Szkolenie Podatkowe zamknięcie roku 2024.
CIT oraz PIT dla płatników - osób prawnych. Zmiany na 2025 rok.
Szkolenie ON-LINE to wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel.
Szkolenie realizowane jest w formule webinaru, w kameralnej grupie uczestników.
Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.
Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.
Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Główni księgowi, Pracownicy działów księgowości, Dyrektorzy finansowi, Prezesi i Właściciele firm.
Celem naszego szkolenia jest przekazanie uczestnikowi, pod okiem najlepszych ekspertów i trenerów,
rzetelnej, teoretycznej i praktycznej wiedzy niezbędnej w codziennej pracy.
Uczestnik zapozna się z obowiązującymi przepisami prawa, a także dowie się o planowanych nowelizacjach. Dzięki szczegółowym omówieniom i licznym przykładom ugruntuje i zaktualizuje swoją wiedzę.
Znajomość aktualnych przepisów pozwoli uczestnikowi uniknąć niekorzystnych konsekwencji, związanych
z brakiem wypełniania ciążących na nim obowiązków prawno-podatkowych.
1. Roczne rozliczenie podatku – zmiana i zasady wyznaczania roku podatkowego
2. Zakończenie roku podatkowego i bilansowego
a) Roczna kalkulacja podatku,
b) Przejście z wyniku bilansowego na wynik podatkowy (różnice trwałe i przejściowe),
c) Wyodrębnienie dwóch źródeł przychodów – przychody z zysków kapitałowych i z innych źródeł:
d) Ostateczne rozliczenie zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych,
e) Deklaracja CIT-8 i inne obowiązki informacyjne,
f) Zatwierdzenie sprawozdania finansowego i sprawozdania zarządu.
3. Przychód podatkowy a przychód finansowy
a) ujęcie w rocznym sprawozdaniu finansowym,
b) należności wyłączone z pojęcia przychodu podatkowego,
c) przychody z otrzymanych świadczeń nieodpłatnych,
4. Przychód podatkowy i moment jego uzyskania
a) otwarty katalog przychodów z art. 12 updop (ze szczególnym uwzględnieniem przychodów z nieodpłatnych świadczeń i zasad ustalania ich wartości, umorzonych bądź przedawnionych zobowiązań),
b) moment rozpoznania przychodu:
c) korekta przychodów - bieżąca lub wsteczna w zakresie: przyznanych rabatów, premii pieniężnych, otrzymanych próbek, nieodpłatnie otrzymanych towarów, korekt obrotu – nowe zasady korygowania przychodów z działalności gospodarczej,
d) katalog przysporzeń majątkowych nie stanowiących przychodów,
e) pojęcie zapłaty jako momentu rozpoznania przychodu powstającego na zasadzie kasowej (kapitalizacja, potrącenie, kompensata),
f) szczególne momenty rozpoznania niektórych przychodów (umorzenie zobowiązania, przedawnienie, zasiedzenie, kiedy umorzenie odsetek skutkuje powstaniem przychodu, przychód z tytułu otrzymanej premii pieniężnej, moment rozpoznania przychodu lub potrącenia kosztu z tytułu sprzedawanych lub nabywanych usług poręczeń i gwarancji),
5. Koszty uzyskania przychodu – definicja i zasady rozliczania kosztów w czasie
a) koszty związane z przychodem danego roku,
b) koszty dotyczące lat poprzednich,
c) koszty przyszłych okresów,
d) koszty rozliczane kasowo,
e) przypisanie kosztów do źródeł, ustalenie dochodu/straty w ramach źródeł przychodu,
f) podział kosztów pośrednich wg źródła przychodu,
g) koszty pracownicze,
h) koszty związane z działalnością finansową w tym pożyczki,
i) zaniechane inwestycje,
j) wyłączenia z art. 16 - przykłady (kary umowne/odszkodowania-kary umowne/wydatki reprezentacyjne),
6. Dokumentowanie kosztów
7. Koszty podatkowe a koszty finansowe
8. Korekta kosztów – kiedy na bieżąco a kiedy wstecz? (oczywista omyłka/błąd rachunkowy)
9. Koszty sporządzenia i badania rocznego sprawozdania finansowego
10. Zaliczki na podatek dochodowy opłacane w trakcie roku:
a) uproszczone zaliczki na podatek dochodowy,
b) „zwykłe” zaliczki na podatek dochodowy,
c) konsekwencje błędnego naliczenia zaliczek na podatek dochodowy,
d) błędne zaliczki po zakończeniu roku – czy korygować?
11. Płatności gotówkowe / biała lista / split payment a koszty – art. 15d
12. Ograniczenia związane z kosztami finansowania dłużnego – art. 15c
13. Minimalny podatek dochodowy od 1.0.2024
14. Hipotetyczna koszty odsetkowe (NID)
15. Ulga na złe długi w podatku dochodowym / nieściągalność wierzytelności a KUP
16. Podatek od przychodów z tytułu własności nieruchomości – art. 24b - rozliczenie zaliczek i potrącenia
17. Zwolnienia od podatku (w tym art. 17 ust. 1 pkt 5) – roczne obowiązki podatników korzystających ze zwolnień
18. Stawka 5% - IP BOX
19. Ulgi podatkowe: ulga innowacyjna (B+R), ulga prowzrostowa, ulga CSR (np. na działalność sportową)
20. Obliczenie podatku:
a) stawka podatku (19%-9% definicja małego podatnika)
b) odliczenia od dochodu,
c) dochody osiągane za granicą RP,
21. Rozliczenie strat z lat ubiegłych – wybór jednej z dwóch metod rozliczenia strat i przypisanie straty do źródła przychodu
22. Zeznanie roczne
23. Obowiązki roczne w kontekście regulacji o JPK – odroczenie wybranych obowiązków
24. Obowiązki roczne w kontekście WHT – rozliczenia podatku u źródła (obowiązki sprawozdawcze CIT-10Z, PIT-8AR, IFT-1, IFT-2, ORD-U)
25. Obowiązki roczne w kontekście dokumentacji cen transferowych (CIT-TP)
1. Pracodawca jako płatnik podatku dochodowego od osób fizycznych
a) terminy zapłaty podatku,
b) deklaracje i informacje w trakcie roku,
c) roczne deklaracje i informacje,
2. Przychód pracownika i zleceniobiorcy
a) moment uzyskania,
b) źródło,
c) koszty,
3. Pobór zryczałtowanego podatku, w tym podatku pobieranego „u źródła” a obowiązki roczne (PIT-8AR, IFT-1)
4. Inne „roczne” obowiązki płatnika/podatnika (m.in. ORD-U)
5. Zmiany przepisów w zakresie obowiązków płatnika.
Warunki uczestnictwa:
Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto:
mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598
W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.
Link dostępowy do naszego webinarium aktywuje się na godzinę przed rozpoczęciem szkolenia.
Jeśli wystąpią problemy z zalogowaniem się, być może komputer ma zablokowany dostęp do stron i serwisów, które nie odpowiadają indywidualnym wymaganiom korporacyjnym. W takim przypadku zalecamy kontakt z administratorem systemu.
W przypadku zakłóceń, już po zalogowaniu, w odbiorze dźwięku/obrazu, prosimy o wylogowanie i ponowne zalogowanie się lub wyłączenie i włączenie komputera..
Wymagany sprzęt niezbędny do odbioru szkoleń ON-LINE:
Komputer, tablet, smartfon z dostępem do internetu (nie polecamy Wi-Fi), włączony głośnik w komputerze lub słuchawki.
Możecie Państwo przetestować prędkość internetu : https://www.speedtest.pl/
Prosimy o wcześniejsze przetestowanie połączenia z wirtualnym pokojem https://embed.archiebot.com/connection-tester
Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych:
KFS - aby uzyskać dofinansowanie na wybrane szkolenie pracodawca musi złożyć wniosek w Powiatowym Urzędzie Pracy odpowiednim dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z terminami naboru określonymi przez PUP.
Istnieje możliwość dofinansowania od 80% (dla przedsiębiorstw małych i średnich) do 100% (dla mikro firm). Wzór wniosku powinien być dostępny do pobrania na stronie wybranego PUP-u.
Szczegóły na stronie: https://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy/
BUR -to dofinansowanie ze środków UE na kształcenie, skierowane do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Aby uzyskać dofinansowanie należy zgłosić się do wybranego operatora działającego w danym województwie oraz złożyć u niego wniosek o dofinansowanie szkolenia, które jest zarejestrowane w Bazie.
Szczegóły oraz wykaz operatorów obsługujących dofinansowanie w poszczególnych województwach na stronie: http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie
Dla zapewnienia Państwu najwyższej jakości przekazywanych informacji zastrzegamy sobie prawo do aktualizacji programu, wynikającej tylko i wyłącznie ze zmian w przepisach wprowadzanych przez ustawodawcę.
Aktualizacje programów będą się odbywać natychmiast po pojawieniu się zmian prawnych.
Dokładamy wszelkich starań i spełniamy wszystkie wymogi techniczne ze swojej strony, aby zapewnić Państwu odbiór szkolenia na wymaganym poziomie.
Nie ponosimy odpowiedzialności za zakłócenia wynikające z obciążenia sieci i problemów techniczno-sprzętowych po stronie uczestnika.
Treść szkolenia oraz materiały autorskie objęte są prawami autorskimi.
Firma CRZ SENEKA oraz współpracujący z nami Trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, rozpowszechniania, udostępniania osobom nieuprawnionym, a także nagrywania szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.
Doradca podatkowy (nr 10987), prawnik, wykładowca i trener, autor licznych publikacji książkowych i prasowych o tematyce podatkowej (wyd. Beck, Wolters Kluwer, Infor). Powoływany jako ekspert w dziedzinie podatków w wystąpieniach telewizyjnych i radiowych. Kilkunastoletnie doświadczenie w doradztwie podatkowym zdobył jako pracownik organów podatkowych, spółki doradztwa podatkowego oraz instytucji finansowych. Z tematyki podatkowej przeprowadził przeszło 2000 szkoleń otwartych oraz zamkniętych dla biznesu oraz administracji publicznej. Od lat prowadzi własną kancelarię prawną i zajmuje się obsługą przedsiębiorców polskich i zagranicznych.