Oferta specjalna dla biur rachunkowych!
Szkolenie Jak przygotować do KSeF biuro rachunkowe? Dlaczego już dziś?
Jakie ryzyko KSeF generuje dla biur rachunkowych i jak je wyeliminować?
Modyfikacja umów i klauzule, zmiana obiegu dokumentów. Symulacja wystawienia faktury w KSeF.
Szkolenie ON-LINE to wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel.
Szkolenie realizowane jest w formule webinaru, w kameralnej grupie uczestników.
Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.
Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.
Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Właściciele i pracownicy biur rachunkowych
KSeF dla biur rachunkowych stanowi szczególnie trudne wyzwanie.
Dlaczego ? Bo muszą przygotować do KSeF siebie, swoich klientów oraz pamiętać o koniecznej MODYFIKACJI UMÓW NA OBSŁUGĘ KSIĘGOWĄ oraz zmianie obiegu dokumentów – tak, żeby zabezpieczyć swoje interesy i zminimalizować ryzyko.
Wszystkie te zagadnienia zostaną kompleksowo omówione podczas szkolenia ukierunkowanego na potrzeby biur rachunkowych.
Szkolenie zawierać będzie również sugestie i rozwiązania, których wdrożenie zminimalizuje odpowiedzialność biur rachunkowych związaną z fakturowaniem w KSeF.
Program szkolenia będzie realizowany w oparciu o najnowszy stan prawny.
Program szkolenia:
1.KSeF – aktualny stan prawny: jakie zmiany wprowadzają ogłoszone przepisy ?
2.Obligatoryjny KSeF – kto jest objęty obowiązkiem fakturowania w KSeF:
-obligatoryjny KSeF – wprowadzany etapowo dla wszystkich podatników (bez podziału na podatników VAT czynnych i zwolnionych);
-mikroprzedsiębiorcy – rozwiązanie w okresie przejściowym – nowość;
-sprzedaż dla konsumentów - w KSeF, czy poza KSeF ? – zmiana w porównaniu z poprzednią wersją ustawy;
-podmiot zwolniony z VAT nie podaje nr NIP – kto ponosi konsekwencje ? SAMOIDENTYFIKACJA – nowe rozwiązanie;
-nowość - tryb off-line – dla wszystkich podatników w okresie przejściowym
-czy podmioty zagraniczne muszą fakturować w KSeF sprzedaż na terytorium RP ?
-jak zabezpieczyć się w przypadku transakcji, w której sprzedawca to podmiot zagraniczny wyłącznie zarejestrowany do VAT w Polsce ?
3.Jakie transakcje dokumentować w KSeF:
-obowiązkowy KSeF dotyczy również transakcji transgranicznych (np. WDT, eksport towarów, eksport usług) – jak w praktyce należy je fakturować ?
-nowy obowiązek oznaczenia faktury – kody QR;
-na co uważać przy udostępnianiu faktury kontrahentowi zagranicznemu ?
-kontrahent wystawił na mnie fakturę poza KSeF – czy mogę z niej odliczyć podatek ? -najnowsze interpretacje Dyrektora KIS
4.UWAGA – obligatoryjny KSeF nie oznacza jednolitego trybu fakturowania !!!
-ile trybów fakturowania będzie funkcjonować w praktyce ?
-co je wyróżnia ?
-praktyczne konsekwencje fakturowania w różnych trybach – podatek należny i naliczony.
5.KSeF – uprawnienia:
-rodzaje uprawnień,
-sposoby nadawania uprawnień do korzystania z KSeF,
-aktualna wersja ZAW-FA;
-uwierzytelnienie w systemie KSeF,
6.Faktura ustrukturyzowana – poglądowo – symulacja wystawienia faktury w KSeF:
-jak skonstruowana jest faktura ustrukturyzowana ?
-różnice pomiędzy strukturą FA(2) a FA(3);
-pola obligatoryjne/opcjonalne/i fakultatywne;
-wymóg minimalnego wystąpienia;
-indywidualny numer faktury nadany w KSeF – w jakich sytuacjach podatnik musi się nim posługiwać ? Zidentyfikowanie wszystkich obszarów, w których trzeba podać nr KSeF faktury,
-czy warto podawać szczegółowe informacje w fakturze ?
-wizualizacja faktury wystawionej w KSeF i zakres danych podawanych na takiej wizualizacji – najnowsze interpretacje Dyrektora KIS
7.NOWA DEFINICJA MOMENTU WYSTAWIENIA FAKTURY !!! :
-moment wystawienia a moment sporządzenia faktury – czym się różnią ?
-uwaga na obowiązek podatkowy i dochowanie terminu wystawienia faktury !!!
-kurs z jakiego dnia prawidłowo zastosować ?
-sesja interaktywna a sesja wsadowa – którą wybrać ?
-wg jakiej daty wykazuję fakturę w JPK_VAT ?
-jak będziemy liczyć terminy płatności ?
-praktyczne wskazówki związane z początkowym etapem wdrożenia KSeF;
8.NOWA DEFINICA MOMENTU OTRZYMANIA FAKTURY !!! :
-kiedy otrzymuję fakturę i kiedy mogę z niej odliczyć podatek VAT – jak liczyć termin na odliczenie podatku ?
-skąd mam wiedzieć, że w KSeF wystawiono na mnie fakturę ?
-wprowadzenie odpowiednich rozwiązań w zakresie przekazywania informacji nt faktur wysłanych w KSeF:
9.Gdzie jeszcze (oprócz podatku VAT) nowe definicje (wystawienie/otrzymanie faktury) mogą mieć znaczenie ?
-podatek dochodowy i pozostałe podatki;
-terminy płatności;
-czy modyfikować postanowienia umów/regulaminów/procedur ?
10.Jakie ryzyko KSeF generuje dla biur rachunkowych i jak je zminimalizować ?
-trzy podstawowe modele współpracy z klientem;
-jakie klauzule zawrzeć w umowie, żeby zminimalizować odpowiedzialność biura ?
-duże ryzyko wystawiania faktur z art. 108 – jak je ograniczyć ?
-na które postanowienia umów warto jeszcze zwrócić uwagę ?
11.Faktury korygujące w KSeF:
-KSeF = większa ilość korekt
-anulowanie, czy faktura korygująca do zera ?
-czy faktury korygujące zawsze muszą zawierać numer KSeF faktury pierwotnej?
-uwaga na przepisy, które weszły w życie już od 1 września 2023 r. !!!
-REWOLUCJA w korektach – wracają stare zasady ujmowania korekt !!!
12. Faktury zaliczkowe w KSeF:
-faktura zaliczkowa i faktura rozliczeniowa;
-zmiana zasad wystawiania faktur zaliczkowych – data wejścia w życie 1 września 2023 r. – praktyczne znaczenie tej zmiany dla podatników;
-różne kursy na tej samej fakturze;
-jakie numery faktur powinna wskazywać faktura końcowa a jakie ostatnia faktura zaliczkowa ?
13.Jakich praktycznych rozwiązań nie ma w KSeF ?
-noty korygujące;
-anulowanie faktury;
-faktury pro-forma;
-co z duplikatami ?
14.Załączniki – nowość !!!
-kto i kiedy może z nich skorzystać ?
-zawartość merytoryczna załączników – czy mamy dowolność w tym zakresie ?
-warunki formalne – UWAGA na czas procedowania (30 dni !!!);
-załączniki do zbiorczych faktur korygujących;
15.Zmiany w pliku JPK związane z KSeF – nowe oznaczenia faktur – najnowsze brzmienie rozporządzenia.
16. AWARIA – czyli jak fakturować kiedy KSeF nie działa ?
-cztery „odmiany awarii” i 4 sposoby fakturowania – jak je rozróżnić i jak prawidłowo fakturować ?
-kod QR – specjalne oznaczenie faktury;
-skąd mam wiedzieć, że faktura otrzymana poza KSeF, to faktura wystawiona w związku z awarią/niedostępnością KSeF ?
-jak odliczać podatek z faktur wystawionych podczas awarii ?
-faktury korygujące wystawiane podczas awarii – kiedy mogę je wystawić ?
-na czym polega tzw. „korekta techniczna” faktury ?
-awaria nie zwalnia z sankcji - kiedy zapłacę karę ?
17.Pozostałe zmiany przepisów związane z KSeF:
-KSeF a płatności - indywidualny numer KSeF w tytule przelewu – jakich transakcji oraz jakich metod płatności dotyczy ?
-identyfikator zbiorczy – rozwiązanie przy realizowaniu płatności za większą ilość faktur
-obowiązek podawania nr KSeF, a faktury pro-forma.
18. Sankcje:
-kiedy znajdą zastosowanie ?
-od kiedy obowiązują ?
-sankcja nawet do 100% kwoty podatku !!!
-czy do KSeF stosuję sankcje z KKS ?
19.Archiwizowanie faktur w KSeF:
-kto i kiedy jest do tego zobowiązany
-z czego zwolni nas KSeF ?
Pytania i odpowiedzi.
Szkolenie to organizujemy również w FORMIE ZAMKNIĘTEJ dostosowując program
do indywidualnych potrzeb Klienta.
Warunki uczestnictwa:
Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto:
mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598
W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.
Link dostępowy do naszego webinarium aktywuje się na godzinę przed rozpoczęciem szkolenia.
Jeśli wystąpią problemy z zalogowaniem się, być może komputer ma zablokowany dostęp do stron i serwisów, które nie odpowiadają indywidualnym wymaganiom korporacyjnym. W takim przypadku zalecamy kontakt z administratorem systemu.
W przypadku zakłóceń, już po zalogowaniu, w odbiorze dźwięku/obrazu, prosimy o wylogowanie i ponowne zalogowanie się lub wyłączenie i włączenie komputera..
Wymagany sprzęt niezbędny do odbioru szkoleń ON-LINE:
Komputer, tablet, smartfon z dostępem do internetu (nie polecamy Wi-Fi), włączony głośnik w komputerze lub słuchawki.
Możecie Państwo przetestować prędkość internetu : https://www.speedtest.pl/
Prosimy o wcześniejsze przetestowanie połączenia z wirtualnym pokojem https://embed.archiebot.com/connection-tester
Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych:
KFS - aby uzyskać dofinansowanie na wybrane szkolenie pracodawca musi złożyć wniosek w Powiatowym Urzędzie Pracy odpowiednim dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z terminami naboru określonymi przez PUP.
Istnieje możliwość dofinansowania od 80% (dla przedsiębiorstw małych i średnich) do 100% (dla mikro firm). Wzór wniosku powinien być dostępny do pobrania na stronie wybranego PUP-u.
Szczegóły na stronie: https://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy/
BUR -to dofinansowanie ze środków UE na kształcenie, skierowane do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Aby uzyskać dofinansowanie należy zgłosić się do wybranego operatora działającego w danym województwie oraz złożyć u niego wniosek o dofinansowanie szkolenia, które jest zarejestrowane w Bazie.
Szczegóły oraz wykaz operatorów obsługujących dofinansowanie w poszczególnych województwach na stronie: http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie
Dla zapewnienia Państwu najwyższej jakości przekazywanych informacji zastrzegamy sobie prawo do aktualizacji programu, wynikającej tylko i wyłącznie ze zmian w przepisach wprowadzanych przez ustawodawcę.
Aktualizacje programów będą się odbywać natychmiast po pojawieniu się zmian prawnych.
Dokładamy wszelkich starań i spełniamy wszystkie wymogi techniczne ze swojej strony, aby zapewnić Państwu odbiór szkolenia na wymaganym poziomie.
Nie ponosimy odpowiedzialności za zakłócenia wynikające z obciążenia sieci i problemów techniczno-sprzętowych po stronie uczestnika.
Treść szkolenia oraz materiały autorskie objęte są prawami autorskimi.
Firma CRZ SENEKA oraz współpracujący z nami Trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, rozpowszechniania, udostępniania osobom nieuprawnionym, a także nagrywania szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.