ON-LINE! Warunki  Handlowe INCOTERMS® 2020 - najnowsza wersja.

Termin
19-08-2020
godz. 10:00-15:00
Miejsce szkolenia
TRANSMISJA ON-LINE, PLATFORMA INTERNETOWA
Koszt uczestnictwa
jednej osoby
450 zł. (+23% VAT)
ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Metoda

Szkolenie ON-LINE to wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel.

Szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników.

Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.

Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.

Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.

Otrzymujesz certyfikat ukończenia szkolenia.


Adresaci

Kadra kierownicza, pracownicy działów eksportu i importu, zaopatrzenia oraz księgowości.

Program szkolenia


1.Warunki dostaw INCOTERMS®2020 – pojęcia podstawowe:


- czy jest obowiązek stosowania Warunków Handlowych INCOTERMS® ?

- co regulują a czego nie regulują INCOTERMS®2020

- co to jest „ryzyko” w dostawie

- co oznacza „termin dostawy”

- płatności w handlu zagranicznym (kilka słów o akredytywie i dokumentach)

- obowiązek dokonania odprawy celnej eksportowej/importowej

- możliwe modyfikacje formuł INCOTREMS®

- reklamacje z tytułu umowy sprzedaży a reklamacje z tytułu umowy o przewóz (uszkodzenie, ubytek, utrata towaru w transporcie, opóźnienie w dostawie)

- reklamacje z tytułu szkody w przewozie, kto jest uprawniony do ich składania i czy wynika to z INCOTERMS® czy z innych przepisów?

- czy można  używać poprzednich wersji INCOTERMS® (np. INCOTERMS®2010 albo starszych) a jak z już zawartymi umowami?


2.Podstawowe zmiany w wersji INCOTERMS®2020 w porównaniu z wersją INCOTERMS®2010 – co nowego a co pozostaje.


- jak rozpoznać czy jest to wersja 2020 czy jeszcze 2010?


- rozszerzony wstęp i aktualizacja not wyjaśniających

- nowy układ artykułów (zmiany raczej techniczne, układ bardziej czytelny)

- zmiana inicjałów z DAT na DPU (delivery at place unloaded)

- zmiany w zakresie ubezpieczeń: CIP I CIF

- adnotacja “on board” na konosamencie przy FCA

- sytuacja użycia własnych środków przewozu przy FCA, DAP, DPU, DDP

- włączenie wymogów związanych z bezpieczeństwem w zakresie obowiązków dotyczących przewozu i kosztów (A4/B4 I A9/B9)




3.Omówienie poszczególnych formuł – jak je stosować prawidłowo: zalecenia i przeciwskazania


Reguły dla wszystkich środków i gałęzi transportu


•EXW Ex Works (… named place)

•FCA Free Carrier (… named place)

•CPT Carriage PaidTo (… named place of destination)

•CIP Carriage Insurance Paid To (… named place of destination)

•DAP Delivered At Place (… named place of destination)

•DPU Delivery at Place Unloaded (… named place of destination)

•DDP Delivered Duty Paid (… named place of destination)


Ubezpieczenia CARGO w CIF i CIP – w pozostałych formułach „ubezpiecza ten co ma w tym interes” – co o ubezpieczeniu kupujący powinien obowiązkowo wiedzieć.

- dlaczego wyłączne bazowanie na ubezpieczeniu przewoźnika  (OCP) czy spedytora (OCS) jest niezalecane

- ograniczenia kwotowe przy odpowiedzialności przewoźnika


Reguły dla transportu morskiego i wodnego śródlądowego


Transport morski: odpowiedzialność przewoźnika morskiego, rola i znaczenie Konosamentu (B/L), co to jest morski list przewozowy i kiedy stosować zamiast B/L, demurrage, detention, …


•FAS Free Alonside Ship (…named port ofshipment)

•FOB Free On Board (… named port of shipment)

•CFR Cost and Freight (… named port of destination)

•CIF Cost Insurance Freight (…named port of destination)


•Inne?


4.TOP10 czyli najczęściej popełniane błędy przy stosowaniu Warunków Handlowych INCOTERMS®


- np. czemu zasadniczo nie zaleca się stosowania FAS, FOB, CFR i CIF – do sytuacji gdy przewóz towaru następuje w kontenerze, chociaż te formuły dotyczą transportu morskiego… a jeżeli nie te formuły to jakie?

- uzgodnienie warunków handlowych ale bez podania wersji INCOTERMS® a potem dopisywanie ich na dokumentach handlowych i transportowych

- dlaczego EXW należy stosować wyjątkowo rzadko,

- nadużywanie DDP

- powszechnie błędne interpretowanie terminu dostawy przy warunkach z grupy „C”

- inne, możliwe błędy przy stosowaniu aktualnej wersji INCOTERMS®2020


5.Zalecenie


– kiedy stosować daną formułę INCOTERMS®, przykłady praktyczne


6.Dyskusja, pytania



Warunki uczestnictwa: 

 Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na  konto: 

mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598

 W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.

Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy link dostępowy. Zawartość linku aktywuje się w momencie rozpoczęcia zajęć.

Materiały szkoleniowe w formacie pdf zostaną wysłane w formie elektronicznej na podany w zgłoszeniu adres e-mail na dzień przed terminem szkolenia.

Uczestnicy otrzymują imienny certyfikat ukończenia szkolenia wraz z fakturą, które wysyłamy pocztą tradycyjną lub na życzenie klienta w formie elektronicznej.


Wymagany sprzęt niezbędny do odbioru szkoleń ON-LINE:

Komputer, tablet, smartfon z dostępem do internetu (nie polecamyWi-Fi), włączony głośnik w komputerze lub słuchawki.

Możecie Państwo przetestować prędkość internetu : https://www.speedtest.pl/

Prosimy o przetestowanie połączenia z wirtualnym pokojem (najlepiej na 30 min przed godzinĄ rozpoczęcia): https://embed.archiebot.com/connection-tester


Dla zapewnienia Państwu najwyższej jakości przekazywanych informacji zastrzegamy sobie prawo do  aktualizacji programu, wynikającej tylko i wyłącznie ze zmian w przepisach wprowadzanych przez ustawodawcę.

Aktualizacje programów będą się odbywać natychmiast po pojawieniu się zmian prawnych.

Dokładamy wszelkich starań i spełniamy wszystkie wymogi techniczne ze swojej strony, aby zapewnić Państwu odbiór szkolenia na wymaganym poziomie.

Nie ponosimy odpowiedzialności za zakłócenia wynikające z obciążenia sieci i problemów techniczno-sprzętowych po stronie uczestnika.

Treść szkolenia oraz materiały autorskie objęte są prawami autorskimi.
Firma CRZ SENEKA s.c. oraz współpracujący z nami Trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, rozpowszechniania, udostepnienia osobom nieuprawnionym, a także nagrywania szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.





Wykładowca
Andrzej Sikorski

Praktyk, konsultant i wykładowca, specjalista w dziedzinie spedycji międzynarodowej i transportu. Doświadczenie zdobył pracując w Zarządzie Portu Gdynia, C.Hartwig Warszawa, również jako przedstawiciel na Polskę koncernu logistycznego Geologistics Corp. Absolwent Wydziału Ekonomiki Transportu Uniwersytetu Gdańskiego (1980 r.) oraz wielu prestiżowych szkoleń i kursów min. we Francuskim Instytucie Zarządzania i Zrzeszeniu Prawników Polskich.

ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Dokumenty do pobrania ( do wydruku )
Karta zgłoszenia na szkolenia
Oświadczenie o finansowaniu ze środków publicznych