ON-LINE! Podatek VAT w obrocie międzynarodowym 2021 – WDT, WNT, eksport/import towarów i usług, pakiet e-commerce oraz skutki BREXIT.
Szkolenie ON-LINE to wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel.
Szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników.
Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.
Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.
Otrzymujesz certyfikat ukończenia szkolenia.
Główni księgowi, Pracownicy działów księgowości, Prezesi i Właściciele firm.
1. Skutki Brexitu w VAT:
a) jak rozliczać w VAT sprzedaż towarów do Wielkiej Brytanii;
b) w jaki sposób rozliczać usługi świadczone dla podmiotów z Wielkiej Brytanii;
c) skutki nabycia towarów lub usług w transakcjach z Wielką Brytanią;
d) szczególny status Irlandii Północnej;
e) przedstawienie przyjętych okresów przejściowych.
2. Pakiet e-commerce – zmiany na 2021 r.:
a) co rozumiemy przez wewnątrzwspólnotową sprzedaż towarów na odległość oraz przez sprzedaż na odległość towarów importowanych z państw trzecich;
b) co to jest One Stop Shop (OSS) i kiedy znajduje zastosowanie?
c) na czym polega procedura Import One Stop Shop (IOSS)?
d) kiedy zastosujemy zwolnienie z VAT dla importu towarów o wartości nieprzekraczającej 150 euro?
e) nałożenie obowiązku poboru i zapłaty VAT na podatników ułatwiających dostawy towarów przy użyciu interfejsu elektronicznego (np. platformy handlowej).
3. Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów (WDT):
a) definicja WDT,
b) moment powstania obowiązku podatkowego,
c) zaliczki na poczet WDT (zasady rozliczania),
d) podstawa opodatkowania WDT,
e) warunki stosowania 0% stawki VAT (wymagane dokumenty, weryfikacja kontrahentów),
f) szczególne przypadki WDT.
g) zasady wprowadzone w połowie 2020 r. w ramach pakietu quick fixes.
4. Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów (WNT):
a) pojęcie WNT,
b) obowiązek podatkowy – znaczenie daty wystawienia faktury,
c) reguły rozliczania zaliczek na poczet WNT,
d) podstawa opodatkowania w WNT,
e) przemieszczenie towarów własnych jako WNT,
f) kurs po jakim należy przeliczać należności wyrażone w walucie obcej.
g) jak odliczać VAT jeśli nie otrzymamy faktury od kontrahenta?
h) jak postępować jeśli dokonujemy odliczenia VAT z opóźnieniem?
5. Rozliczenie podatku VAT w przypadku dostawy wewnątrzwspólnotowej bądź nabycia wewnątrzwspólnotowego nowego środka transportu.
6. Pojęcie call-of-stock i zasady wykorzystania tej instytucji (z uwzględnieniem przepisów unijnych):
a) kiedy opłaca się stosować procedurę call-off stock;
b) jakie obowiązki ciążą na polskim podatniku będącym dostawcą towarów, kupującym albo prowadzącym magazyn konsygnacyjny;
c) jakie elementy powinna zawierać ewidencja prowadzona przez podmioty uczestniczące w procedurze call-off stock;
d) w którym momencie rozpoznajemy WDT albo WNT jeżeli procedura znajdzie zastosowanie;
e) co w przypadku, gdy warunki do tej procedury nie zostaną spełnione? Czy przemieszczający towary do magazynu ponosi negatywne konsekwencje z tytułu niedopełnienia obowiązków formalnych przez nabywcę lub prowadzącego magazyn call-off stock?
7. Transakcje łańcuchowe na gruncie podatku VAT:
a) kiedy ma miejsce transakcja łańcuchowa,
b) pojęcie dostawy ruchomej;
c) znaczenie warunków Incoterms dla sposobu opodatkowania transakcji łańcuchowej;
d) nowe przepisy dotyczące transakcji łańcuchowych między podmiotami unijnymi, gdy drugi podmiot w łańcuchu organizuje transport.
8. Sposób rozliczenia transakcji trójstronnych:
a) miejsce dostawy w transakcjach wielostronnych,
b) obowiązki dokumentacyjne uczestników transakcji trójstronnej,
c) stosowanie procedury uproszczonej – warunki wykorzystania tej instytucji.
9. Opodatkowanie dostawy przez nabywcę towaru (dostawa z montażem):
a) nabywca towaru jako podatnik,
b) podstawa opodatkowania,
c) obowiązek podatkowy.
10. Eksport towarów:
a) definicja eksportu towarów,
b) eksport bezpośredni i pośredni,
c) obowiązek podatkowy,
d) zaliczki w eksporcie,
e) podstawa opodatkowania,
f) dokumentowanie prawa do stawki 0% VAT w eksporcie bezpośrednim i pośrednim.
11. Import towarów:
a) podatnik w imporcie towarów,
b) obowiązek podatkowy w VAT,
c) możliwości stosowania szczególnych sposobów rozliczenia transakcji.
12. Import i eksport usług:
a) pojęcie importu i eksportu usługi,
b) omówienie definicji podatnika stosowanej na potrzeby importu usług,
c) miejsce świadczenia usług transgranicznych – reguły ogólne,
d) szczególne przypadki określania miejsca świadczenia,
e) zasady powstawania obowiązku podatkowego w imporcie usług,
f) podstawa opodatkowania w imporcie usług,
g) usługi ciągłe w imporcie usług,
h) rozliczanie eksportu usług.
i) odliczanie VAT przy imporcie usług i innych transakcjach, gdy podatnikiem jest nabywca.
13. Konsultacje – czas na pytania uczestników.
Warunki uczestnictwa:
Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto:
mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598
W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy link dostępowy. Zawartość linku aktywuje się w momencie rozpoczęcia zajęć.
Materiały szkoleniowe w formacie pdf zostaną wysłane w formie elektronicznej na podany w zgłoszeniu adres e-mail na dzień przed terminem szkolenia.
Uczestnicy otrzymują imienny certyfikat ukończenia szkolenia wraz z fakturą, które wysyłamy pocztą tradycyjną lub na życzenie klienta w formie elektronicznej.
Wymagany sprzęt niezbędny do odbioru szkoleń ON-LINE:
Komputer, tablet, smartfon z dostępem do internetu (nie polecamyWi-Fi), włączony głośnik w komputerze lub słuchawki.
Możecie Państwo przetestować prędkość internetu : https://www.speedtest.pl/
Prosimy o przetestowanie połączenia z wirtualnym pokojem (najlepiej na 30 min przed godzinĄ rozpoczęcia): https://embed.archiebot.com/connection-tester
Dla zapewnienia Państwu najwyższej jakości przekazywanych informacji zastrzegamy sobie prawo do aktualizacji programu, wynikającej tylko i wyłącznie ze zmian w przepisach wprowadzanych przez ustawodawcę.
Aktualizacje programów będą się odbywać natychmiast po pojawieniu się zmian prawnych.
Dokładamy wszelkich starań i spełniamy wszystkie wymogi techniczne ze swojej strony, aby zapewnić Państwu odbiór szkolenia na wymaganym poziomie.
Nie ponosimy odpowiedzialności za zakłócenia wynikające z obciążenia sieci i problemów techniczno-sprzętowych po stronie uczestnika.
Treść szkolenia oraz materiały autorskie objęte są prawami autorskimi.
Firma CRZ SENEKA s.c. oraz współpracujący z nami Trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, rozpowszechniania, udostepnienia osobom nieuprawnionym, a także nagrywania szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.
- prawnik, doradca podatkowy, Kierownik Zespołu ds. Podatków Pośrednich w ECDP specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem od towarów i usług, doświadczony wykładowca, autor licznych publikacji w: Rzeczpospolitej, podatki.biz, infor.pl, eGospodarka.pl oraz współautor takich publikacji książkowych jak: „VAT w transakcjach związanych z nieruchomościami”, czy też „Podatek VAT w branży TSL”.