Szkolenie VAT, JPK, BDO, prawo pracy online lub stacjonarnie

Konferencja dla BIUR RACHUNKOWYCH - tylko TOP TEMATY dla branży!   

SUPER CENA tylko 500 zł. netto za osobę przy zgłoszeniu do 23 kwietnia! 

Po tym terminie cena 790 zł. netto.

KSeF w biurze rachunkowym.

Optymalizacja, automatyzacja, schematy księgowe, integracja z KSeF, raportowanie JPK_KR  w systemach księgowych.

Jak sprzedawać usługi dodatkowe i negocjować ceny bez zgrzytów i rabatów dla klientów biura.

Nowoczesne BIURO RACHUNKOWE - wprowadzanie do AI w księgowości.

Termin
09-05-2025

Godzina
9.00-18.00
Czas szkolenia
1 dzień (9 godzin)
Miejsce szkolenia
POZNAŃ

Sheraton Poznań Hotel *****

ul. Bukowska 3/9

Koszt uczestnictwa
jednej osoby
500 zł. +23% VAT
ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Metoda

Szkolenie prowadzone jest w formie warsztatów w oparciu o liczne praktyczne przykłady.  

W trakcie zająć prowadzona jest dyskusja na temat problemów i wątpliwości zgłaszanych przez uczestników szkolenia. 


Adresaci

Właściciele i pracownicy biur rachunkowych

Program szkolenia

Zapraszamy na konferencję stworzoną specjalnie dla biur rachunkowych.


W obliczu najbliższych zmian w KSeF, które będą szczególnie trudnym wyzwaniem właśnie dla biur, a także wobec zmieniającego się otoczenia biznesowego w tej branży czyli wzrostu konkurencyjnych ofert usług księgowych w chmurze, a także potrzeby działań automatyzacyjnych i cyfryzacyjnych w systemach księgowych - trzeba podjąć rękawice już teraz !

Wybraliśmy wśród naszych ekspertów doświadczone osoby, które współpracują zawodowo z Państwem i specjalizują się w specyfice funkcjonowania biur rachunkowych, znają Wasze potrzeby i problemy codziennej pracy.
Nasi prelegenci przedstawią Państwu praktyczne rozwiązania i wskazówki, które są nieocenione i przede wszystkim konieczne w dzisiejszej rzeczywistości. Na naszej konferencji nie będzie tematów ogólnych, będą tylko takie które dotyczą Państwa branży !

Pomożemy Państwu przygotować się do KSeF (umowy z klientami, nadawanie uprawnień, obieg dokumentów), pokażemy metody skutecznej komunikacji klientom cen Waszych usług podstawowych i dodatkowych oraz unikania udzielania rabatów.  Pokażemy jak uzasadnić koszty, które ponosi Wasz klient za usługi księgowe i dlaczego są one tyle warte.

Przedstawimy metody optymalizacji i automatyzacji programów księgowych, tworzenia schematów księgowych oraz omówimy niesamowitą użyteczność indywidualnie skonfigurowanej bazy wzorcowej. Te wszystkie narzędzia są doskonałym sposobem na ułatwienie, usprawnienie i przyśpieszenie rozliczeń w biurze rachunkowym oraz zmniejszają ryzyko błędów. Są również szansą na przyjęcie nowych klientów, bez konieczności zwiększania zatrudnienia i dodatkowych kosztów.

Na konferencji będą do Państwa dyspozycji stoliki eksperckie, przy których będzie można skorzystać z indywidualnych konsultacji z naszymi prelegentami, a także wymienić uwagi i porozmawiać z innymi księgowymi biur rachunkowych.


Program konferencji:


I moduł - KSeF w biurze rachunkowym


1. Jakie ryzyko KSeF generuje dla biur rachunkowych i jak je zminimalizować ?
-trzy podstawowe modele współpracy z klientem
-jakie klauzule zawrzeć w umowie, żeby zminimalizować odpowiedzialność biura ?
-duże ryzyko wystawiania faktur z art. 108 – jak je ograniczyć ?
-na które postanowienia umów warto jeszcze zwrócić uwagę ?

2. KSeF – uprawnienia:
-rodzaje uprawnień
-sposoby nadawania uprawnień do korzystania z KSeF
-aktualna wersja ZAW-FA
-uwierzytelnienie w systemie KSeF

3. Faktura ustrukturyzowana – poglądowo – symulacja wystawienia faktury w KSeF

4. NOWA DEFINICJA MOMENTU WYSTAWIENIA FAKTURY

5. NOWA DEFINICA MOMENTU OTRZYMANIA FAKTURY 

6. Faktury korygujące w KSeF 

 KSeF = większa ilość korekt

7. Jakich praktycznych rozwiązań nie ma w KSeF ?
-noty korygujące
-anulowanie faktury
-faktury pro-forma
-co z duplikatami ?
     
8. Załączniki – nowość

9. AWARIA


II moduł - Optymalizacja, automatyzacja, schematy księgowe, integracja z KSeF, raportowanie JPK_KR oraz indywidualna baza wzorcowa w systemach księgowych. 

Robotyzacja i standaryzacja procesów księgowych.


1. Optymalizacja i automatyzacja - jak zwiększyć wydajność i możliwości swojego systemu księgowemu

2. Integracja z KSeF i przygotowanie systemu na JPK_KR

3. OPTIMA, Enova, SALDEO - co wybrać i dlaczego?

4. Indywidualnie skonfigurowana baza wzorcowa - idealne narzędzie do szybkiej i bezbłędnej pracy


III moduł - Jak sprzedawać usługi dodatkowe i negocjować ceny bez zgrzytów i rabatów dla klientów biura.


Konkretne narzędzia i techniki, które pomogą właścicielom i pracownikom biura lepiej komunikować wartość usług dodatkowych, prowadzić skuteczne rozmowy o cenie i zwiększać przychody bez konieczności obniżania stawek.

1. Myślenie usługowe – z kosztu na wartość
Dlaczego klienci nie widzą wartości w usługach księgowych?
3 najczęstsze błędy w komunikacji oferty biura rachunkowego
Rola języka korzyści w rozmowach z klientami – ćwiczenie na przykładach
Jakie usługi dodatkowe naprawdę interesują klientów (i jak je pakować)

2. Jak mówić o podwyżkach bez stresu i rabatów.
Skąd się bierze lęk przed podnoszeniem cen i jak go przełamać?
Jak ustalać i argumentować cenę – technika kotwiczenia wartości
Reguły perswazji Cialdiniego w praktyce księgowej (z praktycznymi przykładami)
Jak reagować na zdanie: „Ale inni zrobią to taniej”?
Praktyczne ćwiczenie: mini-symulacja negocjacji z klientem

3.Od usługi do relacji – jak rozmawiać o podnoszeniu cen?
Model rozmowy o usługach: SŁUCHAJ – POKAŻ – ZAPROPONUJ
Jak diagnozować potrzeby klientów (nawet gdy o nich nie mówią)
Cross-selling i up-selling w biurze rachunkowym – przykłady gotowych ofert
Jak budować ofertę szytą na miarę – schemat 3 kroków

IV moduł  - Nowoczesne BIURO RACHUNKOWE - wprowadzenie do AI w księgowości.


1. Jak AI może wspierać komunikację z klientem i sprzedaż usług?

2. Proste zastosowania AI, które już dziś można wdrożyć:
Generowanie ofert i podsumowań rozmów (np. z użyciem ChatGPT)

Tworzenie tekstów marketingowych do social mediów i newsletterów

Szybka analiza dokumentów czy aktów prawnych

3. Konkretne narzędzia, prezentacja na żywo:

ChatGPT  – generowanie odpowiedzi na maile klientów

Airtable – szybkie tworzenie raportów

Chat.doc - analiza dokumentów





Cena regularna 790 zł. netto/ 1 osobę


Przy zgłoszeniu do 23 kwietnia 2025 - CENA PROMOCYJNA - 500 zł. netto/ 1 osobę


Cena obejmuje:

* wykłady / warsztaty,

* konsultacje z prelegentami przy stolikach eksperckich,

* aktualne materiały szkoleniowe,

* przerwy kawowe, obiad.


Warunki uczestnictwa: 

Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na  konto:  mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598

W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.


Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem. 

Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.


Nasze szkolenia z dofinansowaniem z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych:

KFS - aby uzyskać dofinansowanie na wybrane szkolenie pracodawca musi złożyć wniosek w Powiatowym Urzędzie Pracy odpowiednim dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z terminami naboru określonymi przez PUP.
Istnieje możliwość dofinansowania od 80% (dla przedsiębiorstw małych i średnich) do 100% (dla mikro firm). Wzór wniosku powinien być dostępny do pobrania na stronie wybranego PUP-u.

Szczegóły na stronie:  https://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy/

BUR -to dofinansowanie ze środków UE na kształcenie, skierowane do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Aby uzyskać dofinansowanie należy zgłosić się do wybranego operatora działającego w danym województwie oraz złożyć u niego wniosek o dofinansowanie szkolenia, które jest zarejestrowane w Bazie.

Szczegóły na stronie:   http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie

Wykładowca
Zespół ekspercki

Ewa Sokołowska - Doradca podatkowy z ponad 20 letnim doświadczeniem; prawnik, członek małopolskiego oddziału Krajowej Izby Doradców Podatkowych. Absolwentka Wydziału Prawa i  Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Wieloletni współpracownik polskich i międzynarodowych firm doradczych. Obecnie prowadzi własną kancelarię doradczą, co pozwala jej w trakcie szkoleń łączyć teorię z praktyką. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT. Jest redaktor naczelną i autorką licznych publikacji z zakresu prawa podatkowego; „ Zmiany w zasadach fakturowania w 2013 i 2014r.” (Wydawnictwo Wolters); , „Leksykon VAT” (Wydawnictwo Beck); „Faktura VAT w pytaniach i odpowiedziach” (Wydawnictwo Wolters); „Podatek VAT w branży TSL” (Wydawnictwo Wolters); „Dokumentacja Podatkowa VAT”; „Transakcje wewnątrzwspólnotowe. Ustawa o VAT” (Wydawnictwo Beck),„Podatek VAT” w JST (Wydawnictwo Beck) , oraz licznych artykułów publikowanych w prasie branżowej.


Marta Pietrzak - Doświadczona Księgowa, specjalista, wdrożeniowiec i praktyk w dziedzinie usprawniania pracy w systemach Optima, Enova, Saldeo ze znajomością wszystkich wad i zalet oprogramowania polskich producentów, zajmująca się pełną automatyzacją schematów księgowych, procesem wprowadzania dokumentów czyli wszystkim, co może ułatwić i przyspieszyć codzienne czynności księgowe z jednoczesnym eliminowaniem błędów.


Anita Gołębiewska - Liderka i przedsiębiorczyni branży księgowej z ponad 20-letnim doświadczeniem. Zbudowała Ogólnopolską Sieć Certyfikowanych Biur Rachunkowych (OSCBR), zrzeszającą ponad 3000 biur w całej Polsce. Brała udział w tworzeniu wielu biznesowych projektów zakończonych sukcesem, między innymi: Superksięgowa, mKsięgowość. Autorka innowacyjnych programów edukacyjnych: „Ogólnopolskie Cyfrowe Rewolucje Księgowe” i „Bądź Gotowy na KSeF”. Jej pasją jest podnoszenie standardów i wdrażanie innowacji w księgowości. Mentorka, mówczyni motywacyjna. Absolwentka Akademii Finansów i Biznesu Vistula o kierunku Finanse i Rachunkowość oraz studiów podyplomowych na Akademii Leona Koźmińskiego na kierunku Lider Innowacji.

ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Dokumenty do pobrania ( do wydruku )
Karta zgłoszenia na szkolenia
Oświadczenie o finansowaniu ze środków publicznych