Szkolenie e-Doręczenia ruszyły od 1 stycznia 2025!
Nowa procedura, krok po kroku, w praktyce - jak założyć adres i skrzynkę, wdrożenie zmian, umowy z operatorem, reklamacje, odszkodowania, PURDE, PUH.
Szkolenie ON-LINE to wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel.
Szkolenie realizowane jest w formule webinaru, w kameralnej grupie uczestników.
Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.
Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.
Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Od 1 stycznia 2025 roku obowiązek korzystania z e-Doręczeń obejmie większość podmiotów publicznych, takich jak organy władzy publicznej, ZUS, KRUS oraz jednostki samorządu terytorialnego. Dotyczyć to będzie również niektórych przedsiębiorców oraz przedstawicieli zawodów zaufania publicznego, w tym adwokatów, radców prawnych i doradców podatkowych.
Podpisana przez Prezydenta nowelizacja ustawy o doręczeniach elektronicznych z 21 listopada wprowadza okres przejściowy trwający do końca 2025 roku. Choć termin wdrożenia systemu e-Doręczeń pozostaje bez zmian, nowe przepisy umożliwiają odstąpienie od stosowania doręczeń elektronicznych w określonych przypadkach.
W trakcie tego okresu przejściowego dopuszczalne będą również doręczenia za pośrednictwem ePUAP oraz tradycyjne doręczenia papierowe.
Od 1 stycznia 2025 roku nowi przedsiębiorcy będą zobowiązani do posiadania skrzynki do e-Doręczeń jako elementu procesu rejestracji działalności gospodarczej. Firmy zarejestrowane w CEIDG przed tą datą będą miały obowiązek stosowania e-Doręczeń od 1 października 2026 roku. Jednakże, jeśli po 30 czerwca 2025 roku przedsiębiorca zaktualizuje swoje dane w CEIDG, będzie musiał posiadać adres do e-Doręczeń w momencie składania wniosku o aktualizację.
Z kolei przedsiębiorcy zarejestrowani w Krajowym Rejestrze Sądowym przed 1 stycznia 2025 roku będą zobowiązani do stosowania e-Doręczeń od 1 kwietnia 2025 roku. Dotyczy to również innych podmiotów niepublicznych wpisanych do KRS, takich jak fundacje i stowarzyszenia.
Program
1. Przedmiot regulacji, czyli czym są e-Doręczenia.
2. Podstawy prawne zmian i obowiązujących zasad oraz zmieniane ustawy.
3. Od kiedy wchodzą w życie nowe obowiązki i procedury związane z e-Doręczeniami.
4. Podstawowe pojęcia.
5. Kto ma obowiązek posiadania elektronicznego adresu do doręczeń.
6. Kiedy nie stosuje się przepisów o e-Doręczeniach.
7. Co to jest PURDE (Publiczna Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego) i PUH (Publiczna Usługa Hybrydowa).
8. Adres do doręczeń i skrzynka doręczeń.
9. Wniosek o założenie adresu do e-Doręczeń.
10. Czym jest baza adresów elektronicznych.
11. Jakie są skutki wpisu adresu do e-Doręczeń do Bazy adresów elektronicznych.
12. Jak wysłać i odebrać korespondencję. Dowody wysłania i dowody otrzymania.
13. Jak zdobyć potwierdzenie nadania i odbioru przesyłki w ramach PUH.
14. Jakie są skutki doręczenia.
15. Do kiedy trzeba/ można odebrać przesyłkę ze skrzynki.
16. Umowa z Pocztą Polską.
17. Rozliczenia z Pocztą Polską.
18. Odpowiedzialność operatora. Odszkodowanie i reklamacja.
19. Zmiany w przepisach KPA o doręczeniach.
20. Czy można zintegrować EPUAP z e-Doręczeniami?
21.Trochę praktyki czyli jak założyć adres i skrzynkę oraz jak przygotować się do wdrożenia zmian.
22. Plan naprawczy do e-Doręczeń.
Zmiany w e-Doręczeniach:
- limit wielkości wiadomości z załącznikami zwiększy się z 15 MB do 500 MB,
- maksymalna liczba adresatów wiadomości masowej zwiększy się z 15 do 1000 adresatów.
Planowane zmiany:
- zmieni się moment wystawienia dowodu doręczenia – będzie to następowało w chwili otwarcia wiadomości – obecnie dzieje się to, gdy odbiorca loguje się do skrzynki do e-Doręczeń,
- w aplikacji mObywatel zostaną uruchomione powiadomienia z e-Doręczeń,
- będzie możliwe podpisywanie wiadomości za pomocą profilu zaufanego.
Szkolenie to organizujemy również w FORMIE ZAMKNIĘTEJ dostosowując program
do indywidualnych potrzeb Klienta.
Warunki uczestnictwa:
Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto:
mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598
W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.
Link dostępowy do naszego webinarium aktywuje się na godzinę przed rozpoczęciem szkolenia.
Jeśli wystąpią problemy z zalogowaniem się, być może komputer ma zablokowany dostęp do stron i serwisów, które nie odpowiadają indywidualnym wymaganiom korporacyjnym. W takim przypadku zalecamy kontakt z administratorem systemu.
W przypadku zakłóceń, już po zalogowaniu, w odbiorze dźwięku/obrazu, prosimy o wylogowanie i ponowne zalogowanie się lub wyłączenie i włączenie komputera..
Wymagany sprzęt niezbędny do odbioru szkoleń ON-LINE:
Komputer, tablet, smartfon z dostępem do internetu (nie polecamy Wi-Fi), włączony głośnik w komputerze lub słuchawki.
Możecie Państwo przetestować prędkość internetu : https://www.speedtest.pl/
Prosimy o wcześniejsze przetestowanie połączenia z wirtualnym pokojem https://embed.archiebot.com/connection-tester
Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych:
KFS - aby uzyskać dofinansowanie na wybrane szkolenie pracodawca musi złożyć wniosek w Powiatowym Urzędzie Pracy odpowiednim dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z terminami naboru określonymi przez PUP.
Istnieje możliwość dofinansowania od 80% (dla przedsiębiorstw małych i średnich) do 100% (dla mikro firm). Wzór wniosku powinien być dostępny do pobrania na stronie wybranego PUP-u.
Szczegóły na stronie: https://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy/
BUR -to dofinansowanie ze środków UE na kształcenie, skierowane do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Aby uzyskać dofinansowanie należy zgłosić się do wybranego operatora działającego w danym województwie oraz złożyć u niego wniosek o dofinansowanie szkolenia, które jest zarejestrowane w Bazie.
Szczegóły oraz wykaz operatorów obsługujących dofinansowanie w poszczególnych województwach na stronie: http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie
Dla zapewnienia Państwu najwyższej jakości przekazywanych informacji zastrzegamy sobie prawo do aktualizacji programu, wynikającej tylko i wyłącznie ze zmian w przepisach wprowadzanych przez ustawodawcę.
Aktualizacje programów będą się odbywać natychmiast po pojawieniu się zmian prawnych.
Dokładamy wszelkich starań i spełniamy wszystkie wymogi techniczne ze swojej strony, aby zapewnić Państwu odbiór szkolenia na wymaganym poziomie.
Nie ponosimy odpowiedzialności za zakłócenia wynikające z obciążenia sieci i problemów techniczno-sprzętowych po stronie uczestnika.
Treść szkolenia oraz materiały autorskie objęte są prawami autorskimi.
Firma CRZ SENEKA oraz współpracujący z nami Trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, rozpowszechniania, udostępniania osobom nieuprawnionym, a także nagrywania szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.