Szkolenie VAT, JPK, BDO, prawo pracy online lub stacjonarnie

Szkolenie Kadry i Płace w Optimie  - LISTY PŁAC na typowych i nietypowych przykładach "z życia wziętych".

Trudne tematy i recepta na nie - przegląd przypadków, naliczanie płac i weryfikacja krok po kroku. 

Dodatkowo: tworzenie własnych składników wynagrodzeń i typów nieobecności.

Termin
14-07-2025

Godzina
10.00-15.00
Czas szkolenia
1 dzień (5 godzin)
Miejsce szkolenia
TRANSMISJA ON-LINE, POKÓJ WEBINAROWY
Koszt uczestnictwa
jednej osoby
649 zł. +23% VAT
ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Metoda

Szkolenie prowadzone warsztatowo przez doświadczonego wdrożeniowca, w czasie rzeczywistym, z prezentacją poszczególnych operacji na uruchomionym  programie COMARCH OPTIMA

Aby maksymalnie zwiększyć efektywność szkolenia, zalecamy korzystanie z dwóch ekranów. Jeden przeznaczony do wyświetlania szkolenia, a drugi do pracy w programie OPTIMA. Może to być dodatkowy monitor lub inne urządzenie, takie jak telefon czy tablet.


Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.

Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.



Adresaci

- Osoby planujące podjęcie pracy w działach kadrowo-płacowych,

- Osoby pracujące w działach kadrowo-płacowych chcące pogłębić, uporządkować i uaktualnić swoją wiedzę,

- Osoby chcące nabyć dodatkowe, certyfikowane kwalifikacje.


Program szkolenia

Zakres szkolenia: Listy płac zwykłe, listy płac z dodatkowymi składnikami, dwie listy płac w miesiącu, obniżenie składki zdrowotnej do wysokości zaliczki, przekroczenie progu podatkowego, podstawy chorobowe i urlopowe, umowa zlecenia z własnym pracownikiem, nadgodziny, własne składniki wynagrodzeń. Trudne tematy? A może korekty list płac?

Wszystkie te przypadki – a także kilka innych – omówimy w trakcie praktycznego szkolenia z naliczania i weryfikacji wynagrodzeń w Comarch ERP Optima. Zastosowanie skomplikowanych przepisów w praktyce oraz ich obsługa w programie Comarch ERP Optima.

Plan szkolenia:

1. Wprowadzenie

Ustawienia systemowe dotyczące naliczeń kadrowo-płacowych

Interfejs

Omówienie ustawień konkretnych składników wynagrodzeń

2. Listy płac w praktyce – analiza od A do Z

Naliczenie podstawowej listy płac

Lista płac z nieobecnościami

Lista płac z dodatkowymi składnikami (opodatkowane, nieopodatkowane itp.)

Dwie listy płac w miesiącu – naliczenie, kontrola

Obniżenie składki zdrowotnej do wysokości zaliczki na podatek – krok po kroku, analiza przypadku

Przekroczenie progu podatkowego – symulacja

Analiza podstaw chorobowych

Analiza podstaw urlopowych

Lista płac z nadgodzinami

Lista płac z zajęciem komorniczym

Umowa zlecenia z własnym pracownikiem

3. Listy płac korygujące

Przyczyny wystawiania list korygujących

Tworzenie list płac korygujących w programie Comarch ERP Optima

Analiza przypadków

4. Weryfikacja list płac, ZUS i PIT

5. Tworzenie elementów wynagrodzeń i typów nieobecności

Tworzenie składników wynagrodzeń na przykładach z praktyki

Tworzenie typów wypłat z wykorzystaniem wskaźników

Tworzenie typów wypłat w oparciu o atrybuty

Utworzenie typu nieobecności

Warunki uczestnictwa: 

 Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na  konto: 

mBank 70 1140 2004 0000 3002 8581 0088

 W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.

Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY

Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.

Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.

Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.

Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem. 

Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.



Link dostępowy do naszego webinarium aktywuje się na godzinę przed rozpoczęciem szkolenia.

Jeśli wystąpią problemy z zalogowaniem się, być może komputer ma zablokowany dostęp do stron i serwisów, które nie odpowiadają indywidualnym wymaganiom korporacyjnym. W takim przypadku zalecamy kontakt z administratorem systemu.

W przypadku zakłóceń, już po zalogowaniu, w odbiorze dźwięku/obrazu, prosimy o wylogowanie i ponowne zalogowanie się lub wyłączenie i włączenie komputera..


Wymagany sprzęt niezbędny do odbioru szkoleń ON-LINE:

Komputer, tablet, smartfon z dostępem do internetu (nie polecamy Wi-Fi), włączony głośnik w komputerze lub słuchawki.

Możecie Państwo przetestować prędkość internetu : https://www.speedtest.pl/

Prosimy o wcześniejsze przetestowanie połączenia z wirtualnym pokojem  https://embed.archiebot.com/connection-tester



Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych:

KFS - aby uzyskać dofinansowanie na wybrane szkolenie pracodawca musi złożyć wniosek w Powiatowym Urzędzie Pracy odpowiednim dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z terminami naboru określonymi przez PUP.
Istnieje możliwość dofinansowania od 80% (dla przedsiębiorstw małych i średnich) do 100% (dla mikro firm). Wzór wniosku powinien być dostępny do pobrania na stronie wybranego PUP-u.

Szczegóły na stronie: https://www.gov.pl/web/rodzina/kfs-2025

BUR -to dofinansowanie ze środków UE na kształcenie, skierowane do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Aby uzyskać dofinansowanie należy zgłosić się do wybranego operatora działającego w danym województwie oraz złożyć u niego wniosek o dofinansowanie szkolenia, które jest zarejestrowane w Bazie.

Szczegóły oraz wykaz operatorów obsługujących dofinansowanie w poszczególnych województwach na stronie:  https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl



Dla zapewnienia Państwu najwyższej jakości przekazywanych informacji zastrzegamy sobie prawo do  aktualizacji programu, wynikającej tylko i wyłącznie ze zmian w przepisach wprowadzanych przez ustawodawcę.

Aktualizacje programów będą się odbywać natychmiast po pojawieniu się zmian prawnych.

Dokładamy wszelkich starań i spełniamy wszystkie wymogi techniczne ze swojej strony, aby zapewnić Państwu odbiór szkolenia na wymaganym poziomie.

Nie ponosimy odpowiedzialności za zakłócenia wynikające z obciążenia sieci i problemów techniczno-sprzętowych po stronie uczestnika.

Treść szkolenia oraz materiały autorskie objęte są prawami autorskimi.
Firma CRZ SENEKA oraz współpracujący z nami Trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, rozpowszechniania, udostępniania osobom nieuprawnionym, a także nagrywania szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.


Wykładowca
Ekspert systemów Optima, Enova, Saldeo

Doświadczona Księgowa, specjalista, wdrożeniowiec i praktyk w dziedzinie usprawniania pracy w systemach Optima, Enova, Saldeo ze znajomością wszystkich wad i zalet oprogramowania polskich producentów, zajmująca się pełną automatyzacją schematów księgowych, procesem wprowadzania dokumentów czyli wszystkim, co może ułatwić i przyspieszyć codzienne czynności księgowe z jednoczesnym eliminowaniem błędów.

ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Dokumenty do pobrania ( do wydruku )
Karta zgłoszenia na szkolenia
Oświadczenie o finansowaniu ze środków publicznych