Szkolenie VAT, JPK, BDO, prawo pracy online lub stacjonarnie

BASIC VAT + zmiany na 2025 rok!

Szkolenie Podstawy VAT dla początkujących księgowych -  reguły funkcjonowania podatku, praktyczne wskazówki oraz zmiany na 2025 rok.

Termin
16-12-2024

Godzina
9.30-14.30
Czas szkolenia
1 dzień (5 godzin)
Miejsce szkolenia
TRANSMISJA ON-LINE, POKÓJ WEBINAROWY
Koszt uczestnictwa
jednej osoby
549 zł. +23% VAT
ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Metoda

Szkolenie ON-LINE to wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel.

Szkolenie realizowane jest w formule webinaru, w kameralnej grupie uczestników.

Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.

Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.

Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.

Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.

Adresaci

Główni księgowi, Pracownicy działów księgowości, Dyrektorzy finansowi, Prezesi i Właściciele firm.


Celem naszego szkolenia jest przekazanie uczestnikowi, pod okiem najlepszych ekspertów i trenerów,   

rzetelnej, teoretycznej i praktycznej wiedzy niezbędnej w codziennej pracy

Uczestnik zapozna się z obowiązującymi przepisami prawa, a także dowie się o planowanych nowelizacjach. Dzięki szczegółowym omówieniom i licznym przykładom ugruntuje i zaktualizuje swoją wiedzę. 

Znajomość aktualnych przepisów pozwoli uczestnikowi uniknąć niekorzystnych konsekwencji, związanych

 z brakiem wypełniania ciążących na nim obowiązków prawno-podatkowych.

Program szkolenia

Podatek od towarów i usług, znany jako VAT (ang. Value Added Tax), jest jednym z najważniejszych podatków pośrednich w Polsce i w wielu innych krajach na świecie. 

Dla początkującego księgowego zrozumienie zasad VAT jest kluczowe, aby móc poprawnie rozliczać transakcje, prowadzić ewidencję oraz wypełniać deklaracje podatkowe.



Program szkolenia:

1) Co to jest podatek od towarów i usług:

a)podstawowe definicje,

b)zasady funkcjonowania VAT,

c)podatek należny a podatek naliczony;

2) Rejestracja na VAT:

a)podatnik VAT czynny,

b)podatnika VAT zwolniony,

c)mały podatnik,

d)podatnik „miesięczny”,

e)podatnik „kwartalny”,

f)„odwrotne obciążenie”, czyli podatnik – nabywca,

g)konsekwencje braku rejestracji na VAT;

3) Czynności podlegające opodatkowaniu VAT:

a)dostawa towarów,

b)świadczenie usług,

c)wewnątrzwspólnotowa dostawa i nabycie towarów,

d)eksport i import towarów,

4) Miejsce opodatkowania w VAT:

a)miejsce dostawy towarów;

b)miejsce świadczenia usług;

c)miejsce opodatkowania WNT;

5) Obowiązek podatkowy:

a)terminy powstania obowiązku podatkowego,

b)rozliczenie na zasadzie kasowej,

c)szczególne momenty powstania obowiązku podatkowego.

6) Podstawa opodatkowania:

a)zasady ogólne,

b)co wchodzi do podstawy opodatkowania,

c)schematy VAT marża,

7) Wystawianie faktur:

a)zasady wystawiania faktur i faktur korygujących,

b)co to jest nota korygująca;

c)kiedy należy wystawić fakturę zaliczkową?

d)faktury uproszczone,

e)faktura od tzw. rolnika ryczałtowego (VAT RR),

f)duplikaty faktur,

g)faktura w języku obcym i w walucie,

h)refakturowanie usług,

i)anulowanie faktury – kiedy i jak?

8) Odliczanie VAT – zasady i wyłączenia z odliczania.

9) Obliczanie proporcji VAT i roczna korekta VAT przy tzw. sprzedaży mieszanej.

10) Ewidencja na kasie rejestrującej

11) JPK_VAT, czyli rejestr sprzedaży i zakupów VAT.

12) JPK_VAT – deklaracja VAT i zapłata VAT. Korekta deklaracji VAT.

13) Informacja podsumowująca

14) Różnica między nadpłatą podatku a nadwyżką podatku. Jak je wykorzystać?

15) Ulga VAT na złe długi – prawa i obowiązki.

16) Zmiany na 2025 rok:

- procedura SME

- zmiany w obliczaniu limitu dla zwolnienia ze względu na obrót do 200 tys. zł (tzw. zwolnienia podmiotowego),

- modyfikacja zasad określania kraju opodatkowania w przypadku usług wstępu na imprezy (np. edukacyjne) – jeżeli obecność na nich jest wirtualna (usługi B2B),

- zmiana zasad określania kraju opodatkowania dla wykonywanych wirtualnie usług związanych z działalnością kulturalną, artystyczną, sportową, naukową, edukacyjną, rozrywkową lub podobną – jeżeli klient nie jest podatnikiem (usługi B2C),

- zmiany w procedurze marży dotyczącej dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich i antyków,

- zwolnienia z kas fiskalnych.


Pytania i odpowiedzi.



Szkolenie to organizujemy również w FORMIE ZAMKNIĘTEJ dostosowując program 

do indywidualnych potrzeb Klienta.

Warunki uczestnictwa: 

 Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na  konto: 

mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598

 W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.

Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY

Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.

Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.

Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.

Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem. 

Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.



Link dostępowy do naszego webinarium aktywuje się na godzinę przed rozpoczęciem szkolenia.

Jeśli wystąpią problemy z zalogowaniem się, być może komputer ma zablokowany dostęp do stron i serwisów, które nie odpowiadają indywidualnym wymaganiom korporacyjnym. W takim przypadku zalecamy kontakt z administratorem systemu.

W przypadku zakłóceń, już po zalogowaniu, w odbiorze dźwięku/obrazu, prosimy o wylogowanie i ponowne zalogowanie się lub wyłączenie i włączenie komputera..


Wymagany sprzęt niezbędny do odbioru szkoleń ON-LINE:

Komputer, tablet, smartfon z dostępem do internetu (nie polecamy Wi-Fi), włączony głośnik w komputerze lub słuchawki.

Możecie Państwo przetestować prędkość internetu : https://www.speedtest.pl/

Prosimy o wcześniejsze przetestowanie połączenia z wirtualnym pokojem  https://embed.archiebot.com/connection-tester



Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych:

KFS - aby uzyskać dofinansowanie na wybrane szkolenie pracodawca musi złożyć wniosek w Powiatowym Urzędzie Pracy odpowiednim dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z terminami naboru określonymi przez PUP.
Istnieje możliwość dofinansowania od 80% (dla przedsiębiorstw małych i średnich) do 100% (dla mikro firm). Wzór wniosku powinien być dostępny do pobrania na stronie wybranego PUP-u.

Szczegóły na stronie: https://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy/

BUR -to dofinansowanie ze środków UE na kształcenie, skierowane do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Aby uzyskać dofinansowanie należy zgłosić się do wybranego operatora działającego w danym województwie oraz złożyć u niego wniosek o dofinansowanie szkolenia, które jest zarejestrowane w Bazie.

Szczegóły oraz wykaz operatorów obsługujących dofinansowanie w poszczególnych województwach na stronie:  http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie



Dla zapewnienia Państwu najwyższej jakości przekazywanych informacji zastrzegamy sobie prawo do  aktualizacji programu, wynikającej tylko i wyłącznie ze zmian w przepisach wprowadzanych przez ustawodawcę.

Aktualizacje programów będą się odbywać natychmiast po pojawieniu się zmian prawnych.

Dokładamy wszelkich starań i spełniamy wszystkie wymogi techniczne ze swojej strony, aby zapewnić Państwu odbiór szkolenia na wymaganym poziomie.

Nie ponosimy odpowiedzialności za zakłócenia wynikające z obciążenia sieci i problemów techniczno-sprzętowych po stronie uczestnika.

Treść szkolenia oraz materiały autorskie objęte są prawami autorskimi.
Firma CRZ SENEKA oraz współpracujący z nami Trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, rozpowszechniania, udostępniania osobom nieuprawnionym, a także nagrywania szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.


Wykładowca
Zdzisław Modzelewski

Doradca podatkowy, praktyk i doświadczony wykładowca, mający na swoim koncie kilkaset przeprowadzonych szkoleń, wybitny specjalista w zakresie podatku VAT, występował jako ekspert komisji sejmowej w dziedzinie podatku VAT. W swojej praktyce zawodowej zajmował się zarówno bieżącym doradztwem podatkowym obejmującym m.in. opracowywanie opinii i analiz, w tym optymalizacji podatkowych, przeprowadzanie audytów podatkowych, jak również pomocą klientom w przygotowywaniu pism procesowych oraz reprezentacją klientów w postępowaniach podatkowych i przed sądem administracyjnym. Jest także współautorem m.in. 2 uznanych komentarzy podatkowych: „Ustawa o VAT”, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2001 oraz „Ustawa o VAT Komentarz”

ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Dokumenty do pobrania ( do wydruku )
Karta zgłoszenia na szkolenia
Oświadczenie o finansowaniu ze środków publicznych