Szkolenie VAT, JPK, BDO, prawo pracy online lub stacjonarnie

II Konferencja dla BIUR RACHUNKOWYCH - tylko TOP TEMATY dla branży!   

KSeF w specyfice biura rachunkowego - jak udźwignąć rewolucję w fakturowaniu. Nowe wyzwania, obowiązki i pułapki - praktyczne rozwiązania

Optymalizacja, automatyzacja, schematy księgowe, integracja z KSeF, raportowanie JPK_KR  w systemach księgowych.

Jak sprzedawać usługi dodatkowe i negocjować ceny bez zgrzytów i rabatów dla klientów biura.

Nowoczesne BIURO RACHUNKOWE - wprowadzanie do AI w księgowości.

Termin
13-06-2025

Godzina
9.30-17.30
Czas szkolenia
1 dzień (8 godzin)
Miejsce szkolenia
Katowice

Hotel, Centrum konferencyjne w dogodnej lokalizacji, w centrum miasta.

Koszt uczestnictwa
jednej osoby
790 zł. +23% VAT
ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Metoda

Szkolenie prowadzone jest w formie wykładu z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej w oparciu o liczne praktyczne przykłady. W trakcie zajęć prowadzona jest dyskusja temat problemów i wątpliwości zgłaszanych przez uczestników szkolenia. 

Indywidualne konsultacje.

Adresaci

Właściciele i pracownicy biur rachunkowych

Program szkolenia

Zapraszamy na konferencję stworzoną specjalnie dla biur rachunkowych.


W obliczu najbliższych zmian w KSeF, które będą szczególnie trudnym wyzwaniem właśnie dla biur, a także wobec zmieniającego się otoczenia biznesowego w tej branży czyli wzrostu konkurencyjnych ofert usług księgowych w chmurze, a także potrzeby działań automatyzacyjnych i cyfryzacyjnych w systemach księgowych - trzeba podjąć rękawice już teraz !

Wybraliśmy wśród naszych ekspertów doświadczone osoby, które współpracują zawodowo z Państwem i specjalizują się w specyfice funkcjonowania biur rachunkowych, znają Wasze potrzeby i problemy codziennej pracy.
Nasi prelegenci przedstawią Państwu praktyczne rozwiązania i wskazówki, które są nieocenione i przede wszystkim konieczne w dzisiejszej rzeczywistości. Na naszej konferencji nie będzie tematów ogólnych, będą tylko takie które dotyczą Państwa branży !

Pomożemy Państwu przygotować się do KSeF (umowy z klientami, nadawanie uprawnień, obieg dokumentów), pokażemy metody skutecznej komunikacji klientom cen Waszych usług podstawowych i dodatkowych oraz unikania udzielania rabatów.  Pokażemy jak uzasadnić koszty, które ponosi Wasz klient za usługi księgowe i dlaczego są one tyle warte.

Przedstawimy metody optymalizacji i automatyzacji programów księgowych, tworzenia schematów księgowych oraz omówimy niesamowitą użyteczność indywidualnie skonfigurowanej bazy wzorcowej. Te wszystkie narzędzia są doskonałym sposobem na ułatwienie, usprawnienie i przyśpieszenie rozliczeń w biurze rachunkowym oraz zmniejszają ryzyko błędów. Są również szansą na przyjęcie nowych klientów, bez konieczności zwiększania zatrudnienia i dodatkowych kosztów.

Na konferencji będą do Państwa dyspozycji stoliki eksperckie, przy których będzie można skorzystać z indywidualnych konsultacji z naszymi prelegentami, a także wymienić uwagi i porozmawiać z innymi księgowymi biur rachunkowych.


Program konferencji:


I moduł - KSeF w specyfice Biura Rachunkowego - jak udźwignąć rewolucję w fakturowaniu. 

Nowe wyzwania, obowiązki i pułapki - praktyczne rozwiązania. 

1.KSeF – co nas czeka i jak system wymusi nowe zasady pracy z klientem biura?

Schemat współpracy z klientem Biura Rachunkowego – wybór formy obsługi w kontekście KSeF.

2. KSeF w 2026 – kto jest objęty obowiązkiem fakturowania w KSeF:

  • wprowadzany etapowo dla wszystkich podatników VAT (czynnych i zwolnionych);
  • mikroprzedsiębiorcy w okresie przejściowym (do końca 2026);
  • faktury dla konsumentów: w KSeF czy poza?
  • tryb offline24 – przejściowo dla wszystkich podatników, a później?
  • podmioty zagraniczne a KSeF?

3.Jakie transakcje będą dokumentowane w KSeF:

  • wszystkie obowiązkowo fakturowane, w tym WDT i eksport towarów;
  • niektóre faktury z obowiązkowym oznaczeniem - kody QR;
  • jak przekazać fakturę nabywcy bez NIP?
  • kontrahent wystawił na mnie fakturę poza KSeF – czy mogę z niej odliczyć podatek?

4. KSeF nie oznacza faktur wyłącznie w KSeF!

5.KSeF – uprawnienia i uwierzytelnienia w biurze rachunkowym.

  • rodzaje uprawnień,
  • sposoby nadawania uprawnień do korzystania z KSeF,
  • uwierzytelnienie w systemie KSeF,

6.Faktura ustrukturyzowana – najważniejsze informacje o schemie FA (3)

  • jak skonstruowana jest faktura ustrukturyzowana?
  • pola obligatoryjne, opcjonalne i fakultatywne – czym się różnią?
  • Nr KSeF – co to jest i gdzie się pojawia?
  • czy warto podawać szczegółowe informacje w e-fakturze?

7. Wystawienie faktury ustrukturyzowanej

  • co to oznacza wystawienie e-faktury?
  • czy dla e-faktury obwiązuje specjalny „moment wystawienia”?
  • czy e-faktura rodzi obowiązek podatkowy?
  • czy dla e-faktury obowiązują specjalne kursy walut?
  • sposób wystawienia faktury: sesja interaktywna a wsadowa – różnice
  • po jakiej dacie i po jakim nr wykazuje się e-fakturę np. w pliku JPK_VAT?
  • wystawienie faktury w czasie awarii lub w ramach offline;

8. Czego nie będzie pod rządami obowiązkowego KSeF?

  • noty korygujące?
  • anulowanie faktury?
  • faktura pro-forma?
  • a duplikaty?

9. Inne obowiązki i sankcje w KSeF:

  • obowiązek podawania nr KSeF;
  • sankcja nawet do 100% kwoty podatku;
  • czy w KSeF może pojawić się kara z KKS?
  • puste faktury w KSeF - art.108 ustawy – WAŻNE

10. Zagrożenia i potencjalne problemy dla Biura Rachunkowego- jak się przygotować i uniknąć konsekwencji? 

Odpowiedzialność Biura Rachunkowego – konkretne zapisy w umowie chroniące interes biura.



II moduł - Optymalizacja, automatyzacja, schematy księgowe, integracja z KSeF, raportowanie JPK_KR oraz indywidualna baza wzorcowa w systemach księgowych. 

Robotyzacja i standaryzacja procesów księgowych.


1. Optymalizacja i automatyzacja - jak zwiększyć wydajność i możliwości swojego systemu księgowemu

2. Integracja z KSeF i przygotowanie systemu na JPK_KR

3. OPTIMA, Enova, SALDEO - co wybrać i dlaczego?

4. Indywidualnie skonfigurowana baza wzorcowa - idealne narzędzie do szybkiej i bezbłędnej pracy


III moduł - Jak sprzedawać usługi dodatkowe i negocjować ceny bez zgrzytów i rabatów dla klientów biura.


Konkretne narzędzia i techniki, które pomogą właścicielom i pracownikom biura lepiej komunikować wartość usług dodatkowych, prowadzić skuteczne rozmowy o cenie i zwiększać przychody bez konieczności obniżania stawek.

1. Myślenie usługowe – z kosztu na wartość
Dlaczego klienci nie widzą wartości w usługach księgowych?
3 najczęstsze błędy w komunikacji oferty biura rachunkowego
Rola języka korzyści w rozmowach z klientami – ćwiczenie na przykładach
Jakie usługi dodatkowe naprawdę interesują klientów (i jak je pakować)

2. Jak mówić o podwyżkach bez stresu i rabatów.
Skąd się bierze lęk przed podnoszeniem cen i jak go przełamać?
Jak ustalać i argumentować cenę – technika kotwiczenia wartości
Reguły perswazji Cialdiniego w praktyce księgowej (z praktycznymi przykładami)
Jak reagować na zdanie: „Ale inni zrobią to taniej”?
Praktyczne ćwiczenie: mini-symulacja negocjacji z klientem

3.Od usługi do relacji – jak rozmawiać o podnoszeniu cen?
Model rozmowy o usługach: SŁUCHAJ – POKAŻ – ZAPROPONUJ
Jak diagnozować potrzeby klientów (nawet gdy o nich nie mówią)
Cross-selling i up-selling w biurze rachunkowym – przykłady gotowych ofert
Jak budować ofertę szytą na miarę – schemat 3 kroków

IV moduł  - Nowoczesne BIURO RACHUNKOWE - wprowadzenie do AI w księgowości.


1. Jak AI może wspierać komunikację z klientem i sprzedaż usług?

2. Proste zastosowania AI, które już dziś można wdrożyć:
Generowanie ofert i podsumowań rozmów (np. z użyciem ChatGPT)

Tworzenie tekstów marketingowych do social mediów i newsletterów

Szybka analiza dokumentów czy aktów prawnych

3. Konkretne narzędzia, prezentacja na żywo:

ChatGPT  – generowanie odpowiedzi na maile klientów

Airtable – szybkie tworzenie raportów

Chat.doc - analiza dokumentów


Cena obejmuje:

* wykłady / warsztaty,

* konsultacje z prelegentami przy stolikach eksperckich,

* aktualne materiały szkoleniowe,

* przerwy kawowe, obiad.


Warunki uczestnictwa: 

Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na  konto:  mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598

W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.


Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem. 

Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.


Nasze szkolenia z dofinansowaniem z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych:

KFS - aby uzyskać dofinansowanie na wybrane szkolenie pracodawca musi złożyć wniosek w Powiatowym Urzędzie Pracy odpowiednim dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z terminami naboru określonymi przez PUP.
Istnieje możliwość dofinansowania od 80% (dla przedsiębiorstw małych i średnich) do 100% (dla mikro firm). Wzór wniosku powinien być dostępny do pobrania na stronie wybranego PUP-u.

Szczegóły na stronie:  https://www.gov.pl/web/rodzina/kfs-2025

BUR -to dofinansowanie ze środków UE na kształcenie, skierowane do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Aby uzyskać dofinansowanie należy zgłosić się do wybranego operatora działającego w danym województwie oraz złożyć u niego wniosek o dofinansowanie szkolenia, które jest zarejestrowane w Bazie.

Szczegóły na stronie:   https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl

Wykładowca
Zespół ekspercki

Zdzisław Modzelewski - Doradca podatkowy, praktyk i doświadczony wykładowca, mający na swoim koncie kilkaset przeprowadzonych szkoleń, wybitny specjalista w zakresie podatku VAT, występował jako ekspert komisji sejmowej w dziedzinie podatku VAT. W swojej praktyce zawodowej zajmował się zarówno bieżącym doradztwem podatkowym obejmującym m.in. opracowywanie opinii i analiz, w tym optymalizacji podatkowych, przeprowadzanie audytów podatkowych, jak również pomocą klientom w przygotowywaniu pism procesowych oraz reprezentacją klientów w postępowaniach podatkowych i przed sądem administracyjnym. Jest także współautorem m.in. 2 uznanych komentarzy podatkowych: „Ustawa o VAT”, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2001 oraz „Ustawa o VAT Komentarz”.


Marta Pietrzak - Doświadczona Księgowa, specjalista, wdrożeniowiec i praktyk w dziedzinie usprawniania pracy w systemach Optima, Enova, Saldeo ze znajomością wszystkich wad i zalet oprogramowania polskich producentów, zajmująca się pełną automatyzacją schematów księgowych, procesem wprowadzania dokumentów czyli wszystkim, co może ułatwić i przyspieszyć codzienne czynności księgowe z jednoczesnym eliminowaniem błędów.


Anita Gołębiewska - Liderka i przedsiębiorczyni branży księgowej z ponad 20-letnim doświadczeniem. Zbudowała Ogólnopolską Sieć Certyfikowanych Biur Rachunkowych (OSCBR), zrzeszającą ponad 3000 biur w całej Polsce. Brała udział w tworzeniu wielu biznesowych projektów zakończonych sukcesem, między innymi: Superksięgowa, mKsięgowość. Autorka innowacyjnych programów edukacyjnych: „Ogólnopolskie Cyfrowe Rewolucje Księgowe” i „Bądź Gotowy na KSeF”. Jej pasją jest podnoszenie standardów i wdrażanie innowacji w księgowości. Mentorka, mówczyni motywacyjna. Absolwentka Akademii Finansów i Biznesu Vistula o kierunku Finanse i Rachunkowość oraz studiów podyplomowych na Akademii Leona Koźmińskiego na kierunku Lider Innowacji.

ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Dokumenty do pobrania ( do wydruku )
Karta zgłoszenia na szkolenia
Oświadczenie o finansowaniu ze środków publicznych