Szkolenie CIT od podstaw, czyli zrozumieć podatek dochodowy, z uwzględnieniem nowego JPK_CIT (najnowsze rozporządzenie MF z dnia 16 sierpnia 2024).
Aktualne stanowiska organów podatkowych i sądów administracyjnych.
Szkolenie ON-LINE to wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel.
Szkolenie realizowane jest w formule webinaru, w kameralnej grupie uczestników.
Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.
Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.
Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Główni księgowi, Pracownicy działów księgowości, Dyrektorzy finansowi, Prezesi i Właściciele firm.
Celem naszego szkolenia jest przekazanie uczestnikowi, pod okiem najlepszych ekspertów i trenerów,
rzetelnej, teoretycznej i praktycznej wiedzy niezbędnej w codziennej pracy.
Uczestnik zapozna się z obowiązującymi przepisami prawa, a także dowie się o planowanych nowelizacjach. Dzięki szczegółowym omówieniom i licznym przykładom ugruntuje i zaktualizuje swoją wiedzę.
Znajomość aktualnych przepisów pozwoli uczestnikowi uniknąć niekorzystnych konsekwencji, związanych
z brakiem wypełniania ciążących na nim obowiązków prawno-podatkowych.
Nowy JPK_CIT – w dniu 16 sierpnia 2024 minister finansów podpisał nowe rozporządzenie, w którym szczegółowo wskazuje o jakie dane należy uzupełnić już od 1 stycznia 2025 księgi rachunkowe na potrzeby raportowania JPK_CIT.
Jak wynika z rozporządzenia, raportowanie będzie trudnym procesem, wymagającym dużych zmian w organizacji firmy i systemach informatycznych (IT).
Zmiany należy wprowadzić do końca 2024 roku tak, aby już od stycznia 2025 prawidłowo wprowadzać dane, na podstawie których podatnicy będą składać pliki JPK_CIT.
Nowe struktury raportowania obejmują:
Z uwagi na złożoność i skalę zmian, firmy powinny jak najszybciej rozpocząć pracę nad wdrożeniem nowych wymogów !
Program szkolenia:
I. Zagadnienia ogólne
1. Podatnik CIT
a) Ograniczony i nieograniczony obowiązek podatkowy
2. Wyłączenia przedmiotowe
3. Zwolnienia podmiotowe i przedmiotowe
4. Rok podatkowy
II. JPK-CIT od 1 stycznia 2025 - najnowsze rozporządzenie z dnia 16 sierpnia 2024 ze szczegółowymi przepisami dotyczącymi obowiązku przesyłania ksiąg do organu podatkowego
1. Harmonogram wprowadzania obowiązku przesyłania ksiąg
2. Dane, o które należy uzupełnić księgi rachunkowe
•Konieczność znaczników identyfikujących konta ksiąg rachunkowych
•Numer identyfikujący fakturę w KSeF
•Dane identyfikacyjne kontrahenta podatnika
•Dane dotyczące nabycia, wytworzenia lub wykreślenia majątku trwałego
•Wykazywanie w księgach różnic między wynikiem podatkowym i bilansowym
•Wykazywane wysokości i rodzaju dochodu opodatkowanego estońskim CIT
III. Przedmiot opodatkowania
1. Przychód
2. Zasady ustalania dochodu
3. Strata podatkowa. Podstawowa i alternatywna metoda rozliczania starty podatkowej.
IV. Przychody
1. Zyski kapitałowe i pozostałe przychody
2. Przychody. Brak przychodu
3. Zasady rozpoznawania przychodów
a) Przychody rozliczane na zasadzie memoriałowej oraz przychody z tytułu usług rozliczanych w okresach rozliczeniowych
b) Przychody rozpoznawane na zasadzie kasowej (m.in. odszkodowania, kary umowne, odsetki)
4. Datio in solutum
5. Korekta przychodów
V. Koszty uzyskania przychodów
1. Przesłanki potrącalności kosztów.
2. Koszty bezpośrednio związane z przychodami oraz koszty inne niż bezpośrednie
a)Koszty związane z przychodami danego roku
b)Koszty dotyczące lat poprzednich
c)Koszty przyszłych okresów
d)Korekta kosztów (faktury korygujące)
3. Zasada przypisywania kosztów – przychody zwolnione, zyski kapitałowe, inne przychody
4. Moment zaliczenia wydatków do kosztów podatkowych.
5. Poniesienie a potrącenie kosztu
a)Różne momenty potrącenia kosztów uzyskania przychodów
6. Celowość ponoszonych wydatków. Dokumentowanie ponoszonych wydatków
VI. Samochody w działalności gospodarczej
1.Amortyzacja
2.Ubezpieczenie
3.Leasing. Najem. Dzierżawa
4.Koszty używania samochodu
5.Rozliczanie kosztów napraw.
6.Samochody prywatne wykorzystywane na cele służbowe
7.Samochody służbowe wykorzystywane na cele prywatne – nowy sposób określania wysokości przychodu.
VII. Koszty finansowania dłużnego – limitowanie w kosztach podatkowych
1.Istota i zakres
2.Obliczanie wskaźnika limitowania kosztów finansowania dłużnego. Zmiana od 2022 r.
3.Definicja kosztów finansowania dłużnego
4.Rozliczanie w następnych latach kosztów finansowania dłużnego wyłączonych z kosztów uzyskania przychodów
VIII. Zapobieganie optymalizacji podatkowej
1.Nowy minimalny podatek dochodowy – odroczony do 2024 r.
2.Uchylenie art. 15e. Przepis przejściowy umożliwiający rozliczenie nieujętych wcześniej kosztów – od 2022 r.
3.Nowe przepisy zapobiegające „przerzucaniu dochodów" – podatek od przerzuconych dochodów – zmiana od 2023 r. Projekt objaśnień,
IX. Tzw. „ulga na złe długi”
1.Obowiązki dłużnika i uprawnienia wierzyciela
2.Korekta dochodu lub straty podatkowej
3.Przesłanki stosowania nowych przepisów
4.Wpływ regulacji na obliczanie zaliczek na podatek
5.Zasady obliczania terminów płatności na potrzeby ulgi na złe długi
X. Transakcje bez pośrednictwa rachunku bankowego – skutki podatkowe
1. Tzw. Biała lista podatników i jej wpływ na CIT od 1.1.2020 r.
a)Konieczność weryfikacji nr rachunków bankowych kontrahentów
b)Skutki płatności za faktury VAT na rachunek bankowy nieujęty w rejestrze
c)Ustalanie limitu jednorazowej wartości transakcji w kwocie 15.000 zł. – zmiany od 2024 r
d)Problem pojęcia jednorazowej transakcji.
e)Uchylenie się od negatywnych skutków regulacji.
2. Obowiązkowe stosowanie metody podzielonej płatności w VAT a koszty podatkowe
XI. Odsetki hipotetyczne
XII. Wybrane wyłączenia z kosztów uzyskania przychodów (art. 16 ustawy o CIT)
XIII. Amortyzacja. Wybrane zagadnienia
1.Remont/modernizacja – praktyczne problemy
2.Straty w środkach trwałych oraz likwidacja środka trwałego
3.Koszty zaniechanych inwestycji
4.Różnice kursowe przy nabyciu środka trwałego
XIV. Podatek
1.Stawka podatku
a)Stawka podstawowa
b)Stawka preferencyjna
2. Zaliczki na podatek dochodowy opłacane w trakcie roku
a)Zaliczki wyliczane
b)Uproszczone zaliczki na podatek dochodowy
c)Błędne zaliczki po zakończeniu roku - czy korygować?
XV. Obowiązki i uprawnienia podatnika na przełomie roku
1.Obowiązki dokumentacyjne
2.Podatek u źródła - obowiązki dokumentacyjne
3.Strategia podatkowa
4.Inne obowiązki
XVI. Podatek u źródła – najważniejsze zagadnienia
1.Podstawa prawna w ustawie o CIT
2.Relacje pomiędzy regulacjami ustawowymi a umowami o unikaniu podwójnego opodatkowania,
a)Należności licencyjne
b)Odsetki
c)Dywidendy
d)Usługi niematerialne
3.Certyfikat rezydencji
a)Termin ważności
b)Kopia certyfikatu rezydencji
4.Zwolnienia wynikające z ustawy o CIT
5.Rzeczywisty właściciel – projekt objaśnień.
6.Należyta staranność płatnika. Wpływ powiązań na obowiązek dochowania należytej staranności
7.Nowe zasady pobory podatku u źródła – zmiany wprowadzone w 2022 r.
a)Limit 2 mln zł. Zmieniony zakres podmiotowy i przedmiotowy
b)Modyfikacja definicji rzeczywistego właściciela
c)Opinia o stosowaniu preferencji
d)Oświadczenie płatnika umożliwiające stosowanie zwolnień/ obniżonych stawek
e)Procedura zwrotu podatku u źródła pobranego przez płatnika
8.Obowiązki dokumentacyjne
Szkolenie to organizujemy również w FORMIE ZAMKNIĘTEJ dostosowując program
do indywidualnych potrzeb Klienta.
Warunki uczestnictwa:
Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto:
mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598
W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.
Link dostępowy do naszego webinarium aktywuje się na godzinę przed rozpoczęciem szkolenia.
Jeśli wystąpią problemy z zalogowaniem się, być może komputer ma zablokowany dostęp do stron i serwisów, które nie odpowiadają indywidualnym wymaganiom korporacyjnym. W takim przypadku zalecamy kontakt z administratorem systemu.
W przypadku zakłóceń, już po zalogowaniu, w odbiorze dźwięku/obrazu, prosimy o wylogowanie i ponowne zalogowanie się lub wyłączenie i włączenie komputera..
Wymagany sprzęt niezbędny do odbioru szkoleń ON-LINE:
Komputer, tablet, smartfon z dostępem do internetu (nie polecamy Wi-Fi), włączony głośnik w komputerze lub słuchawki.
Możecie Państwo przetestować prędkość internetu : https://www.speedtest.pl/
Prosimy o wcześniejsze przetestowanie połączenia z wirtualnym pokojem https://embed.archiebot.com/connection-tester
Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych:
KFS - aby uzyskać dofinansowanie na wybrane szkolenie pracodawca musi złożyć wniosek w Powiatowym Urzędzie Pracy odpowiednim dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z terminami naboru określonymi przez PUP.
Istnieje możliwość dofinansowania od 80% (dla przedsiębiorstw małych i średnich) do 100% (dla mikro firm). Wzór wniosku powinien być dostępny do pobrania na stronie wybranego PUP-u.
Szczegóły na stronie: https://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy/
BUR -to dofinansowanie ze środków UE na kształcenie, skierowane do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Aby uzyskać dofinansowanie należy zgłosić się do wybranego operatora działającego w danym województwie oraz złożyć u niego wniosek o dofinansowanie szkolenia, które jest zarejestrowane w Bazie.
Szczegóły oraz wykaz operatorów obsługujących dofinansowanie w poszczególnych województwach na stronie: http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie
Dla zapewnienia Państwu najwyższej jakości przekazywanych informacji zastrzegamy sobie prawo do aktualizacji programu, wynikającej tylko i wyłącznie ze zmian w przepisach wprowadzanych przez ustawodawcę.
Aktualizacje programów będą się odbywać natychmiast po pojawieniu się zmian prawnych.
Dokładamy wszelkich starań i spełniamy wszystkie wymogi techniczne ze swojej strony, aby zapewnić Państwu odbiór szkolenia na wymaganym poziomie.
Nie ponosimy odpowiedzialności za zakłócenia wynikające z obciążenia sieci i problemów techniczno-sprzętowych po stronie uczestnika.
Treść szkolenia oraz materiały autorskie objęte są prawami autorskimi.
Firma CRZ SENEKA oraz współpracujący z nami Trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, rozpowszechniania, udostępniania osobom nieuprawnionym, a także nagrywania szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.