Szkolenie VAT, JPK, BDO, prawo pracy online lub stacjonarnie

Zmiany w VAT na 2025 rok - procedura SME, zwolnienia podmiotowe, kasy fiskalne, usługi edukacyjnie i inne.

Nowości w KSeF - dlaczego należy już dziś rozpocząć przygotowania do rewolucji w obiegu dokumentów i fakturowaniu?

Termin
03-12-2024

Godzina
10.00-15.00
Czas szkolenia
1 dzień (5 godzin)
Miejsce szkolenia
TRANSMISJA ON-LINE, POKÓJ WEBINAROWY
Koszt uczestnictwa
jednej osoby
549 zł. +23% VAT
ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Metoda

Szkolenie ON-LINE to wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel.

Szkolenie realizowane jest w formule webinaru, w kameralnej grupie uczestników.

Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.

Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.

Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.

Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.

Adresaci

Główni księgowi, Pracownicy działów księgowości, Dyrektorzy finansowi, Prezesi i Właściciele firm.


Celem naszego szkolenia jest przekazanie uczestnikowi, pod okiem najlepszych ekspertów i trenerów,   

rzetelnej, teoretycznej i praktycznej wiedzy niezbędnej w codziennej pracy

Uczestnik zapozna się z obowiązującymi przepisami prawa, a także dowie się o planowanych nowelizacjach. Dzięki szczegółowym omówieniom i licznym przykładom ugruntuje i zaktualizuje swoją wiedzę. 

Znajomość aktualnych przepisów pozwoli uczestnikowi uniknąć niekorzystnych konsekwencji, związanych

 z brakiem wypełniania ciążących na nim obowiązków prawno-podatkowych.

Program szkolenia

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestnika ze zmianami w VAT na 2025 r., w ramach których m.in. wprowadzona zostanie nowa procedura – SME, z której będą mogli korzystać polscy podatnicy przy dostarczaniu towarów i usług w innych państwach UE. Dzięki tej procedurze skorzystają oni ze zwolnienia z VAT dla dokonywanej w tych państwach sprzedaży co pozwoli m.in. uniknąć konieczności rejestracji do VAT w tych państwach.

Ponadto w ramach szkolenia szczegółowo zostaną omówione kwestie wystawiania e-faktur oraz funkcjonowania Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Podatnicy mają więcej czasu na przygotowanie. Warto już teraz rozpocząć prace wdrożeniowe. W trakcie szkolenia uczestnik zostanie zaznajomiony z regulacjami dotyczącymi KSeF z uwzględnieniem zmian zapowiedzianych w 2024 r., a także z technicznymi aspektami wystawiania e-faktur.



Program szkolenia:

1. Procedura SME od 2025 r. – ułatwienie prowadzenia działalności w UE

procedura SME – na czym polega i kto może ją stosować?

zasady stosowania procedury SME dla polskich podatników – jakie są warunki, jak dokonać zgłoszenia do procedury;

przykłady kiedy procedura SME znajdzie zastosowanie;

procedura SME u podatników spoza Polski – jakie są warunki, jak tacy podatnicy zgłaszają się do SME w Polsce?

2. Pozostałe zmiany na 2025 r.:

zmiany w obliczaniu limitu dla zwolnienia ze względu na obrót do 200 tys. zł (tzw. zwolnienia podmiotowego);

modyfikacja zasad określania kraju opodatkowania w przypadku usług wstępu na imprezy (np. edukacyjne) – jeżeli obecność na nich jest wirtualna (usługi B2B);

zmiana zasad określania kraju opodatkowania dla wykonywanych wirtualnie usług związanych z działalnością kulturalną, artystyczną, sportową, naukową, edukacyjną, rozrywkową lub podobną – jeżeli klient nie jest podatnikiem (usługi B2C);

zmiany w procedurze marży dotyczącej dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich i antyków;

zwolnienia z kas fiskalnych obowiązujące w 2025 r.

3. Projekt zmian dotyczących KSeF

wprowadzenie powszechnego trybu offline z obowiązkiem dosłania faktur do KSeF następnego dnia roboczego;

rezygnacja z samoidentyfikacji nabywcy na potrzeby wystawiania faktur w KSeF;

tymczasowa możliwość wystawiania faktur poza KSeF dla niektórych podatników (tzw. wykluczonych cyfrowo);

specjalne kody w JPK dla faktur wystawianych poza KSeF;

nowa wersja schemy e-faktury (3.0) – jakie zmiany przewidziano?

dodawanie załączników do e-faktur.

4. Korzystanie z KSeF na przykładzie Aplikacji Podatnika udostępnionej przez MF:

do czego służy aplikacja podatnika i jak z niej korzystać?

jak zalogować się do aplikacji podatnika;

prezentacja sposobu wystawiania faktur przy użyciu aplikacji podatnika;

kto może korzystać z aplikacji podatnika?

jak wygenerować token w aplikacji podatnika?

jak nadać uprawnienia za pomocą aplikacji podatnika?

czy konieczne jest korzystanie z aplikacji podatnika?

5. Uprawnienia w KSeF:

czy jako podatnik muszę zgłosić się do KSeF?

czy muszę upoważnić pracownika do korzystania z KSeF?

jakie ryzyka wiążą się z przyznaniem osobom i podmiotom dostępu do KSeF?

jak nadaje się uprawnienia w KSeF;

jak i komu nadać uprawnienie za pomocą formularza ZAW-FA?

czy podatnik prowadzący JDG może złożyć formularz ZAW-FA?

czy mogę korzystać z KSeF bez nadawania komukolwiek uprawnień?

6. Proces wystawienia e-faktury w KSeF:

jak wystawić e-fakturę przy użyciu aplikacji podatnika?

jak wygląda proces wystawiania e-faktury w komercyjnym programie do fakturowania?

czy po przesłaniu faktury – KSeF dokonuje jej weryfikacji?

czym jest numer KSeF i z czego się składa?

jaki jest termin wystawienia e-faktury?

czy mogę przesłać e-fakturę do KSeF dopiero po kilku dniach od wygenerowania jej we własnym systemie do fakturowania?

7. Faktury zakupowe w KSeF

czy otrzymam informację o wystawionej dla mnie fakturze zakupowej?

ryzyko otrzymywania tzw. faktur scamowych – jak sobie z tym radzić?

kiedy uznaję e-fakturę za otrzymaną? Czy muszę ją pobrać z KSeF?

jakie są zasady odliczania VAT z faktur zakupowych wystawionych przy użyciu KSeF?

czy w KSeF znajdę wszystkie faktury zakupowe?

czy w 2026 r. dalej mogę uznawać paragon z NIP nabywcy za fakturę?

8. Obowiązek wystawiania e-faktur dla polskich podatników:

KSeF u czynnych podatników VAT;

jak czynny podatnik VAT ma przekazać e-fakturę podatnikowi zwolnionemu z VAT?

okres przejściowy po zmianach;

okres przejściowy dla faktur uproszczonych oraz wystawianych w kasach fiskalnych (w tym paragonów z NIP nabywcy);

jak przekazać e-fakturę kontrahentom zagranicznym (np. przy WDT, eksporcie towarów, eksporcie usług)?

wyłączenia dotyczące polskich podatników;

czy sprzedaż konsumencka musi/może być fakturowana w KSeF?

9. KSeF a podmioty zagraniczne

kiedy podmiot zagraniczny musi wystawiać e-faktury w KSeF?

co decyduje o konieczności wystawiania e-faktur w KSeF u podmiotów zagranicznych – fakt posiadania stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, czy też rejestracja do VAT w Polsce;

jak będą wystawiać faktury podmioty zagraniczne jedynie zarejestrowane do VAT w Polsce;

czym jest stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej?

10. Jak zbudowana jest schema e-faktury?

format e-faktur;

informacje na temat budowy schemy e-faktury, jej pól;

omówienie węzłów e-faktury:

Węzeł Nagłówek;

Węzeł Podmiot 1 (sprzedawca);

Podmiot 2 (nabywca);

Podmiot 3;

Podmiot Upoważniony;

Węzeł Faktura (omówienie części głównej, dodatkowych oznaczeń i adnotacji, części dotyczącej korekt oraz wierszy e-faktury);

Węzeł Rozliczenie;

Węzeł Płatność;

Węzeł Zamówienie,

Węzeł Warunki Transakcji (umowy i zamówienia oraz warunki transportu);

Stopka faktury;

aspekty techniczne przesyłania e-faktur.


Czas na dyskusję (pytania i odpowiedzi).



Szkolenie to organizujemy również w FORMIE ZAMKNIĘTEJ dostosowując program 

do indywidualnych potrzeb Klienta.


Warunki uczestnictwa: 

 Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na  konto: 

mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598

 W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.

Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY

Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.

Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.

Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.

Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem. 

Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.



Link dostępowy do naszego webinarium aktywuje się na godzinę przed rozpoczęciem szkolenia.

Jeśli wystąpią problemy z zalogowaniem się, być może komputer ma zablokowany dostęp do stron i serwisów, które nie odpowiadają indywidualnym wymaganiom korporacyjnym. W takim przypadku zalecamy kontakt z administratorem systemu.

W przypadku zakłóceń, już po zalogowaniu, w odbiorze dźwięku/obrazu, prosimy o wylogowanie i ponowne zalogowanie się lub wyłączenie i włączenie komputera..


Wymagany sprzęt niezbędny do odbioru szkoleń ON-LINE:

Komputer, tablet, smartfon z dostępem do internetu (nie polecamy Wi-Fi), włączony głośnik w komputerze lub słuchawki.

Możecie Państwo przetestować prędkość internetu : https://www.speedtest.pl/

Prosimy o wcześniejsze przetestowanie połączenia z wirtualnym pokojem  https://embed.archiebot.com/connection-tester



Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych:

KFS - aby uzyskać dofinansowanie na wybrane szkolenie pracodawca musi złożyć wniosek w Powiatowym Urzędzie Pracy odpowiednim dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z terminami naboru określonymi przez PUP.
Istnieje możliwość dofinansowania od 80% (dla przedsiębiorstw małych i średnich) do 100% (dla mikro firm). Wzór wniosku powinien być dostępny do pobrania na stronie wybranego PUP-u.

Szczegóły na stronie: https://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy/

BUR -to dofinansowanie ze środków UE na kształcenie, skierowane do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Aby uzyskać dofinansowanie należy zgłosić się do wybranego operatora działającego w danym województwie oraz złożyć u niego wniosek o dofinansowanie szkolenia, które jest zarejestrowane w Bazie.

Szczegóły oraz wykaz operatorów obsługujących dofinansowanie w poszczególnych województwach na stronie:  http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie



Dla zapewnienia Państwu najwyższej jakości przekazywanych informacji zastrzegamy sobie prawo do  aktualizacji programu, wynikającej tylko i wyłącznie ze zmian w przepisach wprowadzanych przez ustawodawcę.

Aktualizacje programów będą się odbywać natychmiast po pojawieniu się zmian prawnych.

Dokładamy wszelkich starań i spełniamy wszystkie wymogi techniczne ze swojej strony, aby zapewnić Państwu odbiór szkolenia na wymaganym poziomie.

Nie ponosimy odpowiedzialności za zakłócenia wynikające z obciążenia sieci i problemów techniczno-sprzętowych po stronie uczestnika.

Treść szkolenia oraz materiały autorskie objęte są prawami autorskimi.
Firma CRZ SENEKA oraz współpracujący z nami Trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, rozpowszechniania, udostępniania osobom nieuprawnionym, a także nagrywania szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.


Wykładowca
Piotr Kępisty

Prawnik, doradca podatkowy w Tributis Group sp. z o.o. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem od towarów i usług. Doświadczony wykładowca. Autor kilkuset artykułów m.in. na blogu zrozumvat.pl oraz w Rzeczpospolitej, Gazecie Prawnej, na portalach podatki.biz, infor.pl, eGospodarka.pl. Współautor takich publikacji książkowych jak: „VAT w transakcjach związanych z nieruchomościami”, „Podatek VAT w branży TSL” oraz „PIT CIT VAT 2021 komentarz do zmian”.

ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Dokumenty do pobrania ( do wydruku )
Karta zgłoszenia na szkolenia
Oświadczenie o finansowaniu ze środków publicznych