Szkolenie VAT, JPK, BDO, prawo pracy online lub stacjonarnie

Szkolenie Podatek VAT w obrocie międzynarodowym z uwzględnieniem zmian na 2025 rok - KOMPLEKSOWO - trudne przypadki, praktyka, orzecznictwo.

 KSeF a sprzedaż zagraniczna.

WDT, WNT-korekty po nowemu, transakcje łańcuchowe i trójstronne, pakiet paliwowy, dostawa z montażem, magazyn konsygnacyjny, import i eksport usług, SLIM VAT 2 i SLIM VAT-zmiany.

Termin
06-12-2024

Godzina
10.00-15.00
Czas szkolenia
1 dzień (5 godzin)
Miejsce szkolenia
TRANSMISJA ON-LINE, POKÓJ WEBINAROWY
Koszt uczestnictwa
jednej osoby
549 zł. +23% VAT
ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Metoda

Szkolenie ON-LINE to wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel.

Szkolenie realizowane jest w formule webinaru, w kameralnej grupie uczestników.

Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.

Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.

Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.

Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.

Adresaci

Główni księgowi, Pracownicy działów księgowości, Dyrektorzy finansowi, Prezesi i Właściciele firm.


Celem naszego szkolenia jest przekazanie uczestnikowi, pod okiem najlepszych ekspertów i trenerów,   

rzetelnej, teoretycznej i praktycznej wiedzy niezbędnej w codziennej pracy

Uczestnik zapozna się z obowiązującymi przepisami prawa, a także dowie się o planowanych nowelizacjach. Dzięki szczegółowym omówieniom i licznym przykładom ugruntuje i zaktualizuje swoją wiedzę. 

Znajomość aktualnych przepisów pozwoli uczestnikowi uniknąć niekorzystnych konsekwencji, związanych

 z brakiem wypełniania ciążących na nim obowiązków prawno-podatkowych.

Program szkolenia

1. Harmonizacja warunków stosowania stawki 0% przy WDT w całej UE, zmiany dotyczące transakcji łańcuchowych:
a) omówienie aktualnych przepisów unijnych w zakresie WDT,
b) przesłanki materialne do stosowania stawki 0%,
c) jakich dokumentów dla zastosowania stawki 0% wymagają przepisy unijne?
d) czy podatnik musi posiadać wszystkie dokumenty przewidziane w rozporządzeniu 282/2011 i w jakich terminach powinien je zgromadzić, żeby zastosować 0% stawkę VAT?
e) zmiany sposobu ustalania miejsca opodatkowania VAT dostaw w ramach transakcji z udziałem większej liczby podmiotów (tzw. transakcje łańcuchowe).

2.Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów (WDT):
a) definicja WDT,
b) moment powstania obowiązku podatkowego,
c) zaliczki na poczet WDT (zasady rozliczania),
d) podstawa opodatkowania WDT,
e) warunki stosowania 0% stawki VAT,
f) szczególne przypadki WDT,

g) korekty in plus i in minus w zakresie WDT – zasady rozliczania po ostatnich zmianach.

3.Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów (WNT):
a) pojęcie WNT,
b) obowiązek podatkowy – znaczenie daty wystawienia faktury,
c) reguły rozliczania zaliczek na poczet WNT,
d) podstawa opodatkowania w WNT,
e) przemieszczenie towarów własnych jako WNT,
f) kurs po jakim należy przeliczać należności wyrażone w walucie obcej,

g) korekty in minus i in plus w zakresie WNT – zasady rozliczania po ostatnich zmianach.

4.Korekty rozliczeń WNT po nowemu:
a) czy po wyroku TSUE o sygn. C-895/19 można bez ograniczeń wykazywać podatek naliczony w rozliczeniu za okres, w którym powstał obowiązek podatkowy dla WNT?
b) zakres wyroku – czy można się na niego powoływać tylko w przypadku WNT?
c) reguły korekt rozliczeń po najnowszych zmianach,

d) skutki ostatnich zmian w rozliczeniach WNT.

5. Pakiet paliwowy w praktyce:

a) terminy wpłaty podatku VAT w przypadku WNT paliw,

b) reguły dokonywania transakcji,

c) ostatnie zmiany w przepisach,

d) skutki wyroku TSUE z 9 września 2021 r., zmiany w przepisach mające na celu implementację wyroku.

6.Pojęcie magazynu konsygnacyjnego (call-of-stock) i zasady wykorzystania tej instytucji.

7.Transakcje łańcuchowe na gruncie podatku VAT:
a) kiedy ma miejsce transakcja łańcuchowa,
b) pojęcie dostawy ruchomej,
c) znaczenie warunków Incoterms dla sposobu opodatkowania transakcji łańcuchowej,
d) szczególne przepisy dotyczące transakcji łańcuchowych między podmiotami unijnymi,

e) zmiany w zakresie transakcji łańcuchowych.

8.Sposób rozliczenia transakcji trójstronnych:
a) miejsce dostawy w transakcjach wielostronnych,
b) obowiązki dokumentacyjne uczestników transakcji trójstronnej,
c) stosowanie procedury uproszczonej – warunki wykorzystania tej instytucji,

d) wymogi formalne dla transakcji trójstronnej uproszczonej – konsekwencje wyroku TSUE z 8.12.2022 r., C-247/21.

9. Opodatkowanie dostawy przez nabywcę towaru (dostawa z montażem):
a) nabywca towaru jako podatnik,
b) podstawa opodatkowania,
c) obowiązek podatkowy.

10. Eksport towarów:
a) definicja eksportu towarów,
b) eksport bezpośredni i pośredni,
c) obowiązek podatkowy,
d) zaliczki w eksporcie, wydłużenie terminu na dokonanie dostawy,

e) podstawa opodatkowania,
f) dokumentowanie prawa do stawki 0% VAT w eksporcie bezpośrednim i pośrednim.

 11. Import i eksport usług:
a) pojęcie importu i eksportu usługi,
b) omówienie definicji podatnika stosowanej na potrzeby importu usług,
c) miejsce świadczenia usług transgranicznych – reguły ogólne,
d) szczególne przypadki określania miejsca świadczenia,
e) zasady powstawania obowiązku podatkowego w imporcie usług,
f) podstawa opodatkowania w imporcie usług,
g) usługi ciągłe w imporcie usług,
h) rozliczanie eksportu usług,

i) skutki wyroku TSUE z 18 marca 2021 r. (C‑895/19),

j) korekty in plus i in minus – rozliczenie dla eksportu usług oraz importu usług.

12. Pakiet SLIM VAT 2 w zakresie obrotu międzynarodowego – zmiany wprowadzone:
a) usunięcie 3-miesięcznego ograniczenia w odliczaniu VAT w przypadku importu usług i WNT,
b) dodanie przepisów określających sposób ujmowania korekt in minus w przypadku WNT i importu usług,
c) wyraźne określenie zasad rozliczania transakcji łańcuchowych, jeżeli transport organizuje pierwszy lub ostatni podmiot w łańcuchu.

13. Pakiet SLIM VAT 3 w zakresie obrotu międzynarodowego – zmiany wprowadzone:

a) regulacja dotycząca momentu powstania obowiązku podatkowego dla WDT,

b) dodanie szczegółowych przepisów dotyczących ustalania właściwych kursów walut dla korekt,

c) likwidacja wymogu uzyskania faktury dla WNT.

 14. Krajowy System e-Faktur w zakresie sprzedaży zagranicznej:

a) odroczenie wdrożenia obowiązkowego KSeF – konsekwencje dla transakcji w obrocie międzynarodowym,

b) zasady wystawiania faktur w KSeF dla WDT, eksportu towarów, eksportu usług,

c) sposoby przekazywania podmiotom zagranicznym faktur wystawionych w KSeF,

d) sytuacje szczególne, przypadki problematyczne, możliwe rozwiązania.


15. Panel dyskusyjny – pytania, odpowiedzi, dyskusja, konsultacje

Warunki uczestnictwa: 

 Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na  konto: 

mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598

 W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.

Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY

Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.

Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.

Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.

Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem. 

Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.



Link dostępowy do naszego webinarium aktywuje się na godzinę przed rozpoczęciem szkolenia.

Jeśli wystąpią problemy z zalogowaniem się, być może komputer ma zablokowany dostęp do stron i serwisów, które nie odpowiadają indywidualnym wymaganiom korporacyjnym. W takim przypadku zalecamy kontakt z administratorem systemu.

W przypadku zakłóceń, już po zalogowaniu, w odbiorze dźwięku/obrazu, prosimy o wylogowanie i ponowne zalogowanie się lub wyłączenie i włączenie komputera..


Wymagany sprzęt niezbędny do odbioru szkoleń ON-LINE:

Komputer, tablet, smartfon z dostępem do internetu (nie polecamy Wi-Fi), włączony głośnik w komputerze lub słuchawki.

Możecie Państwo przetestować prędkość internetu : https://www.speedtest.pl/

Prosimy o wcześniejsze przetestowanie połączenia z wirtualnym pokojem  https://embed.archiebot.com/connection-tester



Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych:

KFS - aby uzyskać dofinansowanie na wybrane szkolenie pracodawca musi złożyć wniosek w Powiatowym Urzędzie Pracy odpowiednim dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z terminami naboru określonymi przez PUP.
Istnieje możliwość dofinansowania od 80% (dla przedsiębiorstw małych i średnich) do 100% (dla mikro firm). Wzór wniosku powinien być dostępny do pobrania na stronie wybranego PUP-u.

Szczegóły na stronie: https://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy/

BUR -to dofinansowanie ze środków UE na kształcenie, skierowane do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Aby uzyskać dofinansowanie należy zgłosić się do wybranego operatora działającego w danym województwie oraz złożyć u niego wniosek o dofinansowanie szkolenia, które jest zarejestrowane w Bazie.

Szczegóły oraz wykaz operatorów obsługujących dofinansowanie w poszczególnych województwach na stronie:  http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie



Dla zapewnienia Państwu najwyższej jakości przekazywanych informacji zastrzegamy sobie prawo do  aktualizacji programu, wynikającej tylko i wyłącznie ze zmian w przepisach wprowadzanych przez ustawodawcę.

Aktualizacje programów będą się odbywać natychmiast po pojawieniu się zmian prawnych.

Dokładamy wszelkich starań i spełniamy wszystkie wymogi techniczne ze swojej strony, aby zapewnić Państwu odbiór szkolenia na wymaganym poziomie.

Nie ponosimy odpowiedzialności za zakłócenia wynikające z obciążenia sieci i problemów techniczno-sprzętowych po stronie uczestnika.

Treść szkolenia oraz materiały autorskie objęte są prawami autorskimi.
Firma CRZ SENEKA oraz współpracujący z nami Trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, rozpowszechniania, udostępniania osobom nieuprawnionym, a także nagrywania szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.


Wykładowca
Piotr Paszek

Doradca podatkowy, prawnik,  Dyrektor Departamentu Podatków Pośrednich w TAXEO Komorniczak i Wspólnicy sp. k. specjalizuje się w zakresie podatku akcyzowego i podatku VAT, posiada bogate doświadczenie w zakresie doradztwa podatkowego dla przedsiębiorstw z różnorodnych branż, autor publikacji dotyczących między innymi podatku VAT jak również podatku akcyzowego, odniósł wiele sukcesów reprezentując przedsiębiorców w postępowaniach przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi, doświadczony wykładowca tematyki podatkowej ze szczególnym uwzględnieniem podatku akcyzowego oraz podatku VAT, rekomendowany doradca w zakresie podatku akcyzowego – w oparciu o ranking Rzeczpospolitej z 29 kwietnia 2020 r.

ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Dokumenty do pobrania ( do wydruku )
Karta zgłoszenia na szkolenia
Oświadczenie o finansowaniu ze środków publicznych