ON-LINE! VAT w transakcjach międzynarodowych 2021 - najnowsze zmiany. Transakcje wielostronne (łańcuchowe), WDT, WNT, eksport, usługi.
Szkolenie ON-LINE to wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel.
Szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników.
Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.
Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.
Otrzymujesz certyfikat ukończenia szkolenia.
Główni księgowi, Pracownicy działów księgowości, Prezesi i Właściciele firm.
ZMIANY W TRANSKACJACH MIĘDZYNARODOWYCH
•Nowe regulacje dotyczące składów konsygnacyjnych
•Nowa definicja WDT
•Rewolucja w dokumentowaniu WDT
•Nowe regulacje dotyczące transakcji łańcuchowych
DOSTAWA TOWARÓW W OBROCIE MIĘDZYNARODOWYM
•Odwrotne obciążenie w obrocie międzynarodowym,
•Czy zakup towaru od podatnika z innego kraju UE to zawsze WNT ?
•Ryzyko błędnej kwalifikacji dostaw/nabyć.
•Miejsce świadczenia przy dostawie towarów,
•Dostawy przerywane w czasie transportu (prace na ruchomym majątku rzeczowym, magazynowanie),
•Dostawa z montażem – wpływ na opodatkowanie dostaw międzynarodowych .
•Olbrzymie ryzyko podatkowe rozpoznania dostawy z montażem jako WNT
•Umowa na dostawę z montażem – istotne element z punktu widzenia podatku VAT
WEWNĄTRZWSPÓLNOTOWA DOSTAWA TOWARÓW
•Pojęcie WDT (rozróżnienie pomiędzy eksportem towarów, WDT, a sprzedażą wysyłkową)
•Uwaga – przemieszczenie własnych towarów to też WDT
•NIP kontrahenta – wpływ na rodzaj transkacji, udokumentowanie przekazania.
•Obowiązek podatkowy w wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów
•Ustalanie podstawy opodatkowania.
•Refakturowanie kosztów transportu ? Czy to możliwe ?
•Warunki zastosowania stawki 0% w WDT
•Weryfikacja kontrahentów – przykłady procedury
•Dokumentowanie WDT (dowody potwierdzające, że towary będące przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy zostały wywiezione z terytorium Polski i dostarczone do nabywcy na terytorium innego państwa Wspólnoty)
•Faktury i faktury korygujące w WDT, zaliczki
•Reklamacje – wpływ na WDT
WEWNĄTRZWSPÓLNOTOWE NABYCIE TOWARÓW
•Pojęcie WNT
•Miejsce opodatkowania WNT
•Czy mogę swobodnie posługiwać się NIP PL…. ?
•Obowiązek podatkowy w wewnątrzwspólnotowym nabyciu towarów
•Podstawa opodatkowania
•Termin odliczenia podatku naliczonego z tytułu WNT
•Problematyczne korekty po nowelizacji przepisów.
•Nieodpłatna otrzymanie towarów z zagranicy
•Zaliczka w WNT, faktury pro-forma
•Reklamacje w WNT
•Przeliczanie kwot wykazanych na fakturze w walucie obcej
TRANSAKCJE WIELOSTRONNE – WARSZTATY PRAKTYCZNE
•Pojęcie transakcji łańcuchowych,
•Zasady rozliczania transakcji łańcuchowych
•Rozwiązywanie przykładów praktycznych – określenie dostawy ruchomej,
•Szczególna procedura dla transakcji trójstronnych,
EKSPORT ORAZ IMPORT TOWARÓW
•Pojęcie eksportu oraz importu towarów,
•Dostawy łańcuchowe w eksporcie towarów,
•Podstawowe zasady rozliczania eksportu oraz importu towarów.
IMPORT USŁUG
•Miejsce świadczenia usług
•Analiza pojęć „Podatnik” „Siedziba działalności gospodarczej” „Stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej”
•Usługi związane z nieruchomościami od 2017 r.
•Czy urządzenie może być nieruchomością ?
•Obowiązek podatkowy
•Termin odliczenia VAT
•Przeliczanie kwot wykazanych w walucie obcej
•Refakturowanie usług międzynarodowych
Warunki uczestnictwa:
Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto:
mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598
W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy link dostępowy. Zawartość linku aktywuje się w momencie rozpoczęcia zajęć.
Materiały szkoleniowe w formacie pdf zostaną wysłane w formie elektronicznej na podany w zgłoszeniu adres e-mail na dzień przed terminem szkolenia.
Uczestnicy otrzymują imienny certyfikat ukończenia szkolenia wraz z fakturą, które wysyłamy pocztą tradycyjną lub na życzenie klienta w formie elektronicznej.
Wymagany sprzęt niezbędny do odbioru szkoleń ON-LINE:
Komputer, tablet, smartfon z dostępem do internetu (nie polecamyWi-Fi), włączony głośnik w komputerze lub słuchawki.
Możecie Państwo przetestować prędkość internetu : https://www.speedtest.pl/
Prosimy o przetestowanie połączenia z wirtualnym pokojem (najlepiej na 30 min przed godzinĄ rozpoczęcia): https://embed.archiebot.com/connection-tester
Dla zapewnienia Państwu najwyższej jakości przekazywanych informacji zastrzegamy sobie prawo do aktualizacji programu, wynikającej tylko i wyłącznie ze zmian w przepisach wprowadzanych przez ustawodawcę.
Aktualizacje programów będą się odbywać natychmiast po pojawieniu się zmian prawnych.
Dokładamy wszelkich starań i spełniamy wszystkie wymogi techniczne ze swojej strony, aby zapewnić Państwu odbiór szkolenia na wymaganym poziomie.
Nie ponosimy odpowiedzialności za zakłócenia wynikające z obciążenia sieci i problemów techniczno-sprzętowych po stronie uczestnika.
Treść szkolenia oraz materiały autorskie objęte są prawami autorskimi.
Firma CRZ SENEKA s.c. oraz współpracujący z nami Trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, rozpowszechniania, udostepnienia osobom nieuprawnionym, a także nagrywania szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.
doradca podatkowy; doświadczenie zawodowe zdobywał w kancelarii prawnej jak i w czołowych spółkach świadczących usługi doradztwa podatkowego; specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu podatku od towarów i usług; uczestnik zagranicznych konferencji z zakresu opodatkowania VAT transakcji międzynarodowych; przeprowadzał liczne audyty podatkowe międzynarodowych korporacji oraz spółek z udziałem Skarbu Państwa (w tym z branży chemicznej i naftowej); doświadczony pełnomocnik w postępowaniach sądowoadministracyjnych; trener oraz autor licznych publikacji z zakresu prawa podatkowego.