Szkolenie INTRASTAT od podstaw, z omówieniem nowego programu do generowania zgłoszeń "istat".
Zgłaszanie, wypełnianie, przesyłanie i korekty deklaracji. Nowe progi statystyczne.
Aktualne wytyczne organów celnych dotyczące sposobu ustalania wartości fakturowej i statystycznej.
Szkolenie ON-LINE to wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel.
Szkolenie realizowane jest w formule webinaru, w kameralnej grupie uczestników.
Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.
Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.
Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Kadra kierownicza, pracownicy działów eksportu i importu, zaopatrzenia oraz księgowości.
Celem naszego szkolenia jest przekazanie uczestnikowi, pod okiem najlepszych ekspertów i trenerów,
rzetelnej, teoretycznej i praktycznej wiedzy niezbędnej w codziennej pracy.
Uczestnik zapozna się z obowiązującymi przepisami prawa, a także dowie się o planowanych nowelizacjach. Dzięki szczegółowym omówieniom i licznym przykładom ugruntuje i zaktualizuje swoją wiedzę.
Znajomość aktualnych przepisów pozwoli uczestnikowi uniknąć niekorzystnych konsekwencji, związanych
z brakiem wypełniania ciążących na nim obowiązków prawno-podatkowych.
Cel szkolenia: Szkolenie prowadzi uczestników krok po kroku od podstawowych definicji obowiązujących w sprawozdawczości Intrastat, poprzez zakres obowiązujących danych, które należy przekazywać do organów celnych, korekty i kontrole deklaracji Intrastat, do wygenerowania i przesłania gotowej deklaracji. Szkolenie powstało jako odpowiedź na wymagania osób, które potrzebują usystematyzowania i pogłębienia wiedzy z zakresu obowiązujących przepisów, dotyczących Intrastatu oraz posiadania praktycznych umiejętności w przygotowywaniu i wysyłaniu deklaracji. Podczas szkolenia uczestnicy zostaną zapoznani z aktualnym stanem prawnym obowiązującym po 1 stycznia 2022r.
Korzyści udziału w szkoleniu. Uczestnicy zdobędą praktyczną wiedzę z zakresu: progów statystycznych dla przywozu i wywozu towarów, rodzajów obrotów handlowych podlegających sprawozdawczości Intrastat, formy zgłoszeń Intrastat, zgłoszeń zerowych, warunków dostawy towarów Incoterms 2020, rodzajów transakcji na potrzeby sprawozdawczości Intrastat, klasyfikacji celnej towarów wg Wspólnej Taryfy Celnej i Nomenklatury Scalonej,, prawidłowego określania pochodzenia towarów,, wartości fakturowej i wartości statystyczna towarów, korekty zgłoszenia i kontroli celno-skarbowej zgłoszenia Intrastat, obsługi bezpłatnej aplikacji ist@t, służącej do sporządzania deklaracji Intrastat, rejestracji w usłudze e-Klient (PUESC), najnowszych zmian w sprawozdawczości Intrastat obowiązujących od 2022 r. Czas trwania 6 godzin zegarowych PROGRAM szkolenia „Deklaracja Intrastat od podstaw z uwzględnieniem najnowszych zmian w przepisach prawnych”
Program szkolenia:
1 – Podstawa prawna sprawozdawczości Intrastat
Podstawa prawna deklaracji Intrastat (przepisy unijne i krajowe)
Podstawowe definicje
Rodzaje obrotów handlowych w Intrastat
Progi statystyczne
Przedstawicielstwo celne i rejestracja na PUESC
2 – Deklaracja Intrastat - jak dokonać zgłoszenia?
Sposoby ustalania istnienia obowiązku sprawozdawczego
Moment powstawania obowiązku sprawozdawczego
Wyłączenia przedmiotowe i podmiotowe w Intrastat
Terminy dokonywania zgłoszeń
Forma zgłoszeń Intrastat
Zakres zgłoszenia w progu podstawowym i szczegółowym
3 - Zasady wypełniania poszczególnych pól deklaracji, w tym w szczególności:
- Pochodzenie towarów
- Warunki dostawy towarów
- Wartość fakturowa i statystyczna
- Klasyfikacja celna towarów
Kontrola organów celno-skarbowych
4 – Szczególne przypadki postępowania
Uszlachetnianie w Intrastat
Zgłoszenia zerowe
Użytkowanie czasowe
Zwrot towarów
Utrata wartości handlowej towarów
Wymiana towarów
Najczęstsze błędy w deklaracji Intrastat
5 – Korekta deklaracji Intrastat
Zastąpienie danych w całości
Zmiana poszczególnych danych w pozycji
Dodawanie nowych pozycji
Anulowanie pozycji zgłoszenia
6 – Przesyłanie deklaracji
Sporządzanie deklaracji i prawidłowy zapis pliku do wysłania na PUESC
Przesyłanie zgłoszenia przez PUESC
Komunikaty generowane przez system po wysłaniu zgłoszenia
Szkolenie to organizujemy również w FORMIE ZAMKNIĘTEJ dostosowując program
do indywidualnych potrzeb Klienta.
Warunki uczestnictwa:
Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto:
mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598
W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.
Link dostępowy do naszego webinarium aktywuje się na godzinę przed rozpoczęciem szkolenia.
Jeśli wystąpią problemy z zalogowaniem się, być może komputer ma zablokowany dostęp do stron i serwisów, które nie odpowiadają indywidualnym wymaganiom korporacyjnym. W takim przypadku zalecamy kontakt z administratorem systemu.
W przypadku zakłóceń, już po zalogowaniu, w odbiorze dźwięku/obrazu, prosimy o wylogowanie i ponowne zalogowanie się lub wyłączenie i włączenie komputera..
Wymagany sprzęt niezbędny do odbioru szkoleń ON-LINE:
Komputer, tablet, smartfon z dostępem do internetu (nie polecamy Wi-Fi), włączony głośnik w komputerze lub słuchawki.
Możecie Państwo przetestować prędkość internetu : https://www.speedtest.pl/
Prosimy o wcześniejsze przetestowanie połączenia z wirtualnym pokojem https://embed.archiebot.com/connection-tester
Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych:
KFS - aby uzyskać dofinansowanie na wybrane szkolenie pracodawca musi złożyć wniosek w Powiatowym Urzędzie Pracy odpowiednim dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z terminami naboru określonymi przez PUP.
Istnieje możliwość dofinansowania od 80% (dla przedsiębiorstw małych i średnich) do 100% (dla mikro firm). Wzór wniosku powinien być dostępny do pobrania na stronie wybranego PUP-u.
Szczegóły na stronie: https://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy/
BUR -to dofinansowanie ze środków UE na kształcenie, skierowane do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Aby uzyskać dofinansowanie należy zgłosić się do wybranego operatora działającego w danym województwie oraz złożyć u niego wniosek o dofinansowanie szkolenia, które jest zarejestrowane w Bazie.
Szczegóły oraz wykaz operatorów obsługujących dofinansowanie w poszczególnych województwach na stronie: http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie
Dla zapewnienia Państwu najwyższej jakości przekazywanych informacji zastrzegamy sobie prawo do aktualizacji programu, wynikającej tylko i wyłącznie ze zmian w przepisach wprowadzanych przez ustawodawcę.
Aktualizacje programów będą się odbywać natychmiast po pojawieniu się zmian prawnych.
Dokładamy wszelkich starań i spełniamy wszystkie wymogi techniczne ze swojej strony, aby zapewnić Państwu odbiór szkolenia na wymaganym poziomie.
Nie ponosimy odpowiedzialności za zakłócenia wynikające z obciążenia sieci i problemów techniczno-sprzętowych po stronie uczestnika.
Treść szkolenia oraz materiały autorskie objęte są prawami autorskimi.
Firma CRZ SENEKA oraz współpracujący z nami Trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, rozpowszechniania, udostępniania osobom nieuprawnionym, a także nagrywania szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.