Szkolenie MDR-y dla uczelni i instytutów naukowych!
Jednostka naukowa a schematy podatkowe - zakres przedmiotowy, przekazywanie informacji do KAS, korzyści, kontrole i sankcje.
Szkolenie ON-LINE to wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel.
Szkolenie realizowane jest w formule webinaru, w kameralnej grupie uczestników.
Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.
Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.
Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Szkolenie nasze kierujemy do osób zarządzających finansami i księgowością w uczelniach wyższych, instytutach naukowych, a także do pracowników działów księgowych, prawnych i kontrolingowych.
W jego trakcie dowiesz się:
Program szkolenia:
I. Schematy podatkowe i ich raportowanie
1. Informacje ogólne o schematach podatkowych
a) Cel regulacji i podstawa prawna
b) Zakres przedmiotowy raportowania schematów
2. Schematy podatkowe – definicja i klasyfikacja
a) Schemat podatkowy – ogólne i szczególne cechy rozpoznawcze
b) Uzgodnienie
c) Kryterium głównej korzyści
d) Kryterium kwalifikowanego korzystającego
e) Rodzaje schematów podatkowych
3. Podmioty uczestniczące w schematach podatkowych: Promotor; Wspomagający; Korzystający; Uczestnik uzgodnienia.
4. Informacja o schemacie podatkowym i sposób jej przekazania do Szefa Krajowej Administracji Skarbowej
a) Obowiązki promotora, korzystającego oraz wspomagającego
b) Zakres danych podlegających ujawnieniu w informacji o schemacie podatkowym
c) Zawiadomienie dotyczące schematu podatkowego
d) Obowiązki korzystającego w zakresie raportowania po wyroku TK
e) Informacja korzystającego o schemacie podatkowym
f) Kwartalna informacja o standaryzowanym schemacie podatkowym
5. Sankcje
II. Jednostka naukowa a schematy podatkowe
1. Jednostka naukowa – podstawa prawna i otoczenie prawne
a) Funkcjonowanie Jednostki naukowej zgodnie z przepisami: ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, ustawy o Instytutach badawczych, ustawy o Sieci Badawczej Łukasiewicz oraz ustawy o Polskiej Akademii Nauk
b) Ordynacja podatkowa – definicja podatnika i działalności gospodarczej
c) Jednostka naukowa podatnikiem podatku VAT oraz podatku CIT
2. Podatek dochodowy od osób prawnych a jednostki naukowe
a) Jednostka naukowa podatnikiem podatku CIT
b) Przychody podatkowe, w tym z tytułu dotacji i subwencji
c) Koszty uzyskania przychodu i wyłączenia z kosztów podatkowych
d) Warunkowe i bezwarunkowe zwolnienie dochodu z podatku
3. Jednostka naukowa podatnikiem podatku od towarów i usług
a) Jednostka naukowa podatnikiem podatku VAT
b) Rodzaje działalności z punktu widzenia podatku VAT (działalność podlegająca i niepodlegająca podatkowi VAT)
c) Dotacje do projektu i problem ich ewentualnego opodatkowania
d) Odliczanie podatku VAT z wykorzystaniem prewspółczynnika i/lub proporcji.
Warunki uczestnictwa:
Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto:
mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598
W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.
Link dostępowy do naszego webinarium aktywuje się na godzinę przed rozpoczęciem szkolenia.
Jeśli wystąpią problemy z zalogowaniem się, być może komputer ma zablokowany dostęp do stron i serwisów, które nie odpowiadają indywidualnym wymaganiom korporacyjnym. W takim przypadku zalecamy kontakt z administratorem systemu.
W przypadku zakłóceń, już po zalogowaniu, w odbiorze dźwięku/obrazu, prosimy o wylogowanie i ponowne zalogowanie się lub wyłączenie i włączenie komputera..
Wymagany sprzęt niezbędny do odbioru szkoleń ON-LINE:
Komputer, tablet, smartfon z dostępem do internetu (nie polecamy Wi-Fi), włączony głośnik w komputerze lub słuchawki.
Możecie Państwo przetestować prędkość internetu : https://www.speedtest.pl/
Prosimy o wcześniejsze przetestowanie połączenia z wirtualnym pokojem https://embed.archiebot.com/connection-tester
Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych:
KFS - aby uzyskać dofinansowanie na wybrane szkolenie pracodawca musi złożyć wniosek w Powiatowym Urzędzie Pracy odpowiednim dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z terminami naboru określonymi przez PUP.
Istnieje możliwość dofinansowania od 80% (dla przedsiębiorstw małych i średnich) do 100% (dla mikro firm). Wzór wniosku powinien być dostępny do pobrania na stronie wybranego PUP-u.
Szczegóły na stronie: https://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy/
BUR -to dofinansowanie ze środków UE na kształcenie, skierowane do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Aby uzyskać dofinansowanie należy zgłosić się do wybranego operatora działającego w danym województwie oraz złożyć u niego wniosek o dofinansowanie szkolenia, które jest zarejestrowane w Bazie.
Szczegóły oraz wykaz operatorów obsługujących dofinansowanie w poszczególnych województwach na stronie: http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie
Dla zapewnienia Państwu najwyższej jakości przekazywanych informacji zastrzegamy sobie prawo do aktualizacji programu, wynikającej tylko i wyłącznie ze zmian w przepisach wprowadzanych przez ustawodawcę.
Aktualizacje programów będą się odbywać natychmiast po pojawieniu się zmian prawnych.
Dokładamy wszelkich starań i spełniamy wszystkie wymogi techniczne ze swojej strony, aby zapewnić Państwu odbiór szkolenia na wymaganym poziomie.
Nie ponosimy odpowiedzialności za zakłócenia wynikające z obciążenia sieci i problemów techniczno-sprzętowych po stronie uczestnika.
Treść szkolenia oraz materiały autorskie objęte są prawami autorskimi.
Firma CRZ SENEKA oraz współpracujący z nami Trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, rozpowszechniania, udostępniania osobom nieuprawnionym, a także nagrywania szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.
Doświadczony ekspert prowadzący wiele szkoleń zamkniętych dla czołowych firm doradczych i międzynarodowych koncernów, doświadczony wykładowca, praktyk, specjalista z rachunkowości finansowej i podatku od towarów i usług. Od 1991 roku prowadzi szkolenia i kursy z zakresu rachunkowości na różnych poziomach zaawansowania, a także przygotowujących do egzaminów na doradcę podatkowego, maklera giełdowego, członka rady nadzorczej i biegłego rewidenta. Wykładała również w Szkole Głównej Handlowej, Wyższej Szkole Biznesu i Administracji. Praktyk prowadzący własne Biuro Rachunkowe.Autor wielu artykułów na temat rachunkowości i podatku VAT. Prowadziła szkolenia zamknięte m.in. dla takich spółek jak: KPMG, Ernst and Young, Bayer, PricewaterhauseCoopers, TMF Poland, Polpharma, NBP, TP S.A., PKP, Poczta Polska, Deloitte Audyt, Mostostal, Warszawa, Elektrociepłownie Warszawskie, Polkomtel, Accenture, Geovita, Fiat Services Polska, PGE Dystrybucja Łódź.