BASIC VAT + zmiany na 2025 rok!
Szkolenie Podstawy VAT dla początkujących księgowych - reguły funkcjonowania podatku, praktyczne wskazówki oraz zmiany na 2025 rok.
Szkolenie ON-LINE to wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel.
Szkolenie realizowane jest w formule webinaru, w kameralnej grupie uczestników.
Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.
Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.
Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Główni księgowi, Pracownicy działów księgowości, Dyrektorzy finansowi, Prezesi i Właściciele firm.
Celem naszego szkolenia jest przekazanie uczestnikowi, pod okiem najlepszych ekspertów i trenerów,
rzetelnej, teoretycznej i praktycznej wiedzy niezbędnej w codziennej pracy.
Uczestnik zapozna się z obowiązującymi przepisami prawa, a także dowie się o planowanych nowelizacjach. Dzięki szczegółowym omówieniom i licznym przykładom ugruntuje i zaktualizuje swoją wiedzę.
Znajomość aktualnych przepisów pozwoli uczestnikowi uniknąć niekorzystnych konsekwencji, związanych
z brakiem wypełniania ciążących na nim obowiązków prawno-podatkowych.
Podatek od towarów i usług, znany jako VAT (ang. Value Added Tax), jest jednym z najważniejszych podatków pośrednich w Polsce i w wielu innych krajach na świecie.
Dla początkującego księgowego zrozumienie zasad VAT jest kluczowe, aby móc poprawnie rozliczać transakcje, prowadzić ewidencję oraz wypełniać deklaracje podatkowe.
Program szkolenia:
1) Co to jest podatek od towarów i usług:
a)podstawowe definicje,
b)zasady funkcjonowania VAT,
c)podatek należny a podatek naliczony;
2) Rejestracja na VAT:
a)podatnik VAT czynny,
b)podatnika VAT zwolniony,
c)mały podatnik,
d)podatnik „miesięczny”,
e)podatnik „kwartalny”,
f)„odwrotne obciążenie”, czyli podatnik – nabywca,
g)konsekwencje braku rejestracji na VAT;
3) Czynności podlegające opodatkowaniu VAT:
a)dostawa towarów,
b)świadczenie usług,
c)wewnątrzwspólnotowa dostawa i nabycie towarów,
d)eksport i import towarów,
4) Miejsce opodatkowania w VAT:
a)miejsce dostawy towarów;
b)miejsce świadczenia usług;
c)miejsce opodatkowania WNT;
5) Obowiązek podatkowy:
a)terminy powstania obowiązku podatkowego,
b)rozliczenie na zasadzie kasowej,
c)szczególne momenty powstania obowiązku podatkowego.
6) Podstawa opodatkowania:
a)zasady ogólne,
b)co wchodzi do podstawy opodatkowania,
c)schematy VAT marża,
7) Wystawianie faktur:
a)zasady wystawiania faktur i faktur korygujących,
b)co to jest nota korygująca;
c)kiedy należy wystawić fakturę zaliczkową?
d)faktury uproszczone,
e)faktura od tzw. rolnika ryczałtowego (VAT RR),
f)duplikaty faktur,
g)faktura w języku obcym i w walucie,
h)refakturowanie usług,
i)anulowanie faktury – kiedy i jak?
8) Odliczanie VAT – zasady i wyłączenia z odliczania.
9) Obliczanie proporcji VAT i roczna korekta VAT przy tzw. sprzedaży mieszanej.
10) Ewidencja na kasie rejestrującej
11) JPK_VAT, czyli rejestr sprzedaży i zakupów VAT.
12) JPK_VAT – deklaracja VAT i zapłata VAT. Korekta deklaracji VAT.
13) Informacja podsumowująca
14) Różnica między nadpłatą podatku a nadwyżką podatku. Jak je wykorzystać?
15) Ulga VAT na złe długi – prawa i obowiązki.
16) Zmiany na 2025 rok:
- procedura SME
- zmiany w obliczaniu limitu dla zwolnienia ze względu na obrót do 200 tys. zł (tzw. zwolnienia podmiotowego),
- modyfikacja zasad określania kraju opodatkowania w przypadku usług wstępu na imprezy (np. edukacyjne) – jeżeli obecność na nich jest wirtualna (usługi B2B),
- zmiana zasad określania kraju opodatkowania dla wykonywanych wirtualnie usług związanych z działalnością kulturalną, artystyczną, sportową, naukową, edukacyjną, rozrywkową lub podobną – jeżeli klient nie jest podatnikiem (usługi B2C),
- zmiany w procedurze marży dotyczącej dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich i antyków,
- zwolnienia z kas fiskalnych.
Pytania i odpowiedzi.
Szkolenie to organizujemy również w FORMIE ZAMKNIĘTEJ dostosowując program
do indywidualnych potrzeb Klienta.
Warunki uczestnictwa:
Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto:
mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598
W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.
Link dostępowy do naszego webinarium aktywuje się na godzinę przed rozpoczęciem szkolenia.
Jeśli wystąpią problemy z zalogowaniem się, być może komputer ma zablokowany dostęp do stron i serwisów, które nie odpowiadają indywidualnym wymaganiom korporacyjnym. W takim przypadku zalecamy kontakt z administratorem systemu.
W przypadku zakłóceń, już po zalogowaniu, w odbiorze dźwięku/obrazu, prosimy o wylogowanie i ponowne zalogowanie się lub wyłączenie i włączenie komputera..
Wymagany sprzęt niezbędny do odbioru szkoleń ON-LINE:
Komputer, tablet, smartfon z dostępem do internetu (nie polecamy Wi-Fi), włączony głośnik w komputerze lub słuchawki.
Możecie Państwo przetestować prędkość internetu : https://www.speedtest.pl/
Prosimy o wcześniejsze przetestowanie połączenia z wirtualnym pokojem https://embed.archiebot.com/connection-tester
Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych:
KFS - aby uzyskać dofinansowanie na wybrane szkolenie pracodawca musi złożyć wniosek w Powiatowym Urzędzie Pracy odpowiednim dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z terminami naboru określonymi przez PUP.
Istnieje możliwość dofinansowania od 80% (dla przedsiębiorstw małych i średnich) do 100% (dla mikro firm). Wzór wniosku powinien być dostępny do pobrania na stronie wybranego PUP-u.
Szczegóły na stronie: https://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy/
BUR -to dofinansowanie ze środków UE na kształcenie, skierowane do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Aby uzyskać dofinansowanie należy zgłosić się do wybranego operatora działającego w danym województwie oraz złożyć u niego wniosek o dofinansowanie szkolenia, które jest zarejestrowane w Bazie.
Szczegóły oraz wykaz operatorów obsługujących dofinansowanie w poszczególnych województwach na stronie: http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie
Dla zapewnienia Państwu najwyższej jakości przekazywanych informacji zastrzegamy sobie prawo do aktualizacji programu, wynikającej tylko i wyłącznie ze zmian w przepisach wprowadzanych przez ustawodawcę.
Aktualizacje programów będą się odbywać natychmiast po pojawieniu się zmian prawnych.
Dokładamy wszelkich starań i spełniamy wszystkie wymogi techniczne ze swojej strony, aby zapewnić Państwu odbiór szkolenia na wymaganym poziomie.
Nie ponosimy odpowiedzialności za zakłócenia wynikające z obciążenia sieci i problemów techniczno-sprzętowych po stronie uczestnika.
Treść szkolenia oraz materiały autorskie objęte są prawami autorskimi.
Firma CRZ SENEKA oraz współpracujący z nami Trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, rozpowszechniania, udostępniania osobom nieuprawnionym, a także nagrywania szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.
Doradca podatkowy, praktyk i doświadczony wykładowca, mający na swoim koncie kilkaset przeprowadzonych szkoleń, wybitny specjalista w zakresie podatku VAT, występował jako ekspert komisji sejmowej w dziedzinie podatku VAT. W swojej praktyce zawodowej zajmował się zarówno bieżącym doradztwem podatkowym obejmującym m.in. opracowywanie opinii i analiz, w tym optymalizacji podatkowych, przeprowadzanie audytów podatkowych, jak również pomocą klientom w przygotowywaniu pism procesowych oraz reprezentacją klientów w postępowaniach podatkowych i przed sądem administracyjnym. Jest także współautorem m.in. 2 uznanych komentarzy podatkowych: „Ustawa o VAT”, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2001 oraz „Ustawa o VAT Komentarz”