Szkolenie FUNDACJA RODZINNA - PODATKI DOCHODOWE (PIT, CIT)
Spółki i firmy rodzinne jako FUNDACJA RODZINNA - zalety najnowszego rozwiązania prawnego.
Korzyści podatkowe, ochrona majątku i sukcesja w biznesach rodzinnych w formule FUNDACJI RODZINNYCH.
Szkolenie ON-LINE to wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel.
Szkolenie realizowane jest w formule webinaru, w kameralnej grupie uczestników.
Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.
Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.
Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Główni księgowi, Pracownicy działów księgowości, Dyrektorzy finansowi, Prezesi i Właściciele firm.
Celem naszego szkolenia jest przekazanie uczestnikowi, pod okiem najlepszych ekspertów i trenerów,
rzetelnej, teoretycznej i praktycznej wiedzy niezbędnej w codziennej pracy.
Uczestnik zapozna się z obowiązującymi przepisami prawa, a także dowie się o planowanych nowelizacjach. Dzięki szczegółowym omówieniom i licznym przykładom ugruntuje i zaktualizuje swoją wiedzę.
Znajomość aktualnych przepisów pozwoli uczestnikowi uniknąć niekorzystnych konsekwencji, związanych
z brakiem wypełniania ciążących na nim obowiązków.
Fundacja rodzinna pozwala na skuteczne zarządzanie zgromadzonym majątkiem, chroniąc przed jego rozdrobnieniem.
Zapewnia stabilność finansową i kontrolę nad dziedziczeniem majątku .
Jest instrumentem prawnym pozwalającym na akumulację kapitału, przy jednoczesnym zabezpieczeniu bieżących potrzeb beneficjentów. Instytucja fundacji rodzinnej kierowana jest do osób fizycznych, chcących zabezpieczyć na przyszłość swoje aktywa majątkowe.
Program:
I. Zagadnienia ogólne
1.Fundacja rodzinna jako podmiot odmienny od fundacji działających w sferze pożytku publicznego.
2.Fundacja rodzinna - czym jest, jakim służy celom? Podstawowe informacje.
3.Główne cechy fundacji rodzinnej
4.Kiedy i dlaczego warto założyć fundację rodzinną?
a)Zabezpieczenie majątku
b)Planowanie sukcesji
c)Elastyczność
d)Planowanie podatkowe
5.Sposoby na wykorzystanie instytucji fundacji rodzinnej
6.Sukcesja przedsiębiorstwa za pomocą fundacji rodzinnej
7.Różnica między klasyczną sukcesją a fundacją rodzinną
8.Porównanie fundacji rodzinnej z innymi formami organizacyjno-prawnymi
9.Zalety i wady fundacji rodzinnej
10. Przeniesienie majątku z podmiotu zagranicznego. Zasady i skutki podatkowe
11.Korzyści dla fundatora i beneficjenta
12.Korzyści podatkowe z jakimi wiążę się fundacja rodzinna
13.Fundacja rodzinna jako podatnik – kiedy podatnik zwolniony, a kiedy opodatkowany?
14. Założenie fundacji rodzinnej – korzyści podatkowe a możliwość zastosowania klauzuli przeciwko unikaniu opodatkowania. Jest opinia zabezpieczająca.
II. Zagadnienia organizacyjne
1.Założenie fundacji. Fundator. Beneficjent. Kto może założyć fundację?
2.Majtek fundacji rodzinnej. Wniesienie majątku. Aspekt podatkowy.
3.Zasady organizacyjne funkcjonowania fundacji rodzinnej
4.Organy fundacji rodzinnej.
5.Zakres odpowiedzialności poszczególnych uczestników.
6.Obowiązki ewidencyjne.
7.Zakończenie działalności fundacji. Likwidacja. Skutki podatkowe
III. Zasady funkcjonowania fundacji rodzinnej i prowadzenia działalności
1.Prowadzenie działalności przez fundację rodzinną. Dozwolony zakres działalności.
2.Ukryte zyski. Porównanie do konstrukcji estońskiego CIT.
3.Zwolnienie podmiotowe z podatku dochodowego. Zakres zwolnienia.
4.W jakich przypadkach fundacja rodzinna podlega opodatkowaniu?
5.Świadczenia na rzecz beneficjentów. Aspekt podatkowy.
6.Funkcja płatnika.
7.Opodatkowanie dziedziczenia.
Pytania i odpowiedzi.
Szkolenie to organizujemy również w FORMIE ZAMKNIĘTEJ dostosowując program
do indywidualnych potrzeb Klienta.
Warunki uczestnictwa:
Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto:
mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598
W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.
Link dostępowy do naszego webinarium aktywuje się na godzinę przed rozpoczęciem szkolenia.
Jeśli wystąpią problemy z zalogowaniem się, być może komputer ma zablokowany dostęp do stron i serwisów, które nie odpowiadają indywidualnym wymaganiom korporacyjnym. W takim przypadku zalecamy kontakt z administratorem systemu.
W przypadku zakłóceń, już po zalogowaniu, w odbiorze dźwięku/obrazu, prosimy o wylogowanie i ponowne zalogowanie się lub wyłączenie i włączenie komputera..
Wymagany sprzęt niezbędny do odbioru szkoleń ON-LINE:
Komputer, tablet, smartfon z dostępem do internetu (nie polecamy Wi-Fi), włączony głośnik w komputerze lub słuchawki.
Możecie Państwo przetestować prędkość internetu : https://www.speedtest.pl/
Prosimy o wcześniejsze przetestowanie połączenia z wirtualnym pokojem https://embed.archiebot.com/connection-tester
Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych:
KFS - aby uzyskać dofinansowanie na wybrane szkolenie pracodawca musi złożyć wniosek w Powiatowym Urzędzie Pracy odpowiednim dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z terminami naboru określonymi przez PUP.
Istnieje możliwość dofinansowania od 80% (dla przedsiębiorstw małych i średnich) do 100% (dla mikro firm). Wzór wniosku powinien być dostępny do pobrania na stronie wybranego PUP-u.
Szczegóły na stronie: https://www.gov.pl/web/rodzina/kfs-2025
BUR -to dofinansowanie ze środków UE na kształcenie, skierowane do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Aby uzyskać dofinansowanie należy zgłosić się do wybranego operatora działającego w danym województwie oraz złożyć u niego wniosek o dofinansowanie szkolenia, które jest zarejestrowane w Bazie.
Szczegóły oraz wykaz operatorów obsługujących dofinansowanie w poszczególnych województwach na stronie: https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl
Dla zapewnienia Państwu najwyższej jakości przekazywanych informacji zastrzegamy sobie prawo do aktualizacji programu, wynikającej tylko i wyłącznie ze zmian w przepisach wprowadzanych przez ustawodawcę.
Aktualizacje programów będą się odbywać natychmiast po pojawieniu się zmian prawnych.
Dokładamy wszelkich starań i spełniamy wszystkie wymogi techniczne ze swojej strony, aby zapewnić Państwu odbiór szkolenia na wymaganym poziomie.
Nie ponosimy odpowiedzialności za zakłócenia wynikające z obciążenia sieci i problemów techniczno-sprzętowych po stronie uczestnika.
Treść szkolenia oraz materiały autorskie objęte są prawami autorskimi.
Firma CRZ SENEKA oraz współpracujący z nami Trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, rozpowszechniania, udostępniania osobom nieuprawnionym, a także nagrywania szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.