Szkolenie INWENTARYZACJA W PRZEDSIĘBIORSTWIE W 2024 roku.
Podstawowe zasady inwentaryzacyjne, harmonogram, etapy, metody i techniki oraz odpowiedzialność w procesie inwentaryzacji.
Szkolenie ON-LINE to wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel.
Szkolenie realizowane jest w formule webinaru, w kameralnej grupie uczestników.
Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.
Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.
Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Główni księgowi, Pracownicy działów księgowości, Dyrektorzy finansowi, Prezesi i Właściciele firm.
Celem naszego szkolenia jest przekazanie uczestnikowi, pod okiem najlepszych ekspertów i trenerów,
rzetelnej, teoretycznej i praktycznej wiedzy niezbędnej w codziennej pracy.
Uczestnik zapozna się z obowiązującymi przepisami prawa, a także dowie się o planowanych nowelizacjach. Dzięki szczegółowym omówieniom i licznym przykładom ugruntuje i zaktualizuje swoją wiedzę.
Znajomość aktualnych przepisów pozwoli uczestnikowi uniknąć niekorzystnych konsekwencji, związanych
z brakiem wypełniania ciążących na nim obowiązków prawno-podatkowych.
1. Funkcje i cele inwentaryzacji.
2. Etapy, harmonogram i odpowiedzialność w procesie inwentaryzacji.
3. Podstawowe zasady inwentaryzacyjne.
4. Metody i techniki przeprowadzania inwentaryzacji:
Metoda pełnej inwentaryzacji okresowej;
Metoda pełnej inwentaryzacji ciągłej;
Metoda wyrywkowa inwentaryzacji ciągłej lub okresowej.
5. Spis z natury jako podstawowa technika inwentaryzacyjna:
Nadanie pola spisowego;
Przygotowanie do inwentaryzacji pola spisowego;
Uporządkowanie dokumentacji przychodu i rozchodu materiałowego;
Obowiązki pracowników na polu spisowym w trakcie inwentaryzacji;
Zasady przygotowywania i wykorzystywania arkuszy spisu z natury, ich zawartość informacyjna;
Zasady i sposoby dokonywania pomiarów ilościowych i stanu jakościowego różnych surowców;
Zasady przyjmowania i wydawania materiałów w trakcie trwania inwentaryzacji;
Inwentaryzacja zawartości opakowań zbiorczych;
Sposób inwentaryzacji produkcji w toku;
Inwentaryzacja magazynu.
6. Pozostałe techniki inwentaryzacyjne:
Metoda pisemnego potwierdzania stanów;
Metoda weryfikacji tj. porównania stanów wynikających z ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami.
7. OZNACZENIE ŚRODKÓW TRWAŁYCH I IDENTYFIKACJA AUTOMATYCZNA W INWENTARYZACJI:
Zasady oznaczania zapasów;
Zasady obmiaru zapasów – liczba, waga;
Inwentaryzacja zapasu poprzez ważenie;
Zastosowanie kodów kreskowych i etykiet w inwentaryzacji;
Wykorzystanie RFID;
Wykorzystanie systemów automatycznej identyfikacji a instrukcja inwentaryzacyjna.
8. Warunki i sposób kompensowania niedoborów i nadwyżek.
9. Odpowiedzialność materialna pracowników.
Ogólne zasady odpowiedzialności materialnej pracowników przedsiębiorstwa;
Zasady odpowiedzialności za powierzone mienie;
Zwolnienia i wykluczenia z odpowiedzialności materialnej pracowników.
10. Księgowe ujęcie różnic inwentaryzacyjnych:
Odchylenie w granicy norm;
Odchylenie poza granicami norm;
Skutki zdarzeń nadzwyczajnych.
11. Dokumentacja przeprowadzania inwentaryzacji:
Instrukcja inwentaryzacyjna;
Czynności poprzedzające inwentaryzacje;
Harmonogram czynności inwentaryzacyjnych;
Plan i program inwentaryzacji;
Dokumentacja z badania;
Zakończenie inwentaryzacji i zalecenia pokontrolne.
Pytania i odpowiedzi
Warunki uczestnictwa:
Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto:
mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598
W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.
Link dostępowy do naszego webinarium aktywuje się na godzinę przed rozpoczęciem szkolenia.
Jeśli wystąpią problemy z zalogowaniem się, być może komputer ma zablokowany dostęp do stron i serwisów, które nie odpowiadają indywidualnym wymaganiom korporacyjnym. W takim przypadku zalecamy kontakt z administratorem systemu.
W przypadku zakłóceń, już po zalogowaniu, w odbiorze dźwięku/obrazu, prosimy o wylogowanie i ponowne zalogowanie się lub wyłączenie i włączenie komputera..
Wymagany sprzęt niezbędny do odbioru szkoleń ON-LINE:
Komputer, tablet, smartfon z dostępem do internetu (nie polecamy Wi-Fi), włączony głośnik w komputerze lub słuchawki.
Możecie Państwo przetestować prędkość internetu : https://www.speedtest.pl/
Prosimy o wcześniejsze przetestowanie połączenia z wirtualnym pokojem https://embed.archiebot.com/connection-tester
Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych:
KFS - aby uzyskać dofinansowanie na wybrane szkolenie pracodawca musi złożyć wniosek w Powiatowym Urzędzie Pracy odpowiednim dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z terminami naboru określonymi przez PUP.
Istnieje możliwość dofinansowania od 80% (dla przedsiębiorstw małych i średnich) do 100% (dla mikro firm). Wzór wniosku powinien być dostępny do pobrania na stronie wybranego PUP-u.
Szczegóły na stronie: https://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy/
BUR -to dofinansowanie ze środków UE na kształcenie, skierowane do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Aby uzyskać dofinansowanie należy zgłosić się do wybranego operatora działającego w danym województwie oraz złożyć u niego wniosek o dofinansowanie szkolenia, które jest zarejestrowane w Bazie.
Szczegóły oraz wykaz operatorów obsługujących dofinansowanie w poszczególnych województwach na stronie: http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie
Dla zapewnienia Państwu najwyższej jakości przekazywanych informacji zastrzegamy sobie prawo do aktualizacji programu, wynikającej tylko i wyłącznie ze zmian w przepisach wprowadzanych przez ustawodawcę.
Aktualizacje programów będą się odbywać natychmiast po pojawieniu się zmian prawnych.
Dokładamy wszelkich starań i spełniamy wszystkie wymogi techniczne ze swojej strony, aby zapewnić Państwu odbiór szkolenia na wymaganym poziomie.
Nie ponosimy odpowiedzialności za zakłócenia wynikające z obciążenia sieci i problemów techniczno-sprzętowych po stronie uczestnika.
Treść szkolenia oraz materiały autorskie objęte są prawami autorskimi.
Firma CRZ SENEKA oraz współpracujący z nami Trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, rozpowszechniania, udostępniania osobom nieuprawnionym, a także nagrywania szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.