Szkolenie Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji - bezpieczne miejsce pracy, czyli jak identyfikować i przeciwdziałać zjawiskom mobbingu i dyskryminacji oraz jak przygotować się na ewentualne zarzuty.
Analiza przypadków w tym niejednoznacznych i kontrowersyjnych, symulacja rozmów z pracownikami oraz prawidłowej reakcji pracodawcy w sytuacji kryzysowej.
Szkolenie ON-LINE to wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel.
Szkolenie realizowane jest w formule webinaru, w kameralnej grupie uczestników.
Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.
Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.
Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Pracownicy działu kadr i płac, księgowości.
Celem naszego szkolenia jest przekazanie uczestnikowi, pod okiem najlepszych ekspertów i trenerów,
rzetelnej, teoretycznej i praktycznej wiedzy niezbędnej w codziennej pracy.
Uczestnik zapozna się z obowiązującymi przepisami prawa, a także dowie się o planowanych nowelizacjach. Dzięki szczegółowym omówieniom i licznym przykładom ugruntuje i zaktualizuje swoją wiedzę.
Znajomość aktualnych przepisów pozwoli uczestnikowi uniknąć niekorzystnych konsekwencji, związanych
z brakiem wypełniania ciążących na nim obowiązków.
Cel szkolenia:
Zapewnienie uczestnikom wiedzy i praktycznych narzędzi do rozpoznawania, przeciwdziałania oraz reagowania na mobbing i dyskryminację przy szczególnym uwzględnieniu odpowiedzialności i konsekwencji prawnych stojących po stronie pracodawcy.
I. Wprowadzenie
Dlaczego to szkolenie jest ważne?
o Jakie są kluczowe wyzwania związane z mobbingiem i dyskryminacją w pracy?
o Dlaczego pracodawca ponosi odpowiedzialność za atmosferę w miejscu pracy?
Czego pracodawca ma obowiązek dopilnować?
o Jakie przepisy Kodeksu pracy regulują te kwestie?
o Jakie są możliwe konsekwencje prawne dla organizacji i jej przedstawicieli?
II. Podstawy prawne i obowiązki pracodawcy
1. Co mówi prawo?
a. Jak Kodeks pracy definiuje mobbing i dyskryminację?
b. Jak przepisy chronią pracowników?
2. Jakie obowiązki spoczywają na pracodawcy?
a. Czy pracodawca musi posiadać politykę antymobbingową i antydyskryminacyjną?
b. W jaki sposób dokumentować działania zapobiegawcze?
3. Jakie są konsekwencje naruszeń?
a. Jakie kary grożą za zaniedbania w zakresie przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji?
b. Jakie ryzyko reputacyjne ponosi firma?
III. Identyfikacja problemów: Warsztaty praktyczne
1. Jak rozpoznać mobbing?
a. Jakie są sygnały ostrzegawcze w relacjach pracowniczych?
b. Kiedy działanie można uznać za mobbing, a kiedy nie?
c. Definicje i przykłady.
d. Wzorzec „ofiary rozsądnej”.
e. Prawa pracownika i procedury zgłaszania naruszeń.
f. Nowa definicja mobbingu czyli w stronę zmian
2. Jak rozpoznać dyskryminację?
a. W jakich obszarach może wystąpić dyskryminacja?
b. Czym różni się dyskryminacja bezpośrednia od pośredniej?
c. przykłady
3.Co oznacza S w ESG?
4.Efektywne zarządzanie?
Ćwiczenia praktyczne:
•Analiza przypadków
• Dyskusja: Jakie działania powinien podjąć pracodawca w danej sytuacji?
IV. Reagowanie na problemy: Procedury i odpowiedzialność
1. Jakie procedury powinny być wdrożone?
a. Jak opracować i wdrożyć skuteczną politykę antymobbingową i antydyskryminacyjną?
b. Jakie kroki należy podjąć w przypadku zgłoszenia naruszenia?
2. Jak chronić osoby zgłaszające naruszenia?
a. Jakie mechanizmy mogą zagwarantować anonimowość i bezpieczeństwo?
3. Jakie działania może podjąć pracodawca, aby uniknąć zarzutów?
a. Czy audyt antymobbingowy jest konieczny?
b. Jak dokumentować działania w sposób chroniący pracodawcę przed odpowiedzialnością prawną?
Ćwiczenia praktyczne:
• Symulacja: Przeprowadzenie rozmowy z pracownikiem zgłaszającym problem.
• Analiza przypadków
V. Budowanie kultury organizacyjnej opartej na szacunku i etyce
1. Jakie działania budują kulturę bezpieczeństwa i szacunku?
a. Jak promować wartości w organizacji?
b. Jakie znaczenie ma edukacja pracowników?
2. Jak przeciwdziałać mobbingowi i dyskryminacji na poziomie prewencyjnym?
a. Jakie znaczenie ma monitorowanie relacji w zespole?
b. Czy różnorodność i inkluzja mogą zapobiegać problemom?
3. Jakie znaczenie ma komunikacja wewnętrzna?
a. Jak budować transparentne kanały komunikacji?
b. Jak informować pracowników o procedurach i wartościach organizacji?
Ćwiczenia praktyczne:
• Wypracowanie planu działań edukacyjnych
VI. Nowa definicja mobbingu - projekt zmian w kodeksie pracy
VII. Podsumowanie i wnioski: Kluczowe kroki dla pracodawców
1. Co pracodawca może zrobić już dziś?
2. Jak przygotować się na ewentualne zarzuty? 3.
Wspieranie i budowanie zdrowia psychicznego pracowników
Dyskusja z uczestnikami:
• Odpowiedzi na pytania dotyczące specyficznych przypadków
• Omówienie najczęstszych problemów
Szkolenie to organizujemy również w FORMIE ZAMKNIĘTEJ dostosowując program
do indywidualnych potrzeb Klienta.
Warunki uczestnictwa:
Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto:
mBank 70 1140 2004 0000 3002 8581 0088
W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.
Link dostępowy do naszego webinarium aktywuje się na godzinę przed rozpoczęciem szkolenia.
Jeśli wystąpią problemy z zalogowaniem się, być może komputer ma zablokowany dostęp do stron i serwisów, które nie odpowiadają indywidualnym wymaganiom korporacyjnym. W takim przypadku zalecamy kontakt z administratorem systemu.
W przypadku zakłóceń, już po zalogowaniu, w odbiorze dźwięku/obrazu, prosimy o wylogowanie i ponowne zalogowanie się lub wyłączenie i włączenie komputera..
Wymagany sprzęt niezbędny do odbioru szkoleń ON-LINE:
Komputer, tablet, smartfon z dostępem do internetu (nie polecamy Wi-Fi), włączony głośnik w komputerze lub słuchawki.
Możecie Państwo przetestować prędkość internetu : https://www.speedtest.pl/
Prosimy o wcześniejsze przetestowanie połączenia z wirtualnym pokojem https://embed.archiebot.com/connection-tester
Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych:
KFS - aby uzyskać dofinansowanie na wybrane szkolenie pracodawca musi złożyć wniosek w Powiatowym Urzędzie Pracy odpowiednim dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z terminami naboru określonymi przez PUP.
Istnieje możliwość dofinansowania od 80% (dla przedsiębiorstw małych i średnich) do 100% (dla mikro firm). Wzór wniosku powinien być dostępny do pobrania na stronie wybranego PUP-u.
Szczegóły na stronie: https://www.gov.pl/web/rodzina/kfs-2025
BUR -to dofinansowanie ze środków UE na kształcenie, skierowane do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Aby uzyskać dofinansowanie należy zgłosić się do wybranego operatora działającego w danym województwie oraz złożyć u niego wniosek o dofinansowanie szkolenia, które jest zarejestrowane w Bazie.
Szczegóły oraz wykaz operatorów obsługujących dofinansowanie w poszczególnych województwach na stronie: https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl
Dla zapewnienia Państwu najwyższej jakości przekazywanych informacji zastrzegamy sobie prawo do aktualizacji programu, wynikającej tylko i wyłącznie ze zmian w przepisach wprowadzanych przez ustawodawcę.
Aktualizacje programów będą się odbywać natychmiast po pojawieniu się zmian prawnych.
Dokładamy wszelkich starań i spełniamy wszystkie wymogi techniczne ze swojej strony, aby zapewnić Państwu odbiór szkolenia na wymaganym poziomie.
Nie ponosimy odpowiedzialności za zakłócenia wynikające z obciążenia sieci i problemów techniczno-sprzętowych po stronie uczestnika.
Treść szkolenia oraz materiały autorskie objęte są prawami autorskimi.
Firma CRZ SENEKA oraz współpracujący z nami Trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, rozpowszechniania, udostępniania osobom nieuprawnionym, a także nagrywania szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.
Trenerka z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń, wykładów z zakresu nauk prawnych, społecznych i metodologii pracy w grupie. Wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu. Stale współpracuje m. in. ze Wyższą Szkołą Prawa we Wrocławiu, Stowarzyszeniem Księgowych w Polsce. Posiada praktyczne doświadczenie w prowadzeniu szkoleń, dydaktyki akademickiej, doradztwie oraz w wdrażaniu przepisów prawnych z zakresu: ochrony danych osobowych (RODO), prawa pracy, zatrudniania cudzoziemców, umów cywilno-prawnych, prawa ubezpieczeń społecznych w firmach, urzędach i instytucjach.