Szkolenie VAT, JPK, BDO, prawo pracy online lub stacjonarnie

Szkolenie Transakcje transgraniczne - warsztaty z rozliczania i dokumentowania - WDT, WNT, transakcje łańcuchowe, eksport/import towarów/usług.

Termin
26-05-2025

Godzina
9.30-14.30
Czas szkolenia
1 dzień (5 godzin)
Miejsce szkolenia
TRANSMISJA ON-LINE, POKÓJ WEBINAROWY
Koszt uczestnictwa
jednej osoby
590 zł. +23% VAT
ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Metoda

Szkolenie ON-LINE to wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel.

Szkolenie realizowane jest w formule webinaru, w kameralnej grupie uczestników.

Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.

Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.

Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.

Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.

Adresaci

Główni księgowi, Pracownicy działów księgowości, Dyrektorzy finansowi, Prezesi i Właściciele firm.


Celem naszego szkolenia jest przekazanie uczestnikowi, pod okiem najlepszych ekspertów i trenerów,   

rzetelnej, teoretycznej i praktycznej wiedzy niezbędnej w codziennej pracy

Uczestnik zapozna się z obowiązującymi przepisami prawa, a także dowie się o planowanych nowelizacjach. Dzięki szczegółowym omówieniom i licznym przykładom ugruntuje i zaktualizuje swoją wiedzę. 

Znajomość aktualnych przepisów pozwoli uczestnikowi uniknąć niekorzystnych konsekwencji, związanych

 z brakiem wypełniania ciążących na nim obowiązków.

Program szkolenia

Podczas szkolenia omówione zostaną wszystkie aspekty związane z prawidłowym rozliczeniem oraz dokumentowaniem transakcji transgranicznych (WDT, WNT, eksport towarów, transakcje łańcuchowe, eksport/import usług) zarówno w zakresie podatku należnego jak i naliczonego.


Program szkolenia:

1.Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów:

-co wynika z definicji ustawowej ?

-czy nieodpłatne przekazanie towarów stanowi WDT ?

-wymogi podmiotowe i przedmiotowe stawiane transakcji;

-obowiązek podatkowy – czy reguły Icoterms 2020 mają znaczenie ?

-zaliczka w WDT;

-jakie dokumenty trzeba zgromadzić, aby bezpiecznie zastosować stawkę 0%?

-informacja podsumowująca i jej znaczenie dla zastosowania stawki 0 % podatku VAT;

-numer VAT UE kontrahenta a prawo do zastosowania stawki 0%;

-niezwykle ważna instytucja domniemania – czy działa na korzyść podatnika ?

-transakcja z "samym sobą" czyli przemieszczenie towarów w ramach tego samego przedsiębiorstwa faktura, czy dokument wewnętrzny ?

-dostawa z montażem -jak rozliczyć, na co zwrócić uwagę ?

-rozliczenie transakcji WDT w pliku JPK_VAT.


2.Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów:

-kiedy transakcję kwalifikujemy jako WNT?

-czy dostawca musi być podatnikiem VAT UE ?

-reklamacja i otrzymanie towaru po naprawie – czy powstanie WNT ?

-obowiązek podatkowy – co decyduje o jego powstaniu ?

-faktura zaliczkowa – czy w WNT powstaje obowiązek podatkowy ?

-korekta obrotu z tytułu WNT;

-NOWE REGUŁY odliczania podatku VAT od transakcji WNT;

-nietransakcyjne nabycie towarów – jak je rozpoznać i opodatkować?

-procedura 4200 – korzyści z jej zastosowania

-sankcyjne WNT – kiedy zapłacę 2 razy podatek bez prawa do odliczenia ?


3.Należyta staranność i jej znaczenie dla oceny prawidłowości rozliczenia transakcji wewnątrzwspólnotowych:

- jak skutecznie bronić się przed zarzutami ze strony organów podatkowych;

-najnowsze postanowienie TSUE, czyli należyta staranność ma swoje granice.


4.Eksport towarów:

-elementy konieczne dla wystąpienia eksportu;

-kiedy dochodzi do powstania obowiązku podatkowego w eksporcie towarów ?

-eksport bezpośredni i pośredni - czym się różnią, na co zwrócić uwagę ?

-stawka 0% - kiedy mogę ją zastosować – najnowsze interpretacje i orzecznictwo

-zaliczka w eksporcie towarów - kiedy i jak powinna być rozliczona?

zmiana zasad wystawiania faktur zaliczkowych – data wejścia w życie 1 września 2023 r. – praktyczne znaczenie tej zmiany dla podatników;

-jak ująć eksport towarów w deklaracji i według jakich reguł dokonywać korekt?


5.Transakcje łańcuchowe:

-ustalenie miejsca opodatkowania i zasad rozliczenia transakcji łańcuchowej;

-jakie zasady stosujemy dla określenia dostawy ruchomej ?

-co to znaczy organizować transport ?

-co to jest podmiot pośredniczący ?

-czy są różnice w zasadach określania dostawy ruchomej w transakcjach łańcuchowych realizowanych w ramach UE oraz eksportowych ?

-wewnątrzwspólnotowe transakcje trójstronne - skutki zastosowania procedury uproszczonej;

-modele rozliczania transakcji łańcuchowych.


6.Międzynarodowy obrót usługowy:

import usług:

-kupuję usługę od zagranicznego podmiotu - kiedy mam obowiązek rozliczyć z tego tytułu import usług?

-miejsce świadczenia: kiedy stosuję zasady ogólne, a względem których usług znajdą zastosowanie rozwiązania szczególne?

-kiedy powstaje obowiązek podatkowy z tytułu importu usług - czy mam czekać na fakturę wystawioną przez usługodawcę?

-zasady rozliczenia podatku naliczonego

eksport usług:

-brak definicji ustawowej - czy skutkuje czymś dla podatnika?

-kiedy mamy do czynienia z eksportem usług?

-czy eksport usług powinien być wykazany w deklaracji?


7.Pojęcia wspólne dla transakcji transgranicznych:

-miejsce świadczenia – o czym decyduje, jak je wyznaczyć ?

-kursy w tym kursy dla korekt (pakiet SLIM VAT 3);

-oznaczenie w JPK – które transakcje powinny być oznaczone i w jaki sposób ?

-informacja podsumowująca – jakie transakcje w niej pokazuję ?

-rejestracja dla VAT UE – kiedy mam obowiązek rejestracji ?



Szkolenie to organizujemy również w FORMIE ZAMKNIĘTEJ dostosowując program 

do indywidualnych potrzeb Klienta.


Warunki uczestnictwa: 

 Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na  konto: 

mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598

 W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.

Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY

Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.

Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.

Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.

Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem. 

Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.



Link dostępowy do naszego webinarium aktywuje się na godzinę przed rozpoczęciem szkolenia.

Jeśli wystąpią problemy z zalogowaniem się, być może komputer ma zablokowany dostęp do stron i serwisów, które nie odpowiadają indywidualnym wymaganiom korporacyjnym. W takim przypadku zalecamy kontakt z administratorem systemu.

W przypadku zakłóceń, już po zalogowaniu, w odbiorze dźwięku/obrazu, prosimy o wylogowanie i ponowne zalogowanie się lub wyłączenie i włączenie komputera..


Wymagany sprzęt niezbędny do odbioru szkoleń ON-LINE:

Komputer, tablet, smartfon z dostępem do internetu (nie polecamy Wi-Fi), włączony głośnik w komputerze lub słuchawki.

Możecie Państwo przetestować prędkość internetu : https://www.speedtest.pl/

Prosimy o wcześniejsze przetestowanie połączenia z wirtualnym pokojem  https://embed.archiebot.com/connection-tester



Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych:

KFS - aby uzyskać dofinansowanie na wybrane szkolenie pracodawca musi złożyć wniosek w Powiatowym Urzędzie Pracy odpowiednim dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z terminami naboru określonymi przez PUP.
Istnieje możliwość dofinansowania od 80% (dla przedsiębiorstw małych i średnich) do 100% (dla mikro firm). Wzór wniosku powinien być dostępny do pobrania na stronie wybranego PUP-u.

Szczegóły na stronie: https://www.gov.pl/web/rodzina/kfs-2025

BUR -to dofinansowanie ze środków UE na kształcenie, skierowane do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Aby uzyskać dofinansowanie należy zgłosić się do wybranego operatora działającego w danym województwie oraz złożyć u niego wniosek o dofinansowanie szkolenia, które jest zarejestrowane w Bazie.

Szczegóły oraz wykaz operatorów obsługujących dofinansowanie w poszczególnych województwach na stronie:  https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl



Dla zapewnienia Państwu najwyższej jakości przekazywanych informacji zastrzegamy sobie prawo do  aktualizacji programu, wynikającej tylko i wyłącznie ze zmian w przepisach wprowadzanych przez ustawodawcę.

Aktualizacje programów będą się odbywać natychmiast po pojawieniu się zmian prawnych.

Dokładamy wszelkich starań i spełniamy wszystkie wymogi techniczne ze swojej strony, aby zapewnić Państwu odbiór szkolenia na wymaganym poziomie.

Nie ponosimy odpowiedzialności za zakłócenia wynikające z obciążenia sieci i problemów techniczno-sprzętowych po stronie uczestnika.

Treść szkolenia oraz materiały autorskie objęte są prawami autorskimi.
Firma CRZ SENEKA oraz współpracujący z nami Trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, rozpowszechniania, udostępniania osobom nieuprawnionym, a także nagrywania szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.


Wykładowca
Ekspert w dziedzinie podatku VAT, doradca podatkowy
ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Dokumenty do pobrania ( do wydruku )
Karta zgłoszenia na szkolenia
Oświadczenie o finansowaniu ze środków publicznych