Szkolenie Fakturowanie i dokumentowanie WDT oraz eksportu towarów.
Jak przebiegają wewnątrzwspólnotowe dostawy towarów oraz dostawy eksportowe?
Jak odróżnić oba typy transakcji, zgromadzić dla nich kompletną dokumentację oraz rozliczyć prawidłowo w VAT?
Szkolenie ON-LINE to wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel.
Szkolenie realizowane jest w formule webinaru, w kameralnej grupie uczestników.
Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.
Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.
Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Główni księgowi, Pracownicy działów księgowości, Dyrektorzy finansowi, Prezesi i Właściciele firm.
Celem naszego szkolenia jest przekazanie uczestnikowi, pod okiem najlepszych ekspertów i trenerów,
rzetelnej, teoretycznej i praktycznej wiedzy niezbędnej w codziennej pracy.
Uczestnik zapozna się z obowiązującymi przepisami prawa, a także dowie się o planowanych nowelizacjach. Dzięki szczegółowym omówieniom i licznym przykładom ugruntuje i zaktualizuje swoją wiedzę.
Znajomość aktualnych przepisów pozwoli uczestnikowi uniknąć niekorzystnych konsekwencji, związanych
z brakiem wypełniania ciążących na nim obowiązków prawno-podatkowych.
Cel szkolenia:
W wielu firmach dokonuje się zarówno dostawy wewnątrzwspólnotowe (WDT) jak i eksportowe. Sposób rozliczenia obu tych transakcji różni się m.in. w zakresie wystawiania faktur, powstawania obowiązku podatkowego w VAT, dokumentacji wymaganej dla stosowania 0% stawki VAT. Pracownicy często mylą oba typy transakcji, co nierzadko prowadzi do błędnego ich rozliczenia.
Celem szkolenia jest przedstawienie od podstaw, na przykładach, jak przebiegają wewnątrzwspólnotowe dostawy towarów oraz dostawy eksportowe.
Uczestnik szkolenia będzie potrafił odróżnić oba typy transakcji, zgromadzić dla nich kompletną dokumentację oraz rozliczyć prawidłowo w VAT. Może to uchronić podatnika od wielu negatywnych konsekwencji, w tym w szczególności od ryzyka zakwestionowania prawa do stosowania 0% stawki VAT.
Szkolenie przeznaczone jest zarówno dla osób pracujących w księgowości, jak i pracowników odpowiadających za dokumentowanie WDT i eksportu towarów (np. działu sprzedaży), którzy na co dzień nie mają do czynienia z rozliczeniami podatkowymi. Dzięki szkoleniu uczestnicy będą wiedzieli jakie elementy powinna zawierać faktura, co należy potwierdzić dodatkową dokumentacją gromadzoną dla tych transakcji oraz po co jest ona uzyskiwana.
Ułatwi to komunikację pomiędzy księgowością a pracownikami innych działów w firmie.
Szczegółowy program szkolenia:
1.WDT a eksport towarów:
a)czym różnią się te dwa typy transakcji;
b)istota i definicja WDT;
c)na czym polega eksport towarów;
d)najczęściej mylone aspekty przy rozliczaniu WDT i eksportu towarów (obowiązek podatkowy w VAT, rodzaje dokumentów jakie należy zgromadzić przy obu typach transakcji, dokumentowanie zaliczek);
e)handel z Wielką Brytanią po brexicie oraz szczególny status Irlandii Północnej.
2.Fakturowanie w przypadku WDT:
a)w jakim terminie należy wystawić fakturę dla udokumentowania WDT;
b)wystawienie faktury a obowiązek podatkowy;
c)co z obowiązkiem podatkowym jeżeli faktura nie zostanie wystawiona w terminie;
d)jak dokumentować zaliczki na poczet WDT – czy można wystawić fakturę zaliczkową jeżeli domaga się tego kontrahent?
e)czy data dostawy ma znaczenie w przypadku rozliczania WDT?
f)jakie elementy powinna zawierać faktura dokumentująca WDT – czy istnieje wymóg uwzględnienia dodatkowych adnotacji (np. odwrotne obciążenie)?
g)jakie elementy powinna zawierać faktura jeżeli jesteśmy uczestnikiem transakcji trójstronnej uproszczonej.
3.Dokumentacja wymagana dla zastosowania 0% stawki VAT przy WDT:
a)podstawowa dokumentacja dla stawki 0% (list przewozowy, specyfikacja poszczególnych sztuk ładunku);
b)co jeżeli posiadany list przewozowy nie jest prawidłowo wypełniony (np. brak podpisu sprzedającego, przewoźnika lub nabywcy, brak numeru rejestracyjnego środka transportu);
c)czy w razie braku dokumentacji podstawowej, można ją uzupełnić dokumentami dodatkowymi (np. korespondencja handlowa, faktura od przewoźnika, potwierdzenie odbioru przez klienta);
d)czy potwierdzeniem wywozu może być oświadczenie nabywcy, podpisana przez niego faktura albo wydruki z systemu przewoźnika?
e)kiedy można wykorzystać dokument potwierdzenia wywozu przez nabywcę własnym środkiem transportu;
f)domniemania wynikające z przepisów unijnych wprowadzone w ramach pakietu Quick Fixes – jaka jest relacja tych przepisów do regulacji wynikających z przepisów ustawy o VAT;
g)w jaki sposób dokumentowana jest dostawa nowych środków transportu;
h)jakie innego wymogi (poza posiadaniem dokumentacji) należy spełnić aby móc zastosować stawkę 0%.
4.Negatywne skutki w razie nieprawidłowego udokumentowania WDT:
a)co jeżeli wystawiona faktura zawiera błędy lub nie została wystawiona – ryzyko sankcji z Kodeksu Karnego Skarbowego;
b)w jakim terminie należy zgromadzić dokumentację dla stosowania 0% stawki VAT;
c)co jeżeli w terminie nie zgromadzimy tych dokumentów – ile możemy czekać na ich uzyskanie;
d)jak uwzględnić rozliczenie w razie otrzymania dokumentów po terminie;
e)czym skutkuje brak dokumentów potwierdzających wywóz towarów do innego państwa UE;
f)jakie inne uchybienia mogą rodzić ryzyko zakwestionowania stawki 0% (np. niewykazanie WDT w informacji podsumowującej, brak rejestracji nabywcy do VAT UE).
5.Fakturowanie w przypadku eksportu towarów:
a)jaki jest termin na wystawienie faktury w przypadku eksportu towarów;
b)data dostawy a data wystawienia faktury – który z elementów decyduje o obowiązku podatkowym w VAT;
c)jak wykorzystać reguły Incoterms dla ustalenia daty dostawy;
d)w jaki sposób wykorzystywane są faktury pro forma przy eksporcie towarów;
e)zaliczka przy eksporcie towarów – dokumentowanie, obowiązek podatkowy i stosowanie stawki 0%.
6.Dokumentacja wymagana dla zastosowania 0% stawki VAT przy eksporcie towarów:
a)jakich dokumentów wymaga ustawa o VAT;
b)dokumenty IE-529 oraz IE-599 – co potwierdzają i jak je wykorzystujemy dla dokumentowania eksportu towarów;
c)co jeżeli nie mam komunikatu IE-599 – czy na podstawie innych dowodów można stosować stawkę 0%?;
d)kiedy muszę posiadać komunikat IE-599 (różnica pomiędzy eksportem bezpośrednim i pośrednim);
e)czy za potwierdzenie wywozu towarów mogą służyć dowody pocztowe, uzyskane od firm przewozowych lub kurierskich;
f)jaki jest termin na uzyskanie dokumentacji przy dostawie eksportowej oraz zaliczce na poczet eksportu.
7.Negatywne skutki w razie nieprawidłowego udokumentowania eksportu towarów:
a)kary w Kodeksie Karnym Skarbowym za błędy w fakturowaniu lub niewystawienie faktury;
b)czy przy eksporcie towarów muszą być spełnione analogiczne przesłanki podmiotowe jak przy WDT (rejestracja do VAT, siedziba nabywcy itd.);
c)jak przebiega rozliczenie w VAT w razie uzyskania z opóźnieniem dokumentów uprawniających do stosowania stawki 0%;
d)czy niedostarczenie dokumentów z winy kontrahenta stanowi uzasadnienie do nieposiadania dokumentacji potwierdzającej wywóz? Jak zabezpieczyć się przed tego typu sytuacjami.
8.Faktura ustrukturyzowana i Krajowy System e-Faktur - czym jest e-faktura i od kiedy będzie obowiązkowa?
Szkolenie to organizujemy również w FORMIE ZAMKNIĘTEJ dostosowując program
do indywidualnych potrzeb Klienta.
Warunki uczestnictwa:
Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto:
mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598
W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.
Link dostępowy do naszego webinarium aktywuje się na godzinę przed rozpoczęciem szkolenia.
Jeśli wystąpią problemy z zalogowaniem się, być może komputer ma zablokowany dostęp do stron i serwisów, które nie odpowiadają indywidualnym wymaganiom korporacyjnym. W takim przypadku zalecamy kontakt z administratorem systemu.
W przypadku zakłóceń, już po zalogowaniu, w odbiorze dźwięku/obrazu, prosimy o wylogowanie i ponowne zalogowanie się lub wyłączenie i włączenie komputera..
Wymagany sprzęt niezbędny do odbioru szkoleń ON-LINE:
Komputer, tablet, smartfon z dostępem do internetu (nie polecamy Wi-Fi), włączony głośnik w komputerze lub słuchawki.
Możecie Państwo przetestować prędkość internetu : https://www.speedtest.pl/
Prosimy o wcześniejsze przetestowanie połączenia z wirtualnym pokojem https://embed.archiebot.com/connection-tester
Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych:
KFS - aby uzyskać dofinansowanie na wybrane szkolenie pracodawca musi złożyć wniosek w Powiatowym Urzędzie Pracy odpowiednim dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z terminami naboru określonymi przez PUP.
Istnieje możliwość dofinansowania od 80% (dla przedsiębiorstw małych i średnich) do 100% (dla mikro firm). Wzór wniosku powinien być dostępny do pobrania na stronie wybranego PUP-u.
Szczegóły na stronie: https://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy/
BUR -to dofinansowanie ze środków UE na kształcenie, skierowane do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Aby uzyskać dofinansowanie należy zgłosić się do wybranego operatora działającego w danym województwie oraz złożyć u niego wniosek o dofinansowanie szkolenia, które jest zarejestrowane w Bazie.
Szczegóły oraz wykaz operatorów obsługujących dofinansowanie w poszczególnych województwach na stronie: http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie
Dla zapewnienia Państwu najwyższej jakości przekazywanych informacji zastrzegamy sobie prawo do aktualizacji programu, wynikającej tylko i wyłącznie ze zmian w przepisach wprowadzanych przez ustawodawcę.
Aktualizacje programów będą się odbywać natychmiast po pojawieniu się zmian prawnych.
Dokładamy wszelkich starań i spełniamy wszystkie wymogi techniczne ze swojej strony, aby zapewnić Państwu odbiór szkolenia na wymaganym poziomie.
Nie ponosimy odpowiedzialności za zakłócenia wynikające z obciążenia sieci i problemów techniczno-sprzętowych po stronie uczestnika.
Treść szkolenia oraz materiały autorskie objęte są prawami autorskimi.
Firma CRZ SENEKA oraz współpracujący z nami Trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, rozpowszechniania, udostępniania osobom nieuprawnionym, a także nagrywania szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.
Prawnik, doradca podatkowy w Tributis Group sp. z o.o. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem od towarów i usług. Doświadczony wykładowca. Autor kilkuset artykułów m.in. na blogu zrozumvat.pl oraz w Rzeczpospolitej, Gazecie Prawnej, na portalach podatki.biz, infor.pl, eGospodarka.pl. Współautor takich publikacji książkowych jak: „VAT w transakcjach związanych z nieruchomościami”, „Podatek VAT w branży TSL” oraz „PIT CIT VAT 2021 komentarz do zmian”.