ON-LINE! Zmiany w VAT 2021. NOWY JPK - szczegółowo i praktycznie. Matryca stawek, biała lista podatników, kasy rejestrujące, SLIM VAT.
Szkolenie ON-LINE to wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel.
Szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników.
Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.
Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.
Otrzymujesz certyfikat ukończenia szkolenia.
Główni księgowi, Pracownicy działów księgowości, Prezesi i Właściciele firm.
1. Nowy JPK_VAT – w jakim zakresie wpływa na dotychczasowe rozliczenia w VAT?:
a) których deklaracji dotyczy nowa struktura JPK;
c) dotychczasowe załączniki do deklaracji VAT (np. VAT-ZD w związku z „ulgą na złe długi”);
d) wpływ zmian na informacje podsumowujące;
e) korygowanie deklaracji VAT i JPK_VAT za okresy sprzed października 2020 r.;
i) zasady korygowania nowego JPK_VAT, czyli np. czy poprawienie błędów tylko w ewidencji VAT (bez korygowania deklaracji) będzie wiązało się z wydłużeniem zwrotu VAT?
j) w jaki sposób będą składać nowy JPK_VAT podatnicy rozliczający się kwartalnie?
2. Nowy JPK_VAT - ewidencja VAT:
a) ewidencja VAT jako księga podlegająca kontroli organów KAS – ryzyko zarzucenia wadliwego lub nierzetelnego jej prowadzenia (odpowiedzialność karnoskarbowa);
b) składanie korekty JPK_VAT – czy wdrażać procedurę „czynnego żalu”;
c) obowiązki podatnika w przypadku, gdy naczelnik urzędu skarbowego stwierdzi błędy i ich konsekwencje;
d) w stosunku do jakich błędów naczelnik urzędu skarbowego będzie wzywał do korekty JPK_VAT;
e) kara 500 zł za błąd w ewidencji – procedura postępowania i jak jej uniknąć;
3. Nowy JPK_VAT – zmiany w zakresie sposobu raportowania i zmiany w zakresie danych
a) na podstawie jakich dokumentów należy dokonywać wpisów w ewidencji i jakie dane należy wykazywać – różnice pomiędzy częścią ewidencyjną dotyczącą VAT należnego i naliczonego;
b) zasady dotyczące sprzedaży niefakturowanej ani nie fiskalizowanej oraz różnych dokumentów wewnętrznych, które mogą się u podatnika pojawić w zakresie VAT należnego lub naliczonego;
c) wykazywanie sprzedaży fiskalnej oraz faktur wystawionych do paragonów fiskalnych – całkowicie zmienione reguły wykazywania danych; występowanie różnic pomiędzy danymi w ewidencji a deklaracji;
d) problemy z numerem NIP kontrahentów oraz kodem kraju kontrahenta – kiedy i jakie zasady w tym zakresie obowiązują;
e) raportowanie nowych danych w postaci kodów GTU (13), kodów transakcyjnych (13 + 2), kodów (oznaczeń) dokumentów (3+3), oraz innych danych, których dotychczas nie było obowiązku raportowania w ramach JPK_VAT (np. dodatkowe dane dla potrzeb schematów VAT-marża);
f) kody GTU i kody transakcyjne – w jakich przypadkach należy je stosować i wątpliwości związane z wyjaśnieniami resortu finansów;
g) wątpliwości dotyczące kodów i sposoby rozwiązywania tych wątpliwości;
4. Nowa matryca stawek VAT i procedura występowania o wiążącą informację stawkową (WIS) –
a) wprowadzenie nowej matrycy stawek VAT,
b) "przełożenie" obecnie obowiązującego PKWiU 2008 na odpowiednie kody CN (dla towarów) lub symbole PKWiU 2015 (dla usług),
c) stawka 5% i 8% w gastronomii;
d) Wiążąca Informacja Stawkowa (WIS) – w jakich sytuacjach i jak o nią wystąpić.
5. Biała lista – zmiany od 1 lipca 2020 r.:
a) nowe zasady i terminy dotyczące zawiadomienia (ZAW-NR);
b) rozszerzenie przypadków w CIT/PIT, w których płatność split payment będzie chroniła w przypadku płatności na rachunek spoza Białej listy i co to oznacza „płatność split payment”?
c) obowiązek weryfikacji rachunków podmiotów zagranicznych, za wyjątkiem określonych transakcji;
d) płatności realizowane do banków (rachunki cesyjne, gospodarki własnej, factoring), których rachunki nie są wykazywane na Białej liście.
6. Kasy rejestrujące – ostatnie zmiany:
a) przesunięcie terminu obligatoryjnego stosowania kas online przez niektórych podatników;
b) kasy wirtualne – co to jest i kiedy można je stosować?
c) kiedy można stosować paragony w formie elektronicznej?
7. SLIM VAT – zmiany od 2021 r.:
a) faktury korygujące in minus – brak konieczności uzyskania potwierdzenia odbioru faktury korygującej?;
b) wprowadzenie przepisów wskazujących moment rozliczenia korekt in plus;
c) zmiany w zakresie zaliczki na poczet eksportu towarów;
d) możliwość stosowania na potrzeby VAT kursu przeliczeniowego waluty obcej właściwego na gruncie podatków dochodowych;
e) wydłużenie terminu odliczania VAT;
f) możliwość odliczania VAT od usług noclegowych w niektórych przypadkach;
g) zwiększenie limitu wartości prezentów o małej wartości.
h) zmiany w MPP, Białej liście oraz WIS.
8. Konsultacje oraz czas na pytania i odpowiedzi.
Warunki uczestnictwa:
Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto:
mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598
W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy link dostępowy. Zawartość linku aktywuje się w momencie rozpoczęcia zajęć.
Materiały szkoleniowe w formacie pdf zostaną wysłane w formie elektronicznej na podany w zgłoszeniu adres e-mail na dzień przed terminem szkolenia.
Uczestnicy otrzymują imienny certyfikat ukończenia szkolenia wraz z fakturą, które wysyłamy pocztą tradycyjną lub na życzenie klienta w formie elektronicznej.
Wymagany sprzęt niezbędny do odbioru szkoleń ON-LINE:
Komputer, tablet, smartfon z dostępem do internetu (nie polecamyWi-Fi), włączony głośnik w komputerze lub słuchawki.
Możecie Państwo przetestować prędkość internetu : https://www.speedtest.pl/
Prosimy o przetestowanie połączenia z wirtualnym pokojem (najlepiej na 30 min przed godzinĄ rozpoczęcia): https://embed.archiebot.com/connection-tester
Dla zapewnienia Państwu najwyższej jakości przekazywanych informacji zastrzegamy sobie prawo do aktualizacji programu, wynikającej tylko i wyłącznie ze zmian w przepisach wprowadzanych przez ustawodawcę.
Aktualizacje programów będą się odbywać natychmiast po pojawieniu się zmian prawnych.
Dokładamy wszelkich starań i spełniamy wszystkie wymogi techniczne ze swojej strony, aby zapewnić Państwu odbiór szkolenia na wymaganym poziomie.
Nie ponosimy odpowiedzialności za zakłócenia wynikające z obciążenia sieci i problemów techniczno-sprzętowych po stronie uczestnika.
Treść szkolenia oraz materiały autorskie objęte są prawami autorskimi.
Firma CRZ SENEKA s.c. oraz współpracujący z nami Trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, rozpowszechniania, udostepnienia osobom nieuprawnionym, a także nagrywania szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.
doradca podatkowy, praktyk i doświadczony wykładowca, mający na swoim koncie kilkaset przeprowadzonych szkoleń, wybitny specjalista w zakresie podatku VAT, występował jako ekspert komisji sejmowej w dziedzinie podatku VAT. W swojej praktyce zawodowej zajmował się zarówno bieżącym doradztwem podatkowym obejmującym m.in. opracowywanie opinii i analiz, w tym optymalizacji podatkowych, przeprowadzanie audytów podatkowych, jak również pomocą klientom w przygotowywaniu pism procesowych oraz reprezentacją klientów w postępowaniach podatkowych i przed sądem administracyjnym. Jest także współautorem m.in. 2 uznanych komentarzy podatkowych: „Ustawa o VAT”, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2001 oraz „Ustawa o VAT Komentarz”