Szkolenie VAT, JPK, BDO, prawo pracy online lub stacjonarnie

Termin potwierdzony!

Szkolenie NOWY Bilans  2024 r.  -  bardzo istotne zmiany w ustawie o rachunkowości już do sprawozdań finansowych za 2024 rok!  
Uproszczenia dla jednostek małych i mikro już za 2024 rok według nowych zasad oraz zmiany w sprawozdawczości dla dużych firm.

Termin
21-02-2025

Godzina
10.00-15.00
Czas szkolenia
1 dzień (5 godzin)
Miejsce szkolenia
TRANSMISJA ON-LINE, POKÓJ WEBINAROWY
Koszt uczestnictwa
jednej osoby
590 zł. +23% VAT
ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Metoda

Szkolenie ON-LINE to wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel.

Szkolenie realizowane jest w formule webinaru, w kameralnej grupie uczestników.

Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.

Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.

Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.

Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.

Adresaci

Główni księgowi, Pracownicy działów księgowości, Dyrektorzy finansowi, Prezesi i Właściciele firm.


Celem naszego szkolenia jest przekazanie uczestnikowi, pod okiem najlepszych ekspertów i trenerów,   

rzetelnej, teoretycznej i praktycznej wiedzy niezbędnej w codziennej pracy

Uczestnik zapozna się z obowiązującymi przepisami prawa, a także dowie się o planowanych nowelizacjach. Dzięki szczegółowym omówieniom i licznym przykładom ugruntuje i zaktualizuje swoją wiedzę. 

Znajomość aktualnych przepisów pozwoli uczestnikowi uniknąć niekorzystnych konsekwencji, związanych

 z brakiem wypełniania ciążących na nim obowiązków prawno-podatkowych.

Program szkolenia

W Dzienniku Ustaw z dnia 17 grudnia 2024 r., pod poz. 1863, opublikowano ustawę z dnia 6 grudnia 2024 r. o zmianie ustawy o rachunkowości, ustawy o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym oraz niektórych innych ustaw.

Choć przepisy ustawy weszły w życie od 1 stycznia 2025 r. to - co ważne - większość zmian  ma zastosowanie już do sprawozdań finansowych za 2024 r.

Dotyczy to m.in. ustalania statusu jednostki mikro i małej, a w ślad za tym wybieranie właściwego wzoru sprawozdania finansowego.

Zmienione zostały zasady prezentacji przychodów i kosztów ze sprzedaży materiałów, co uwzględnia nowa wersja struktury logicznej sprawozdania finansowego.

Do porządku prawnego wprowadzono nowe kategorie jednostek: jednostki średnie i duże.

Zmiany dotyczą również obowiązku sporządzania zestawienia zmian w kapitale (funduszu) własnym oraz rachunku przepływów pieniężnych.

Wprowadzono nowy obowiązek sprawozdawczy dla największych jednostek: sprawozdawczość zrównoważonego rozwoju – już w ramach sprawozdawczości za 2024 rok.



Program szkolenia:

 

 I. Podstawa prawna sporządzania sprawozdania finansowego z uwzględnieniem zmian w ustawie o rachunkowości

   1. Zaktualizowane przepisy ustawy o rachunkowości oraz polityka rachunkowości

   2. Zmienione definicje jednostek mikro i małych i uproszczone wzory sprawozdań 

   3. Nowe kategorie jednostek średnich i dużych

   4. Uproszczenia przy prowadzeniu ksiąg rachunkowych według nowych zasad – czy  trzeba zmieniać uchwały?

   5. Elementy składowe e-sprawozdania finansowego jednostek mikro, małych i pozostałych jednostek

   6. Obowiązek sporządzenia zestawienia zmian w kapitale własnym oraz rachunku przepływów pieniężnych - według zmienionych zasad już do sprawozdań  finansowych za 2024 rok! 

   7. Sprawozdawczość zrównoważonego rozwoju – nowy obowiązek sprawozdawczy dla  największych jednostek już za 2024 rok!

   8. E-sprawozdanie w nowej strukturze logicznej już za 2024 rok!

  

  II. Zasady wyceny wybranych składników aktywów i pasywów na dzień bilansowy oraz ich prezentacja w sprawozdaniu finansowym:     

1. Rezerwy i rozliczenia międzyokresowe bierne – zakres przedmiotowy, ujmowanie  w księgach i prezentacja w sprawozdaniu finansowym

      2. Ostrożna wycena należności – z uwzględnieniem Stanowiska KSR w sprawie rozrachunków z kontrahentami

      3. Odpisy aktualizujące wartość aktywów z tytułu utraty wartości, w tym trwałej utraty wartości

      4. Poprawa błędów lat ubiegłych oraz ujęcie zdarzeń po dacie bilansu według KSR nr 7

 

III. Nowe obowiązkowe struktury logiczne obejmujące księgi rachunkowe JPK_KR_PD oraz JPK_ST_KR   -   już od 2025 roku dla największych podatników

       1. Harmonogram wdrożenia JPK_KR_PD oraz JPK_ST_KR

       2. Układ struktury logicznej JPK_KR_PD

       3. Zakres dodatkowych danych, o które należy uzupełnić księgi rachunkowe 

       4. Nowa wyodrębniona struktura logiczna JPK_ST_KR obejmująca ewidencję środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.

Warunki uczestnictwa: 

 Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na  konto: 

mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598

 W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.

Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY

Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.

Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.

Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.

Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem. 

Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.



Link dostępowy do naszego webinarium aktywuje się na godzinę przed rozpoczęciem szkolenia.

Jeśli wystąpią problemy z zalogowaniem się, być może komputer ma zablokowany dostęp do stron i serwisów, które nie odpowiadają indywidualnym wymaganiom korporacyjnym. W takim przypadku zalecamy kontakt z administratorem systemu.

W przypadku zakłóceń, już po zalogowaniu, w odbiorze dźwięku/obrazu, prosimy o wylogowanie i ponowne zalogowanie się lub wyłączenie i włączenie komputera..


Wymagany sprzęt niezbędny do odbioru szkoleń ON-LINE:

Komputer, tablet, smartfon z dostępem do internetu (nie polecamy Wi-Fi), włączony głośnik w komputerze lub słuchawki.

Możecie Państwo przetestować prędkość internetu : https://www.speedtest.pl/

Prosimy o wcześniejsze przetestowanie połączenia z wirtualnym pokojem  https://embed.archiebot.com/connection-tester



Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych:

KFS - aby uzyskać dofinansowanie na wybrane szkolenie pracodawca musi złożyć wniosek w Powiatowym Urzędzie Pracy odpowiednim dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z terminami naboru określonymi przez PUP.
Istnieje możliwość dofinansowania od 80% (dla przedsiębiorstw małych i średnich) do 100% (dla mikro firm). Wzór wniosku powinien być dostępny do pobrania na stronie wybranego PUP-u.

Szczegóły na stronie: https://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy/

BUR -to dofinansowanie ze środków UE na kształcenie, skierowane do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Aby uzyskać dofinansowanie należy zgłosić się do wybranego operatora działającego w danym województwie oraz złożyć u niego wniosek o dofinansowanie szkolenia, które jest zarejestrowane w Bazie.

Szczegóły oraz wykaz operatorów obsługujących dofinansowanie w poszczególnych województwach na stronie:  http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie



Dla zapewnienia Państwu najwyższej jakości przekazywanych informacji zastrzegamy sobie prawo do  aktualizacji programu, wynikającej tylko i wyłącznie ze zmian w przepisach wprowadzanych przez ustawodawcę.

Aktualizacje programów będą się odbywać natychmiast po pojawieniu się zmian prawnych.

Dokładamy wszelkich starań i spełniamy wszystkie wymogi techniczne ze swojej strony, aby zapewnić Państwu odbiór szkolenia na wymaganym poziomie.

Nie ponosimy odpowiedzialności za zakłócenia wynikające z obciążenia sieci i problemów techniczno-sprzętowych po stronie uczestnika.

Treść szkolenia oraz materiały autorskie objęte są prawami autorskimi.
Firma CRZ SENEKA oraz współpracujący z nami Trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, rozpowszechniania, udostępniania osobom nieuprawnionym, a także nagrywania szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.


Wykładowca
Ekspert z zakresu rachunkowości i podatków
ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Dokumenty do pobrania ( do wydruku )
Karta zgłoszenia na szkolenia
Oświadczenie o finansowaniu ze środków publicznych