Warunki  Handlowe INCOTERMS® 2020 - najnowsza wersja.

Termin
01-09-2020
godz. 08:00-14:00
Miejsce szkolenia
cała Polska
Koszt uczestnictwa
jednej osoby
do uzgodnienia
ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Metoda

Szkolenie prowadzone jest w formie wykładu z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej w oparciu o liczne praktyczne przykłady. W trakcie zająć prowadzona jest dyskusja temat problemów i wątpliwości zgłaszanych przez uczestników szkolenia. 

Istnieje możliwość korzystania z indywidualnych konsultacji.

Adresaci

Główni księgowi, Pracownicy działów księgowości, Prezesi i Właściciele firm.

Program szkolenia


1.Warunki dostaw INCOTERMS®2020 – pojęcia podstawowe:


- czy jest obowiązek stosowania Warunków Handlowych INCOTERMS® ?

- co regulują a czego nie regulują INCOTERMS®2020

- co to jest „ryzyko” w dostawie

- co oznacza „termin dostawy”

- płatności w handlu zagranicznym (kilka słów o akredytywie i dokumentach)

- obowiązek dokonania odprawy celnej eksportowej/importowej

- możliwe modyfikacje formuł INCOTREMS®

- reklamacje z tytułu umowy sprzedaży a reklamacje z tytułu umowy o przewóz (uszkodzenie, ubytek, utrata towaru w transporcie, opóźnienie w dostawie)

- reklamacje z tytułu szkody w przewozie, kto jest uprawniony do ich składania i czy wynika to z INCOTERMS® czy z innych przepisów?

- czy można  używać poprzednich wersji INCOTERMS® (np. INCOTERMS®2010 albo starszych) a jak z już zawartymi umowami?


2.Podstawowe zmiany w wersji INCOTERMS®2020 w porównaniu z wersją INCOTERMS®2010 – co nowego a co pozostaje.


- jak rozpoznać czy jest to wersja 2020 czy jeszcze 2010?


- rozszerzony wstęp i aktualizacja not wyjaśniających

- nowy układ artykułów (zmiany raczej techniczne, układ bardziej czytelny)

- zmiana inicjałów z DAT na DPU (delivery at place unloaded)

- zmiany w zakresie ubezpieczeń: CIP I CIF

- adnotacja “on board” na konosamencie przy FCA

- sytuacja użycia własnych środków przewozu przy FCA, DAP, DPU, DDP

- włączenie wymogów związanych z bezpieczeństwem w zakresie obowiązków dotyczących przewozu i kosztów (A4/B4 I A9/B9)




3.Omówienie poszczególnych formuł – jak je stosować prawidłowo: zalecenia i przeciwskazania


Reguły dla wszystkich środków i gałęzi transportu


•EXW Ex Works (… named place)

•FCA Free Carrier (… named place)

•CPT Carriage PaidTo (… named place of destination)

•CIP Carriage Insurance Paid To (… named place of destination)

•DAP Delivered At Place (… named place of destination)

•DPU Delivery at Place Unloaded (… named place of destination)

•DDP Delivered Duty Paid (… named place of destination)


Ubezpieczenia CARGO w CIF i CIP – w pozostałych formułach „ubezpiecza ten co ma w tym interes” – co o ubezpieczeniu kupujący powinien obowiązkowo wiedzieć.

- dlaczego wyłączne bazowanie na ubezpieczeniu przewoźnika  (OCP) czy spedytora (OCS) jest niezalecane

- ograniczenia kwotowe przy odpowiedzialności przewoźnika


Reguły dla transportu morskiego i wodnego śródlądowego


Transport morski: odpowiedzialność przewoźnika morskiego, rola i znaczenie Konosamentu (B/L), co to jest morski list przewozowy i kiedy stosować zamiast B/L, demurrage, detention, …


•FAS Free Alonside Ship (…named port ofshipment)

•FOB Free On Board (… named port of shipment)

•CFR Cost and Freight (… named port of destination)

•CIF Cost Insurance Freight (…named port of destination)


•Inne?


4.TOP10 czyli najczęściej popełniane błędy przy stosowaniu Warunków Handlowych INCOTERMS®


- np. czemu zasadniczo nie zaleca się stosowania FAS, FOB, CFR i CIF – do sytuacji gdy przewóz towaru następuje w kontenerze, chociaż te formuły dotyczą transportu morskiego… a jeżeli nie te formuły to jakie?

- uzgodnienie warunków handlowych ale bez podania wersji INCOTERMS® a potem dopisywanie ich na dokumentach handlowych i transportowych

- dlaczego EXW należy stosować wyjątkowo rzadko,

- nadużywanie DDP

- powszechnie błędne interpretowanie terminu dostawy przy warunkach z grupy „C”

- inne, możliwe błędy przy stosowaniu aktualnej wersji INCOTERMS®2020


5.Zalecenie


– kiedy stosować daną formułę INCOTERMS®, przykłady praktyczne


6.Dyskusja, pytania



Zainteresowanych prosimy o kontakt:

Beata Mądroszyk 516 195 033

biuro@crzseneka.com.pl


Wykładowca

Współpracujemy z najwyższej klasy ekspertami, cenionymi i uznanymi w branży praktykami, mającymi na swoim koncie setki przeprowadzonych szkoleń oraz długoletnią współpracę z naszą firmą. Na podstawie ocen klientów zamieszczanych w ankietach po odbytych szkoleniach gwarantujemy Państwu satysfakcję z usług naszych wykładowców.

ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Dokumenty do pobrania ( do wydruku )
Karta zgłoszenia na szkolenia
Oświadczenie o finansowaniu ze środków publicznych