Szkolenie VAT, JPK, BDO, prawo pracy online lub stacjonarnie

Oferta specjalna dla biur rachunkowych!

Szkolenie Jak przygotować do KSeF biuro rachunkowe? Dlaczego już dziś?

Jakie ryzyko KSeF generuje dla biur rachunkowych i jak je wyeliminować?

Modyfikacja umów  i klauzule, zmiana obiegu dokumentów. Symulacja wystawienia faktury w KSeF.

Termin
03-03-2025

Godzina
9.00-14.00
Czas szkolenia
1 dzień (5 godzin)
Miejsce szkolenia
TRANSMISJA ON-LINE, POKÓJ WEBINAROWY
Koszt uczestnictwa
jednej osoby
549 zł. +23% VAT
ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Metoda

Szkolenie ON-LINE to wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel.

Szkolenie realizowane jest w formule webinaru, w kameralnej grupie uczestników.

Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.

Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.

Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.

Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.

Adresaci

Właściciele i pracownicy biur rachunkowych

Program szkolenia

KSeF dla biur rachunkowych stanowi szczególnie trudne wyzwanie. 

Dlaczego ? Bo muszą przygotować do KSeF siebie, swoich klientów oraz pamiętać o koniecznej MODYFIKACJI UMÓW NA OBSŁUGĘ KSIĘGOWĄ  oraz zmianie obiegu dokumentów – tak, żeby zabezpieczyć swoje interesy i zminimalizować ryzyko. 

Wszystkie te zagadnienia zostaną kompleksowo omówione podczas szkolenia ukierunkowanego na potrzeby biur rachunkowych

Szkolenie zawierać będzie również sugestie i rozwiązania, których wdrożenie zminimalizuje odpowiedzialność biur rachunkowych związaną z fakturowaniem w KSeF.

Program szkolenia będzie realizowany w oparciu o najnowszy stan prawny.

Program szkolenia:

1.KSeF – aktualny stan prawny: jakie zmiany wprowadzają ogłoszone przepisy ?

2.Obligatoryjny KSeF – kto jest objęty obowiązkiem fakturowania w KSeF:


-obligatoryjny KSeF – wprowadzany etapowo dla wszystkich podatników (bez podziału na podatników VAT czynnych i zwolnionych);
-mikroprzedsiębiorcy – rozwiązanie w okresie przejściowym – nowość;
-sprzedaż dla konsumentów - w KSeF, czy poza KSeF ? – zmiana w porównaniu z poprzednią wersją ustawy;
-podmiot zwolniony z VAT nie podaje nr NIP – kto ponosi konsekwencje ? SAMOIDENTYFIKACJA – nowe rozwiązanie;
-nowość - tryb off-line – dla wszystkich podatników w okresie przejściowym
-czy podmioty zagraniczne muszą fakturować w KSeF sprzedaż na terytorium RP ?
-jak zabezpieczyć się w przypadku transakcji, w której sprzedawca to podmiot zagraniczny wyłącznie zarejestrowany do VAT w Polsce ?

3.Jakie transakcje dokumentować w KSeF:

-obowiązkowy KSeF dotyczy również transakcji transgranicznych (np. WDT, eksport towarów, eksport usług) – jak w praktyce należy je fakturować ?
-nowy obowiązek oznaczenia faktury – kody QR;
-na co uważać przy udostępnianiu faktury kontrahentowi zagranicznemu ?
-kontrahent wystawił na mnie fakturę poza KSeF – czy mogę z niej odliczyć podatek ? -najnowsze interpretacje Dyrektora KIS


4.UWAGA – obligatoryjny KSeF nie oznacza jednolitego trybu fakturowania !!!

-ile trybów fakturowania będzie funkcjonować w praktyce ?
-co je wyróżnia ?
-praktyczne konsekwencje fakturowania w różnych trybach – podatek należny i naliczony.

5.KSeF – uprawnienia:

-rodzaje uprawnień,
-sposoby nadawania uprawnień do korzystania z KSeF,
-aktualna wersja ZAW-FA;
-uwierzytelnienie w systemie KSeF,

6.Faktura ustrukturyzowana – poglądowo – symulacja wystawienia faktury w KSeF:

-jak skonstruowana jest faktura ustrukturyzowana ?
-różnice pomiędzy strukturą FA(2) a FA(3);
-pola obligatoryjne/opcjonalne/i fakultatywne;
-wymóg minimalnego wystąpienia;
-indywidualny numer faktury nadany w KSeF – w jakich sytuacjach podatnik musi się nim posługiwać ? Zidentyfikowanie wszystkich obszarów, w których trzeba podać nr KSeF faktury,
-czy warto podawać szczegółowe informacje w fakturze ?
-wizualizacja faktury wystawionej w KSeF i zakres danych podawanych na takiej wizualizacji – najnowsze interpretacje Dyrektora KIS

7.NOWA DEFINICJA MOMENTU WYSTAWIENIA FAKTURY !!! :

-moment wystawienia a moment sporządzenia faktury – czym się różnią ?
-uwaga na obowiązek podatkowy i dochowanie terminu wystawienia faktury !!!
-kurs z jakiego dnia prawidłowo zastosować ?
-sesja interaktywna a sesja wsadowa – którą wybrać ?
-wg jakiej daty wykazuję fakturę w JPK_VAT ?
-jak będziemy liczyć terminy płatności ?
-praktyczne wskazówki związane z początkowym etapem wdrożenia KSeF;


8.NOWA DEFINICA MOMENTU OTRZYMANIA FAKTURY !!! :

-kiedy otrzymuję fakturę i kiedy mogę z niej odliczyć podatek VAT – jak liczyć termin  na odliczenie podatku ?
-skąd mam wiedzieć, że w KSeF wystawiono na mnie fakturę ?
-wprowadzenie odpowiednich rozwiązań w zakresie przekazywania informacji nt faktur wysłanych w KSeF:

9.Gdzie jeszcze (oprócz podatku VAT) nowe definicje (wystawienie/otrzymanie faktury) mogą mieć znaczenie ?

-podatek dochodowy i pozostałe podatki;
-terminy płatności;
-czy modyfikować postanowienia umów/regulaminów/procedur ?

10.Jakie ryzyko KSeF generuje dla biur rachunkowych i jak je zminimalizować ?

-trzy podstawowe modele współpracy z klientem;
-jakie klauzule zawrzeć w umowie, żeby zminimalizować odpowiedzialność biura ?
-duże ryzyko wystawiania faktur z art. 108 – jak je ograniczyć ?
-na które postanowienia umów warto jeszcze zwrócić uwagę ?

11.Faktury korygujące w KSeF:

-KSeF = większa ilość korekt
-anulowanie, czy faktura korygująca do zera ?
-czy faktury korygujące zawsze muszą zawierać numer KSeF faktury pierwotnej?
-uwaga na przepisy, które weszły w życie już od 1 września 2023 r. !!!
-REWOLUCJA w korektach – wracają stare zasady ujmowania korekt !!!

12.  Faktury zaliczkowe w KSeF:

-faktura zaliczkowa i faktura rozliczeniowa;
-zmiana zasad wystawiania faktur zaliczkowych – data wejścia w życie 1 września 2023 r. – praktyczne znaczenie tej zmiany dla podatników;
-różne kursy na tej samej fakturze;
-jakie numery faktur powinna wskazywać faktura końcowa a jakie ostatnia faktura zaliczkowa ?

13.Jakich praktycznych rozwiązań nie ma w KSeF ?

-noty korygujące;
-anulowanie faktury;
-faktury pro-forma;
-co z duplikatami ?

14.Załączniki – nowość !!!

-kto i kiedy może z nich skorzystać ?
-zawartość merytoryczna załączników – czy mamy dowolność w tym zakresie ?
-warunki formalne – UWAGA na czas procedowania (30 dni !!!);
-załączniki do zbiorczych faktur korygujących;

15.Zmiany w pliku JPK związane z KSeF – nowe oznaczenia faktur – najnowsze brzmienie rozporządzenia.

16.  AWARIA – czyli jak fakturować kiedy KSeF nie działa ?


-cztery „odmiany awarii” i 4 sposoby fakturowania – jak je rozróżnić i jak prawidłowo fakturować ?
-kod QR – specjalne oznaczenie faktury;
-skąd mam wiedzieć, że faktura otrzymana poza KSeF, to faktura wystawiona w związku z awarią/niedostępnością KSeF ?
-jak odliczać podatek z faktur wystawionych podczas awarii ?
-faktury korygujące wystawiane podczas awarii – kiedy mogę je wystawić ?
-na czym polega tzw. „korekta techniczna” faktury ?
-awaria nie zwalnia z sankcji  - kiedy zapłacę karę ?

17.Pozostałe zmiany przepisów związane z KSeF:

-KSeF a płatności -  indywidualny numer KSeF w tytule przelewu – jakich transakcji oraz jakich metod płatności dotyczy ?
-identyfikator zbiorczy – rozwiązanie przy realizowaniu płatności za większą ilość faktur
-obowiązek podawania nr KSeF, a faktury pro-forma.

18.  Sankcje:

-kiedy znajdą zastosowanie ?
-od kiedy obowiązują ?
-sankcja nawet do 100% kwoty podatku !!!
-czy do KSeF stosuję sankcje z KKS ?

19.Archiwizowanie faktur w KSeF:

-kto i kiedy jest do tego zobowiązany
-z czego zwolni nas KSeF ?


Pytania i odpowiedzi.



Szkolenie to organizujemy również w FORMIE ZAMKNIĘTEJ dostosowując program 

do indywidualnych potrzeb Klienta.

Warunki uczestnictwa: 

 Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na  konto: 

mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598

 W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.

Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY

Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.

Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.

Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.

Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem. 

Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.



Link dostępowy do naszego webinarium aktywuje się na godzinę przed rozpoczęciem szkolenia.

Jeśli wystąpią problemy z zalogowaniem się, być może komputer ma zablokowany dostęp do stron i serwisów, które nie odpowiadają indywidualnym wymaganiom korporacyjnym. W takim przypadku zalecamy kontakt z administratorem systemu.

W przypadku zakłóceń, już po zalogowaniu, w odbiorze dźwięku/obrazu, prosimy o wylogowanie i ponowne zalogowanie się lub wyłączenie i włączenie komputera..


Wymagany sprzęt niezbędny do odbioru szkoleń ON-LINE:

Komputer, tablet, smartfon z dostępem do internetu (nie polecamy Wi-Fi), włączony głośnik w komputerze lub słuchawki.

Możecie Państwo przetestować prędkość internetu : https://www.speedtest.pl/

Prosimy o wcześniejsze przetestowanie połączenia z wirtualnym pokojem  https://embed.archiebot.com/connection-tester



Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych:

KFS - aby uzyskać dofinansowanie na wybrane szkolenie pracodawca musi złożyć wniosek w Powiatowym Urzędzie Pracy odpowiednim dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z terminami naboru określonymi przez PUP.
Istnieje możliwość dofinansowania od 80% (dla przedsiębiorstw małych i średnich) do 100% (dla mikro firm). Wzór wniosku powinien być dostępny do pobrania na stronie wybranego PUP-u.

Szczegóły na stronie: https://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy/

BUR -to dofinansowanie ze środków UE na kształcenie, skierowane do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Aby uzyskać dofinansowanie należy zgłosić się do wybranego operatora działającego w danym województwie oraz złożyć u niego wniosek o dofinansowanie szkolenia, które jest zarejestrowane w Bazie.

Szczegóły oraz wykaz operatorów obsługujących dofinansowanie w poszczególnych województwach na stronie:  http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie



Dla zapewnienia Państwu najwyższej jakości przekazywanych informacji zastrzegamy sobie prawo do  aktualizacji programu, wynikającej tylko i wyłącznie ze zmian w przepisach wprowadzanych przez ustawodawcę.

Aktualizacje programów będą się odbywać natychmiast po pojawieniu się zmian prawnych.

Dokładamy wszelkich starań i spełniamy wszystkie wymogi techniczne ze swojej strony, aby zapewnić Państwu odbiór szkolenia na wymaganym poziomie.

Nie ponosimy odpowiedzialności za zakłócenia wynikające z obciążenia sieci i problemów techniczno-sprzętowych po stronie uczestnika.

Treść szkolenia oraz materiały autorskie objęte są prawami autorskimi.
Firma CRZ SENEKA oraz współpracujący z nami Trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, rozpowszechniania, udostępniania osobom nieuprawnionym, a także nagrywania szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.


Wykładowca
Ekspert w dziedzinie podatku VAT, doradca podatkowy
ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Dokumenty do pobrania ( do wydruku )
Karta zgłoszenia na szkolenia
Oświadczenie o finansowaniu ze środków publicznych