Szkolenie VAT, JPK, BDO, prawo pracy online lub stacjonarnie

Szkolenie Sprawozdawczość w BDO dla opakowań i odpadów opakowaniowych za 2024 w praktyce i kompleksowo – wskazówki krok po kroku, jak wypełniać formularze oraz unikać błędów i pułapek.

Termin
05-03-2025

Godzina
10.00-15.00
Czas szkolenia
1 dzień (5 godzin)
Miejsce szkolenia
TRANSMISJA ON-LINE, POKÓJ WEBINAROWY
Koszt uczestnictwa
jednej osoby
590 zł. +23% VAT
ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Metoda

Szkolenie ON-LINE to wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel.

Szkolenie realizowane jest w formule webinaru, w kameralnej grupie uczestników.

Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.

Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.

Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.

Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.

Adresaci

Specjaliści ds. ochrony środowiska JST, właściciele/pracownicy w firmach produkcyjnych, usługowych i handlowych wytwarzających odpady.

Program szkolenia

Program szkolenia:

1. Wprowadzenie do gospodarki opakowaniami i obowiązków w BDO

  • Rodzaje produktów podlegających sprawozdawczości w BDO
  • Kto wprowadza opakowanie do obrotu?
  • Kto podlega ustawie o opakowaniach i odpadach opakowaniowych?

Praktyczne wskazówki:

  • Jakie produkty wymagają sprawozdawczości w BDO i jak je prawidłowo sklasyfikować.
  • Jak identyfikować podmioty, które muszą zgłaszać opakowania w BDO.
  • Przykłady opakowań objętych ustawą i jak wypełniać ewidencję opakowań w BDO.

2. Obowiązki związane z wprowadzaniem opakowań do obrotu

  • Moment wprowadzenia opakowań do obrotu
  • Ewidencja opakowań

Praktyczne wskazówki:

  • Jak prawidłowo ewidencjonować opakowania i jakie dane należy zgłaszać.
  • Wskazówki dotyczące zgłaszania wywiezionych i przywiezionych opakowań w BDO.

3. Opłaty produktowe i edukacja ekologiczna

  • Opłata produktowa
  • Opłata związana z edukacją ekologiczną

Praktyczne wskazówki:

  • Jak obliczyć opłatę produktową w zależności od masy opakowań.
  • Jak wypełniać formularze BDO związane z opłatą produktową oraz kampaniami edukacyjnymi ?

4. Wprowadzanie produktów jednorazowych z tworzywa sztucznego – przepisy SUP

  • Dyrektywa 2019/904 UE (SUP) – Omówienie obowiązków dotyczących produktów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych i ich wpływu na sprawozdawczość w BDO.

Praktyczne wskazówki:

  • Jak rozpoznać produkty objęte przepisami SUP i jak zgłaszać je w systemie BDO.
  • Obliczanie opłat recyclingowych za produkty z tworzyw sztucznych.

5. Obowiązki sprawozdawcze w BDO – Opakowania i odpady opakowaniowe.

Omówienie Działu II BDO – Jakie formularze sprawozdawcze są wymagane od podmiotów wprowadzających opakowania:

  • OPAK 1 (Tabela 1) – Sprawozdanie o wytworzonych opakowaniach.
  • OPAK 2 (Tabela 2) – Sprawozdanie o przywiezionych z zagranicy opakowaniach.
  • OPAK 3 (Tabela 3) – Sprawozdanie o wywiezionych za granicę opakowaniach.
  • Opłata recyclingowa (Tabela 4) – Informacja o torbach na zakupy z tworzywa sztucznego.
  • OŚ OP 1 (Tabela 5.1) – Sprawozdanie o masie opakowań, poziomach odzysku i recyklingu.
  • Tabela 7 – Informacja o wysokości należnej opłaty produktowej.
  • Tabela 8.1 i 8.2 – Publiczne kampanie edukacyjne – wprowadzający produkty w opakowaniach oraz organizacja odzysku opakowań.
  • Tabela 9 i 10 – Wykazy przedsiębiorców, od których organizacja odzysku przejęła obowiązki lub którym zlecono wykonanie czynności.

Praktyczne wskazówki:

  • Jak krok po kroku wypełniać poszczególne tabele w BDO (screeny, instrukcje i przykłady).
  • Jak poprawnie obliczać masę opakowań i poziomy odzysku/recyklingu.
  • Jakie dane należy zgłaszać, by uniknąć błędów w sprawozdawczości.

6. Kary za niedotrzymanie obowiązków w gospodarce opakowaniami

  • Omówienie sankcji związanych z niewłaściwym wypełnianiem obowiązków sprawozdawczych w BDO.
  • Jakie kary grożą przedsiębiorcom za brak sprawozdań, opóźnienia w składaniu dokumentów lub błędne obliczenia.

Praktyczne wskazówki:

  • Jak unikać kar i jakie procedury należy wdrożyć, aby spełnić wymagania prawne.

7. Pomoc de minimis dla podmiotów wprowadzających opakowania na rynek

  • Warunki uzyskania Pomocy de minimis – Omówienie, kto może ubiegać się o pomoc i jak przygotować wniosek.
  • Zasady naliczania opłat produktowych i recyclingowych w kontekście Pomocy de minimis.


8. Podsumowanie i pytania uczestników.

Warunki uczestnictwa: 

 Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na  konto: 

mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598

 W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.

Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY

Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.

Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.

Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.

Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem. 

Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.



Link dostępowy do naszego webinarium aktywuje się na godzinę przed rozpoczęciem szkolenia.

Jeśli wystąpią problemy z zalogowaniem się, być może komputer ma zablokowany dostęp do stron i serwisów, które nie odpowiadają indywidualnym wymaganiom korporacyjnym. W takim przypadku zalecamy kontakt z administratorem systemu.

W przypadku zakłóceń, już po zalogowaniu, w odbiorze dźwięku/obrazu, prosimy o wylogowanie i ponowne zalogowanie się lub wyłączenie i włączenie komputera..


Wymagany sprzęt niezbędny do odbioru szkoleń ON-LINE:

Komputer, tablet, smartfon z dostępem do internetu (nie polecamy Wi-Fi), włączony głośnik w komputerze lub słuchawki.

Możecie Państwo przetestować prędkość internetu : https://www.speedtest.pl/

Prosimy o wcześniejsze przetestowanie połączenia z wirtualnym pokojem  https://embed.archiebot.com/connection-tester



Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych:

KFS - aby uzyskać dofinansowanie na wybrane szkolenie pracodawca musi złożyć wniosek w Powiatowym Urzędzie Pracy odpowiednim dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z terminami naboru określonymi przez PUP.
Istnieje możliwość dofinansowania od 80% (dla przedsiębiorstw małych i średnich) do 100% (dla mikro firm). Wzór wniosku powinien być dostępny do pobrania na stronie wybranego PUP-u.

Szczegóły na stronie: https://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy/

BUR -to dofinansowanie ze środków UE na kształcenie, skierowane do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Aby uzyskać dofinansowanie należy zgłosić się do wybranego operatora działającego w danym województwie oraz złożyć u niego wniosek o dofinansowanie szkolenia, które jest zarejestrowane w Bazie.

Szczegóły oraz wykaz operatorów obsługujących dofinansowanie w poszczególnych województwach na stronie:  http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie



Dla zapewnienia Państwu najwyższej jakości przekazywanych informacji zastrzegamy sobie prawo do  aktualizacji programu, wynikającej tylko i wyłącznie ze zmian w przepisach wprowadzanych przez ustawodawcę.

Aktualizacje programów będą się odbywać natychmiast po pojawieniu się zmian prawnych.

Dokładamy wszelkich starań i spełniamy wszystkie wymogi techniczne ze swojej strony, aby zapewnić Państwu odbiór szkolenia na wymaganym poziomie.

Nie ponosimy odpowiedzialności za zakłócenia wynikające z obciążenia sieci i problemów techniczno-sprzętowych po stronie uczestnika.

Treść szkolenia oraz materiały autorskie objęte są prawami autorskimi.
Firma CRZ SENEKA oraz współpracujący z nami Trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, rozpowszechniania, udostępniania osobom nieuprawnionym, a także nagrywania szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.


Wykładowca
Ekspert ds.ochrony środowiska
ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Dokumenty do pobrania ( do wydruku )
Karta zgłoszenia na szkolenia
Oświadczenie o finansowaniu ze środków publicznych