Szkolenie VAT, JPK, BDO, prawo pracy online lub stacjonarnie

Szkolenie Środki trwałe od A do Z na przykładach, nie tylko dla początkujących! 

Zaliczanie składników majątkowych do środków trwałych, nabycie, budowa, użytkowanie, zużycie, likwidacja środka trwałego, w świetle przepisów KSR nr 11, CIT i polityki rachunkowości.

Termin
18-12-2024
19-12-2024

Godzina
10.00-15.00
Czas szkolenia
2 dni (10 godzin)
Miejsce szkolenia
TRANSMISJA ON-LINE, POKÓJ WEBINAROWY
Koszt uczestnictwa
jednej osoby
1 190 zł. +23% VAT
ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Metoda

Szkolenie ON-LINE to wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel.

Szkolenie realizowane jest w formule webinaru, w kameralnej grupie uczestników.

Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.

Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.

Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.

Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.

Adresaci

Główni księgowi, Pracownicy działów księgowości, Dyrektorzy finansowi, Prezesi i Właściciele firm.


Celem naszego szkolenia jest przekazanie uczestnikowi, pod okiem najlepszych ekspertów i trenerów,   

rzetelnej, teoretycznej i praktycznej wiedzy niezbędnej w codziennej pracy

Uczestnik zapozna się z obowiązującymi przepisami prawa, a także dowie się o planowanych nowelizacjach. Dzięki szczegółowym omówieniom i licznym przykładom ugruntuje i zaktualizuje swoją wiedzę. 

Znajomość aktualnych przepisów pozwoli uczestnikowi uniknąć niekorzystnych konsekwencji, związanych

 z brakiem wypełniania ciążących na nim obowiązków prawno-podatkowych.

Program szkolenia

I. Podstawowe regulacje prawne dotyczące środków trwałych

1. Ustawa o rachunkowości i KSR nr 11 „Środki trwałe”

2. Podatek dochodowy od osób prawnych

3. Polityka rachunkowości jednostki


II. Warunki uznania składnika majątku za środek trwały, w tym zastosowanie kryterium wartościowego dla celów rachunkowych i podatkowych

1. Ustawowe warunki zaliczania składników majątkowych do środków trwałych

2. Co to są niskocenne składniki majątkowe?

3. Zapisy w polityce rachunkowości

4. Warunki zaliczania składników do środków trwałych w prawie podatkowym


III. Ustalanie wartości początkowej środka trwałego

1. Ogólne zasady ustalania wartości początkowej

2. Ustalanie ceny nabycia lub jej odpowiednika na potrzeby ustalenia wartości początkowej środka trwałego, w tym ujawnienie środka trwałego

3. Ogólne zasady ustalania kosztu wytworzenia na potrzeby wyceny wartości początkowej środka trwałego

4.Znaczenie źródła finansowania nakładów na pozyskanie środka trwałego  

  

IV. Środki trwałe w budowie – nakłady kwalifikowane do wartości początkowej środka trwałego

1. Koszty bezpośrednie budowy i ich ujmowanie w koszcie wytworzenia środka trwałego

2. Rozliczanie kosztów pośrednich budowy

3.  Koszty prób i testów przeprowadzanych przed oddaniem środka trwałego do użytkowania

4. Likwidacja środka trwałego warunkująca budowę nowego obiektu

5.  Odszkodowania i kary związane z prowadzoną budową

6. Odsetki, prowizje i różnice kursowe dotyczące budowy środków trwałych


V. Klasyfikacja Środków Trwałych

1. Podział środków trwałych na grupy, podgrupy i rodzaje

2. Znaczenie KŚT dla celów podatkowych

3. Wykorzystanie KŚT do sprawozdania finansowego


VI. Ewidencja i dokumentacja w zakresie środków trwałych

1. Obowiązek prowadzenia ewidencji środków trwałych dla celów rachunkowych i podatkowych

2.  Skutki późniejszego wprowadzenia składnika do ewidencji

3. Dokumenty opisujące operacje w zakresie przychodów i rozchodów środków trwałych


VII. Naliczanie zużycia środka trwałego

1. Definicja amortyzacji oraz umorzenia

2. Od kiedy naliczać amortyzację bilansową, a kiedy można rozpocząć amortyzować środek trwały dla celów podatkowych?

3. Podstawa dokonywania odpisów amortyzacyjnych dla celów rachunkowych i podatkowych

4. Metody amortyzacji

5. Uproszczenia w amortyzacji dla niskocennych środków trwałych – jakie kryterium wartości przyjąć dla celów rachunkowych, a jakie dla celów podatkowych?

6. Okresowa weryfikacja stawek amortyzacyjnych – obowiązkowa czy dobrowolna?


VIII.  Późniejsze nakłady i ich ujmowanie rachunkowo oraz podatkowo

1. Na jakiej podstawie dokonać podziału późniejszych nakładów na ulepszeniowe i pozostałe; czy ich wartość ma znaczenie?

2. Ujmowanie nakładów na ulepszenie środków trwałych w ewidencji rachunkowej i dla celów podatkowych

3. Ulepszenie obcych środków trwałych

4. Pozostałe nakłady, w tym: remonty bieżące, remonty nadzwyczajne, konserwacje a remonty


IX. Odłączenie i przełączenie części dodatkowej i peryferyjnej

1. Definicja części składowej i peryferyjnej.

2 Zasady wydzielania części składowych i peryferyjnych

3. Trwałe odłączenie części składowej lub peryferyjnej i związane z tym korekty

4. Wydzielenie środka trwałego w wyniku odłączenia części składowej lub peryferyjnej

5. Przyłączenie do środka trwałego części składowej lub peryferyjnej.


X. Sprzedaż i likwidacja środka trwałego

1. Sprzedaż środka trwałego lub nieodpłatne przekazanie

2. Różnica między postawieniem w stan likwidacji a likwidacją środka trwałego

3. Czy w pełni zamortyzowany środek trwały może być dalej użytkowany?

4. Likwidacja inwestycji w obcym środku trwałym – w którym momencie ująć rozchód?


XI. Inwentaryzacja środków trwałych

1. Metody i terminy inwentaryzacji środków trwałych

2. Uproszczenia w zakresie inwentaryzacji środków trwałych

3. Czy jest ustawowy obowiązek inwentaryzowania niskocennych składników nieuznanych za środki trwałe?


XII. Wycena do bilansu

1. Trwała utrata wartości

2. Wycena środków trwałych do bilansu



Szkolenie to organizujemy również w FORMIE ZAMKNIĘTEJ dostosowując program 

do indywidualnych potrzeb Klienta.


Warunki uczestnictwa: 

 Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na  konto: 

mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598

 W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.

Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY

Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.

Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.

Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.

Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem. 

Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.



Link dostępowy do naszego webinarium aktywuje się na godzinę przed rozpoczęciem szkolenia.

Jeśli wystąpią problemy z zalogowaniem się, być może komputer ma zablokowany dostęp do stron i serwisów, które nie odpowiadają indywidualnym wymaganiom korporacyjnym. W takim przypadku zalecamy kontakt z administratorem systemu.

W przypadku zakłóceń, już po zalogowaniu, w odbiorze dźwięku/obrazu, prosimy o wylogowanie i ponowne zalogowanie się lub wyłączenie i włączenie komputera..


Wymagany sprzęt niezbędny do odbioru szkoleń ON-LINE:

Komputer, tablet, smartfon z dostępem do internetu (nie polecamy Wi-Fi), włączony głośnik w komputerze lub słuchawki.

Możecie Państwo przetestować prędkość internetu : https://www.speedtest.pl/

Prosimy o wcześniejsze przetestowanie połączenia z wirtualnym pokojem  https://embed.archiebot.com/connection-tester



Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych:

KFS - aby uzyskać dofinansowanie na wybrane szkolenie pracodawca musi złożyć wniosek w Powiatowym Urzędzie Pracy odpowiednim dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z terminami naboru określonymi przez PUP.
Istnieje możliwość dofinansowania od 80% (dla przedsiębiorstw małych i średnich) do 100% (dla mikro firm). Wzór wniosku powinien być dostępny do pobrania na stronie wybranego PUP-u.

Szczegóły na stronie: https://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy/

BUR -to dofinansowanie ze środków UE na kształcenie, skierowane do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Aby uzyskać dofinansowanie należy zgłosić się do wybranego operatora działającego w danym województwie oraz złożyć u niego wniosek o dofinansowanie szkolenia, które jest zarejestrowane w Bazie.

Szczegóły oraz wykaz operatorów obsługujących dofinansowanie w poszczególnych województwach na stronie:  http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie



Dla zapewnienia Państwu najwyższej jakości przekazywanych informacji zastrzegamy sobie prawo do  aktualizacji programu, wynikającej tylko i wyłącznie ze zmian w przepisach wprowadzanych przez ustawodawcę.

Aktualizacje programów będą się odbywać natychmiast po pojawieniu się zmian prawnych.

Dokładamy wszelkich starań i spełniamy wszystkie wymogi techniczne ze swojej strony, aby zapewnić Państwu odbiór szkolenia na wymaganym poziomie.

Nie ponosimy odpowiedzialności za zakłócenia wynikające z obciążenia sieci i problemów techniczno-sprzętowych po stronie uczestnika.

Treść szkolenia oraz materiały autorskie objęte są prawami autorskimi.
Firma CRZ SENEKA oraz współpracujący z nami Trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, rozpowszechniania, udostępniania osobom nieuprawnionym, a także nagrywania szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.


Wykładowca
Ekspert z zakresu rachunkowości i podatków
ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Dokumenty do pobrania ( do wydruku )
Karta zgłoszenia na szkolenia
Oświadczenie o finansowaniu ze środków publicznych