Szkolenie VAT, JPK, BDO, prawo pracy online lub stacjonarnie

Szkolenie NOWY KSeF - rewolucja w fakturowaniu już pewna!

Zmiany w KSeF w ostatecznej wersji Ustawy o VAT.

Wystawianie e-Faktury "na żywo"- nowa schema FA(3).

Termin
08-01-2025

Godzina
10.00-15.00
Czas szkolenia
1 dzień (5 godzin)
Miejsce szkolenia
TRANSMISJA ON-LINE, POKÓJ WEBINAROWY
Koszt uczestnictwa
jednej osoby
569 zł. +23% VAT
ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Metoda

Szkolenie ON-LINE to wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel.

Szkolenie realizowane jest w formule webinaru, w kameralnej grupie uczestników.

Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.

Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.

Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.

Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.

Adresaci

Główni księgowi, Pracownicy działów księgowości, Dyrektorzy finansowi, Prezesi i Właściciele firm.


Celem naszego szkolenia jest przekazanie uczestnikowi, pod okiem najlepszych ekspertów i trenerów,   

rzetelnej, teoretycznej i praktycznej wiedzy niezbędnej w codziennej pracy

Uczestnik zapozna się z obowiązującymi przepisami prawa, a także dowie się o planowanych nowelizacjach. Dzięki szczegółowym omówieniom i licznym przykładom ugruntuje i zaktualizuje swoją wiedzę. 

Znajomość aktualnych przepisów pozwoli uczestnikowi uniknąć niekorzystnych konsekwencji, związanych

 z brakiem wypełniania ciążących na nim obowiązków prawno-podatkowych.

Program szkolenia

Celem szkolenia jest uzyskanie przez uczestników wiedzy na temat ich obowiązków w zakresie wdrożenia faktur ustrukturyzowanych i KSeF. 

Szkolenie podzielone jest na trzy części. Podczas pierwszej części omówione nowości wynikające z najnowszego projektu z listopada 2024 r.

W drugiej części zostaną omówione zasady funkcjonowania Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) oraz sposób wystawiania i odbierania e-Faktur

Wykładowca prezentuje na żywo w jaki sposób zalogować się do KSeF oraz w jaki sposób nadawać uprawnień, w tym nowe, zawężone uprawnienia dla jednostek wewnętrznych. Podczas prezentacji następuje także wystawienie e-faktury i wygenerowanie tokena uwierzytelniającego.

W trzeciej części szkolenia omówiona zostanie szczegółowo najnowsza wersja schemy FA(3). Podczas omawiania schemy uczestniczy będą mogli poznać, w którym miejscu wzoru e-Faktury powinny znaleźć się dane z obecnie wystawianych faktur. W tej części wykładowca na podstawie swojej praktyki omówi jak podejść do wdrażania e-Faktur i na co szczególnie zwrócić uwagę.




Program szkolenia:

Nowości w KSeF

  • Wprowadzenie stopniowego wejścia w życie KSeF.
  • Dopuszczenie faktur konsumenckich do KSeF.
  • Wprowadzenie wyłączenia z KSeF dla najmniejszych podmiotów.
  • Obowiązek zawarcia na fakturze NIP-u nabywcy, kiedy jest on nievatowcem.
  • Jak odróżnić kiedy osoba fizyczna kupuje na firmę a kiedy kupuje prywatnie?
  • Do kiedy pozostaną faktury uproszczone (paragon z NIP)? Co potem?
  • Komu obowiązkowo będzie trzeba udostępniać wizualizacje faktury a komu wystarczy wysłać tylko przez KseF.
  • Wprowadzenie trybu off-line na życzenie.
  • Odroczenie w czasie obowiązku podania nr KSeF w przelewie, w tym w przelewie MPP.

Funkcjonowanie KSeF po zmianach

  • Proces wystawiania i przesyłania e-Faktury do KSeF.
  • Wizualizacja e-Faktury. Kod QR na fakturze. Kod QR a faktury za WDT, eksport towarów i usługi NP.
  • Propozycje usprawnienia obiegu faktur zakupowych.
  • Nadawanie uprawnień dla jednostki. Czym się różni ZAW-FA od pieczęci elektronicznej?
  • Token autoryzacyjny.
  • Czy będzie obowiązywać nowa metoda uwierzytelnienia - klucze prywatno-publiczne.
  • KSeF w biurach rachunkowych.
  • Fakturowanie nabywców i ich jednostek organizacyjnych (odziały, odbiorcy, centralizacja VAT, samofakturowanie).
  • Data wystawienia e-Faktury.
  • Skutki odrzucenia faktur przez KSeF. Czy można dosłać do KSeF poprawione faktury z tymi samymi numerami w dniu następnym?
  • Wysyłka paczek z fakturami. Wysyłka interaktywna. Korzyści i zagrożenia.
  • Data otrzymania e-Faktury.
  • Korzyści ze stosowania e-Faktur.
  • Awaria KSeF i awaria u podatnika. Jak się zachować? Jakie obowiązki?
  • Kody QR na fakturach wystawionych w trakcie awarii.
  • Zmiany do JPK VAT wywołane wprowadzeniem KSeF.
  • Numer KSeF w JPK_CIT.

Schema FA(3)

  • Nowości w schemie FA(3).
  • Wprowadzenie załącznika do faktury.
  • Wymóg podania nr NIP jednostki organizacyjnej JST.
  • Nowa rola w Podmiot3 – Pracownik.
  • Pozostałe zmiany o charakterze technicznym.
  • Jak zabrać się za wdrożenie KSeF w firmie?
  • Mapowanie treści obecnych faktur do wzoru schemy.
  • Problematyka dostępnych rodzajów e-Faktur (VAT, ZAL, ROZ, KOR) a faktyczny sposób wystawiania faktur w firmach.
  • Dane sprzedawcy, nabywcy.
  • Podmioty trzecie na fakturze (odbiorca, płatnik, oddział, dodatkowy nabywca).
  • Nowe wymogi dla daty sprzedaży.
  • Gdzie umieścić dane dodatkowe ze swoich faktur? Rabaty, kody towarów, numery, waga, ilość, oświadczenia, informacje, itp.
  • Oznaczenie dotyczące płatności.
  • Wymogi dla faktur korygujących.
  • Sposoby korygowania wierszy.
  • Kiedy przez storno? Kiedy przez różnicę?
  • Korekta błędnych danych nabywcy.
  • Zbiorcze faktury korygujące.
  • Faktury zaliczkowe.
  • Dane zamówienia na fakturze zaliczkowej.
  • Częściowe dostawy po wystawieniu faktury zaliczkowej. Jak to zafakturować w KSeF?
  • Faktura rozliczeniowa.
  • Korekta do faktury zaliczkowej i rozliczeniowej.


Pytania i odpowiedzi



Szkolenie to organizujemy również w FORMIE ZAMKNIĘTEJ dostosowując program 

do indywidualnych potrzeb Klienta.

Warunki uczestnictwa: 

 Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na  konto: 

mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598

 W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.

Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY

Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.

Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.

Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.

Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem. 

Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.



Link dostępowy do naszego webinarium aktywuje się na godzinę przed rozpoczęciem szkolenia.

Jeśli wystąpią problemy z zalogowaniem się, być może komputer ma zablokowany dostęp do stron i serwisów, które nie odpowiadają indywidualnym wymaganiom korporacyjnym. W takim przypadku zalecamy kontakt z administratorem systemu.

W przypadku zakłóceń, już po zalogowaniu, w odbiorze dźwięku/obrazu, prosimy o wylogowanie i ponowne zalogowanie się lub wyłączenie i włączenie komputera..


Wymagany sprzęt niezbędny do odbioru szkoleń ON-LINE:

Komputer, tablet, smartfon z dostępem do internetu (nie polecamy Wi-Fi), włączony głośnik w komputerze lub słuchawki.

Możecie Państwo przetestować prędkość internetu : https://www.speedtest.pl/

Prosimy o wcześniejsze przetestowanie połączenia z wirtualnym pokojem  https://embed.archiebot.com/connection-tester



Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych:

KFS - aby uzyskać dofinansowanie na wybrane szkolenie pracodawca musi złożyć wniosek w Powiatowym Urzędzie Pracy odpowiednim dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, zgodnie z terminami naboru określonymi przez PUP.
Istnieje możliwość dofinansowania od 80% (dla przedsiębiorstw małych i średnich) do 100% (dla mikro firm). Wzór wniosku powinien być dostępny do pobrania na stronie wybranego PUP-u.

Szczegóły na stronie: https://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy/

BUR -to dofinansowanie ze środków UE na kształcenie, skierowane do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Aby uzyskać dofinansowanie należy zgłosić się do wybranego operatora działającego w danym województwie oraz złożyć u niego wniosek o dofinansowanie szkolenia, które jest zarejestrowane w Bazie.

Szczegóły oraz wykaz operatorów obsługujących dofinansowanie w poszczególnych województwach na stronie:  http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie



Dla zapewnienia Państwu najwyższej jakości przekazywanych informacji zastrzegamy sobie prawo do  aktualizacji programu, wynikającej tylko i wyłącznie ze zmian w przepisach wprowadzanych przez ustawodawcę.

Aktualizacje programów będą się odbywać natychmiast po pojawieniu się zmian prawnych.

Dokładamy wszelkich starań i spełniamy wszystkie wymogi techniczne ze swojej strony, aby zapewnić Państwu odbiór szkolenia na wymaganym poziomie.

Nie ponosimy odpowiedzialności za zakłócenia wynikające z obciążenia sieci i problemów techniczno-sprzętowych po stronie uczestnika.

Treść szkolenia oraz materiały autorskie objęte są prawami autorskimi.
Firma CRZ SENEKA oraz współpracujący z nami Trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, rozpowszechniania, udostępniania osobom nieuprawnionym, a także nagrywania szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.


Wykładowca
Hubert Grzyb

Adwokat, doradca podatkowy. Założyciel i partner zarządzający kancelarii adwokackiej specjalizującej się w doradztwie podatkowym. Doradza w skomplikowanych projektach dotyczących podatku VAT oraz podatku dochodowego na rzecz polskich oraz zagranicznych podatników. Doświadczony wykładowca, głównie w tematyce podatku od towarów i usług. Prowadzi szkolenia m. in. dla pracowników jednostek sektora finansów publicznych, w tym pracowników organów podatkowych, dla doradców podatkowych oraz biegłych rewidentów. Autor publikacji z zakresu podatku VAT oraz podatków dochodowych.

ZGŁOŚ UDZIAŁ W SZKOLENIU
Dokumenty do pobrania ( do wydruku )
Karta zgłoszenia na szkolenia
Oświadczenie o finansowaniu ze środków publicznych